• JonasSa

Lek: Frågan är fri!

Det finns många roliga lektrådar här men jag saknar någon där det är lite större frågor än bara enstaka ord. Så min tanke är att frågan ska ställas så att svaret är minst en mening men ska kunna besvaras med enstaka meningar.  Och som vanligt, när man svarat så ställer man en ny fråga.Solig

Jag börjar med, berätta om något som gör dig riktigt glad!

• Svar på tråden Lek: Frågan är fri!
  • Mortiscia80

Beskriv hur en bil som du skulle vilja ha ser ut mm. Behöver inte vara någon som finns men som du vill ha!

Jag skulle vilja ha tillbaka min gräddvita -72 Chevelle. Fyra dörrar, hard top, rak sexa under huven, svagt orange lampor bakom grillen, helsoffa fram och bak med medelhavsblå färg i tyget, five spoke-fälgar skulle jag behöva köpa in till den också. En riktig skönhet trots några brister i lacken och med rost på sina ställen. Jag kan fortfarande känna doften inuti, och det är inte Wunderbaum jag tänker på då.

Vad hoppas du att du kan tillföra världen för att göra den till en bättre plats?

• JonasSa

Jag vill sprida värme, glädje och kärlek. Var en bekant, kompis vän mm som är en trygg punkt då man vet att jag lyssnar på vad de har att säga eller om det bara är en kram. Nalle

Har du en hemlig dröm som du skulle vilja förverkliga, om ja. Varför har du inte berättat det för någon?

• Mortiscia80

Jag har inga, mina drömmar är inte särskilt hemliga ;) Men jag vill resa utomlands till en rad olika länder, de flesta inom Europa, och jag skulle vilja kunna livnära mig på författarskap. Jag tror jag kommer kunna nå ganska långt med båda målen.

Kan du rekommendera en bra bok som borde passa de flesta? Berätta kort om handlingen, no spoilers.

• JonasSa

Öka din sociala kompetens på en timme av Henrik Fexeus
    Det är en lättskriven bok som ger tips på hur man ska bli mer bekväm i sociala situationer.
    Han har skrivit boken så att man kan le lite här och där åt sig själv.

Hur upplever du att få ögonkontakt med en okänd människa när du är på stan, i affären  eller liknande situation!

• Tomelilla15
    JonasSa skrev 2020-11-04 21:43:23 följande:

Öka din sociala kompetens på en timme av Henrik Fexeus

Det är en lättskriven bok som ger tips på hur man ska bli mer bekväm i sociala situationer.

Han har skrivit boken så att man kan le lite här och där åt sig själv.

Hur upplever du att få ögonkontakt med en okänd människa när du är på stan, i affären  eller liknande situation!

Kort ögonkontakt utan problem. Om det är lite längre- Obehagligt. Vill inte bli flirtad med eller uttittad.

Hur ska man välkomna och lära känna en ny chef under Corona när alla jobbar hemma och inte träffas annat än digitalt?
  • JonasSa

En svår fråga att besvara men den är viktig både för nya chefen och medarbetare.
    Jag vet inget om er situation där det säkert finns interna bestämmelser för vad ni får göra. Jag tror att det är viktigt att det finns någon kontakt mellan er även om inte kontakt irl kan ersättas. Har tyvärr inte bättre svar!

Har du någon favoritkanal på radion, vad gör den till favorit?

• Litenmenhård

Jag lyssnar inte på radion, men gjorde det mycket förut när dem sände Rally på radion. Kommer inte ihåg om det var p3, eller vilken av dem det var.

Vad har du för favoritskor?

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • SweeneyTodd

Mina favoritskor är ett par höga Converse.

Hur var din gymnasietid? 
  • JonasSa

Det var inte så mycket fokus på att plugga, mer idrott, friluftsliv och kompisar. Fast jag klarade mig bra genom att lyssna under skoltid.

Jag har behov att träffa folk, gillar att umgås med både vänner och okända. Var ska jag hitta dem att träffa i coronatider?

• Litenmenhård

Tyvärr får du nog vänta tills coronan är över.

Vilken är din favoritmusikgenre?

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
Svar på tråden Lek: Frågan är fri!