Inlägg från: Mortiscia80 |Visa alla inlägg
  • Mortiscia80

Lek: Frågan är fri!

Dagar som idag, när solen skiner så vackert, det är lagom varmt ute, hela kroppen fylls av varm energi och glädje :)

Mitt barn som sprider så mycket glädje och kärlek i vårt hem varje dag.

Att få skratta med vänner och prata om intressanta saker.

Att hitta riktigt fint garn till ett riktigt lågt pris ;) Haha!

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Fråga: Kan du berätta om upp till tre saker på din bucket list?

• Mortiscia80

Berätta om ett tillfälle du känt att du ler med värme!

Det var så sent som igår när jag träffade en av fsk-pedagogerna :) De flesta är så himla trevliga där och man blir glad av att gå dit.

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Fråga: Vad är det bästa/mest användbara i livet som du lärt dig av dina föräldrar?

• Mortiscia80

Rekommendera en film du tycker fler ska se, motivera varför du tycker vi andra ska se den!

Jag tycker att man ska se den asiatiska filmen Hero (Ying xiong, 2002) med bl.a. Jet Li och Maggie Cheung. Den är ett mästerverk rent visuellt. Färg är något väldigt centralt genom många av scenerna, om fokus är rött så är nästan allt i bild rött osv. Förutom det berättas också en intressant historia, steg för steg, i lagom takt. Man kan se den i de flesta lägen; om man vill ta det lugnt, om man är sjuk, om man vill ha en film att somna till, om man bara vill se något vackert, det finns många goda skäl att se Hero :)

www.imdb.com/title/tt0299977/

Vad tycker du är bäst med hösten?

• Mortiscia80

Vilken fråga skulle du vilja besvara?

Hur många bultar finns det i Ölandsbron? Nej jag vet faktiskt inte vilken fråga jag skulle vilja besvara, men det kommer säkert fler trevliga framöver som är intressanta :)

Har du någon fobi du skulle vilja komma över, och har du någonsin funderat på att utmana dig och faktiskt försöka?

• Mortiscia80

Vad ser du fram emot till helgen?

Att bli frisk igen, förhoppningsvis. Sitter med min fjärde (!) småförkylning för hösten och är allmänt loj. Jag lär kunna få lite sovmorgon också. 

Hur ska du fira farsdag?

• Mortiscia80

Beskriv hur en bil som du skulle vilja ha ser ut mm. Behöver inte vara någon som finns men som du vill ha!

Jag skulle vilja ha tillbaka min gräddvita -72 Chevelle. Fyra dörrar, hard top, rak sexa under huven, svagt orange lampor bakom grillen, helsoffa fram och bak med medelhavsblå färg i tyget, five spoke-fälgar skulle jag behöva köpa in till den också. En riktig skönhet trots några brister i lacken och med rost på sina ställen. Jag kan fortfarande känna doften inuti, och det är inte Wunderbaum jag tänker på då.

Vad hoppas du att du kan tillföra världen för att göra den till en bättre plats?

• Mortiscia80

Jag har inga, mina drömmar är inte särskilt hemliga ;) Men jag vill resa utomlands till en rad olika länder, de flesta inom Europa, och jag skulle vilja kunna livnära mig på författarskap. Jag tror jag kommer kunna nå ganska långt med båda målen.

Kan du rekommendera en bra bok som borde passa de flesta? Berätta kort om handlingen, no spoilers.

• Mortiscia80
    Litenmenhård skrev 2020-11-05 20:53:40 följande:

Humor är viktigt och förståelse och att hon kan laga mat(jag vet, den var lite ytlig kanske).

Tror du på liv där ute i rymden?

Liv, ja. Intelligent liv, lite mer tveksamt men åtminstone inte inom räckhåll för mänsklig förmåga, varken nu eller i framtiden, såvida man inte lyckas lösa det där med maskhål på ett bra sätt.

Om du fick äta middag eller träffa vilken känd person i världen som helst, vem skulle det vara? Död eller levande är ok.
  • Mortiscia80
    JonasSa skrev 2020-11-06 11:03:20 följande:
    Drömmen är att bli väckt av henne jag älskar, är tyvärr singel så händer inte i morgon. Gärna att hon väcker mig med att viska i örat att hon älskar mig och när jag vaknat så dricker vi kaffe på sängen. Pratar om livet, skrattar och bestämmer något kul att göra under dagen

Hur skulle du vilja ha kombinationen av dusch, badkar, badtunna och jacuzzi?
    Badkar och dusch. Dusch för när man har bråttom, bad för när man vill njuta.

Vad skulle du göra om du vann tio miljoner?
  • Mortiscia80

Berätta om en dröm du vill förverkliga!

Att få åtminstone en bok utgiven :) Och det är egentligen inte långt bort förresten, eftersom jag planerar självutgivning via Amazon. Sedan vore det så klart ännu roligare om ett förlag ville ta sig an ens verk, men där är konkurrensen så stor. Men publicerad blir jag på ett eller annat sätt! :D

Vad i livet skulle du vilja ha mer tid för?

• Mortiscia80
    Tomelilla15 skrev 2020-11-06 22:38:40 följande:
    Gick du på ryktet som spreds idag om terrorhot mot Sverige? (Endast ett rykte - polisen dementerar på som hemsida och uppmanar till källkritik)
    Det har jag helt missat! Jag har fullt upp med det amerikanska valet :D

Hur tror du läget i Usa kommer att förändras under de kommande fyra åren om Biden vinner? Eller för resten av världen för den delen.
  • Mortiscia80
    Litenmenhård skrev 2020-11-09 08:51:43 följande:

Jag har kommit på att jag gillar att åka tåg så jag skulle vilja åka till ishotellet med den jag älskar.

Skulle du vilja kunna prata alla språk eller prata med djur?

Tala alla språk. Jag träffar fler människor än djur ;) Även om det vore häftigt att kunna prata med djur känns det som ganska begränsade konversationer, och jag har svårt att se nyttan av det, även ur ett jobbperspektiv (jag älskar djur men vill nog inte ha sådana jobb).

Av mat man lagar hemma, vilken är din favoriträtt? 
Svar på tråden Lek: Frågan är fri!