Muntlig förhandling
Jag ska på onsdag in i en muntlig förberedelse,sökt ensam vårdnad om våra 2 barn,13 och 15 år.vad kan jag förvänta mig?
Vad är det man pratar om där?en möjlighet till att komma överens finns absolut inte
Jag ska på onsdag in i en muntlig förberedelse,sökt ensam vårdnad om våra 2 barn,13 och 15 år.vad kan jag förvänta mig?
Vad är det man pratar om där?en möjlighet till att komma överens finns absolut inte
Jag har försökt ,verkligen ansträngt mig ha en någolunda kommunikation med barnens far.igår mailade jag han,för att höra när han tänkt ha semester,för som det framgått här har vi gemensamma barn...jag tänkte att nånstans kanske det går planera för semester så barnen kan om dom vill vara med oss båda,men för det krävs ju nån typ av kommunikatin.nåväl fick svaret idag att det hade jag ingenting med att göra när han ska ha.så jag vet inte.ska jag då lägga mina semesterplaner och han får anpassa sig el hur gör man i ett sånt läge?med tanke på att huvudförhandlingen är bokad .sen huruvida han vill ha barnen där är jag rätt tveksam till,men jag tänker jag ställer frågan så kanske det går undvika ev krockar.
Jag har försökt ,verkligen ansträngt mig ha en någolunda kommunikation med barnens far.igår mailade jag han,för att höra när han tänkt ha semester,för som det framgått här har vi gemensamma barn...jag tänkte att nånstans kanske det går planera för semester så barnen kan om dom vill vara med oss båda,men för det krävs ju nån typ av kommunikatin.nåväl fick svaret idag att det hade jag ingenting med att göra när han ska ha.så jag vet inte.ska jag då lägga mina semesterplaner och han får anpassa sig el hur gör man i ett sånt läge?med tanke på att huvudförhandlingen är bokad .sen huruvida han vill ha barnen där är jag rätt tveksam till,men jag tänker jag ställer frågan så kanske det går undvika ev krockar.
Av egen erfarenhet så kan jag absolut relatera till din oro, när man bläddrar runt och söker på nätet så finner man knappt inget annat än helt vansinniga historier om hur precis galet felaktigt de som skriver har blivit behandlade av rättsväsendet och socialen....
Mina erfarenheter efter att ha genomgått en vårdnadstvist och därefter ytterligare en handfull orosanmälningar som genererat utredningar är dock att så inte alls är fallet.
Har du bara "rent mjöl i påsen" och hela tiden söker lösningar som är bra ur barnens perspektiv så löser det sig.
Därmed inte sagt att det alltid går bra, det finns garanterat undantag som bekräftar regeln.
Du behöver även ta hänsyn till att de som är missnöjda med resultatet av en dom eller utredning ofta tenderar att vara mycket mer ivriga och högljudda med att dela med sig av sina erfarenheter än de som anser att det blev rätt....
Sluta ha kontakt med honom. Vad hade du förväntat dig?
Ignorera honom 100%
Fortsatt gemensam vårdnad och växelvist boende för barnen som vid tillfället var 2 resp 3 år.
Helt i linje med mitt yrkande.
Exet ville ha barnen på heltid och underhållsbidrag, både för barnen och åt sig själv....
Absolut, det var/är ju min bestämda åsikt att det är den bästa lösningen för barnen. Det var/är ju dem jag kämpade för.
Denna åsikt delades även av familjerätten och tingsrätten.
Allt jag argumenterade för kunde jag utan minsta problem på ett genuint sätt motivera ur ett barnperspektiv, det är det centrala.
Jobbar du på riktigt för att få till bästa tänkbara lösningen för barnen ur deras perspektiv så kommer du få alla med dig, det är min erfarenhet iaf.
Var inte meningen det skulle uppfattas så,har absolut inga taggar utåt,utan jag är glad och tacksam för alla tips.självklart ska jag prata utifrån barnen då det är vad saken gäller.