• LyCKa55

BF Juli 2021

Vi väntar en liten flicka! Är så lycklig!! Magkänslan stämde och de som gissat på första bilderna o nub-teorin stämde! Efter två grabbar blir det en efterlängtad tjej! Kan inte fatta de då jag trodde att jag aldrig skulle få en flicka!

Hon mådde superbra o allt såg bra ut. Däremot kunde hon inte avgöra vart min moderkaka slutar så jag ska tillbaka på vaginalt ultraljud för o se så den inte ligger ivägen för vaginal förlossning. Eller att man riskerar att den lossnar. Men risken va liten sa hon

Men va kul Goldenrobot! Då får vi se vad ditt visar!

• LyCKa55
    Goldenrobot skrev 2021-02-11 21:16:07 följande:

Allt såg perfekt ut! Mätningen diffade inte en enda dag jämfört med KUB så BF är den 7 juli. Det var väldigt tydligt att det var en pojke, vilket även NIPT visade. Blyg verkar han dock ändå som håller sig så gömd därinne trots att det enkelt skulle gå att dölja en växande mage i dessa pandemi- och hemarbetstider (jag var senast på kontoret nån gång i somras...)

Nu är jag helt slut <3

Va härligt! Grattis! Har du barn sen innan?

Jag fick också behålla samma BF, den 3:e juli:)

Skönt att kunna jobba hemifrån!
  • LyCKa55
    Goldenrobot skrev 2021-02-11 22:08:25 följande:

Tack <3 ..och grattis till din välmående flicka!

Vi har två tjejer sen tidigare; de blir sju och tio här i veckorna. Början av graviditeten var exakt som med nr två: framflyttad exakt en vecka vid tidigt ultraljud, så var säker på att det var en till tjej. Men det verkar inte vara nån tvekan om att det är en lillebror <3

Hur gamla är dina pojkar?

Jag älskar möjligheten till hemarbete! Saknar fikasnacket med kollegorna men så ljuvligt i övrigt! (Förutom datorn och allt som står framme..)

Så roligt! Våra grabbar är snart 7 och 4år:) Nej här kändes också som att hon va säker på flicka o jag säg de där tre strecken man brukar prata om när de är tjej. Och ingen snopp eller pung:)

Låter skönt! Själv jobbar jag som optiker o träffar människor hela dagarna. Är sådär i coronatider. Men så har jag också haft covid i december
  • LyCKa55
    Imsedal skrev 2021-02-13 15:55:30 följande:

Har RUL på ca 2 veckor, känns super långt dit! Man vill ju veta om allt står rätt till och hur allt ser ut för bebis. Så nervös. Ni som har varit redan, hur ser era RUL bilder ut? Kunde ni se könet på dem dvs nub teorin? Vi vill veta kön så är så nyfiken på vad det kan vara för någon liten sparvel i magen. Sen spelar såklart könet ingen roll så, det viktigaste för oss är att barnet är friskt! Men såklart nyfiken blir man!

På kub-bilderna kunde man se o gissa nub. De kan man inte på RUL-bilderna för då är den för stor o könet är utvecklat. Vi fick bilder med bara mage o huvud så där syns inte könet. Hon filmade underifrån när vi tittade på de. O där fanns varken snopp eller pung men tre streck:)
  • LyCKa55
    Kokos90 skrev 2021-02-13 21:46:41 följande:

Så roligt med alla ultraljud!! Vi hade också i veckan, visade sig vara en frisk liten tös:) men blev flyttade igen!! Så segt att behöva ?göra om? flera dagar hahan npgon mer som blivit flyttad både vid kub och rul? Jag blev flyttad 6 dagar på kub och ytterligare 5 på rul så totalt 11 dagar .. trodde inte det skulle skilja så mycket mellan kub och rul men det kanske är vanligt ??

Lycka till till er som fortfarande har rul framför er:)

Va roligt med en flicka! Vi ska också få de:)

Jag blev flyttad 2dagar på kub o inget på rul.
  • LyCKa55
    Goldenrobot skrev 2021-02-24 16:51:00 följande:

Det har ju skrivits lite tidigare om att berätta på jobbet. Hur har ni gjort? Jag har berättat för chefen och för min närmaste kollega, som egentligen är de enda vars arbete påverkas av om jag är borta.

Nu börjar det bli dax att försöka rekrytera vikarie, så chefen tycker det är läge att informera vår lilla avdelning. Tidigare graviditeter har jag träffat kollegorna så det har varit naturligare att ta upp det dels pö om pö och sen på nåt möte. Nu jobbar vi helt på distans och ses bara på videomöten, men varje vecka har vi minst ett videomöte som är strikt inget-jobb-prat utan bara socialt och uppsluppet. Chefen tycker att det är ett bra forum att berätta, och gärna lite roligare än "om allt går som det ska är jag föräldraledig från i sommar". Jag vet inte hur dock... Startade en tråd och frågade om idéer men fick bara svar om hur pinsamt det är att inte bara kort och koncist meddela att man ska vara föräldraledig.

Hur har ni berättat? Tycker det är så mycket klurigare nu när man inte ses...

Obs, jag är alltså över 40 och jag är bland de yngsta, och alla har två-tre barn (som närmar sig tonår), så ingen kämpar med ofrivillig barnlöshet i detta nu, men jag vill ju inte heller riskera att vara plump <3

Jag berättade för chefen redan i v.9 då jag mådde rätt illa o vi är så liten arbetsgrupp som jobbar nära varandra så de skulle ändå upptäcks snart. Sen berättade jag för övriga kollegor(6st) på vårt morgonmöte en vecka senare:) Dom blev så glada! Min chef sa att jag hade nåt att berätta o då sa jag atr jag hade en liten inneboende;) I efterhand vet jag inte varför jag sa just så men de va jobbigt med alla blickar på mig o jag skulle va lite rolig:) Dom fattade rätt snabbt. Men annars är de väl bara att säga att man kommer gå hem på földraledighet i vår/sommar för att man ska ha en bebis eller nåt
  • LyCKa55
    Emmuu89 skrev 2021-03-02 11:10:52 följande:

Hej!

Tänkte jag joinar i er grupp här.

Plussade 23/10 och har varit väldigt osäker på när vi varit beräknade med nr 2. Efter 2 tul och 1 rul är det äntligen satt att hen är beräknad till 3/7. Från början trodde vi det var i slutet på juni men nu har vi äntligen landat på 3/7.

Samma BF-datum som jag!

Det finna nog flera. Själv är jag med i en som heter "BF Juli 2021". Hade tänkt stanna här på fb som jag gjirde med dom andra barnen(framför allt första), men de va ingen som fortsatte skriva här så därför blev de så för min del.
  • LyCKa55
    Emmuu89 skrev 2021-03-04 10:45:17 följande:

Kul med samma datum ???? Alltid kul att se om det blir så. Med barn 1 så var jag med i en grupp som även nu 4 år senare är väldigt aktiv på fb ????

Får leta rätt på en grupp då ???? Är det många som är med i den gruppen du är med i?

Ja det är roligt att ha andra att prata med om allt som gäller graviditeten att göra. När jag fick första barnet 2014 hade jag också en grupp här på fb som va jättebra! Vi följer varandra o barnen på instagram numera????Det är liksom vänner jag aldrig träffat men som känns så nära ändå. I den gruppen jag är med är de typ 500 medlemmar. Så de blir kanske inte så personligt men den är ändå bra.
  • LyCKa55
    Limeblad skrev 2021-03-23 21:39:21 följande:

Hur mår ni? Känns som att tiden går mycket snabbare nu. Har fått en liten mage och känner bebisen varje dag :) ibland känns det från utsidan men med tanke på hur mycket det känns för mig är jag förvånad över att det inte alltid känns utifrån.

Du får gärna skicka om till mig (din profil verkar vara dold så det går inte kontakta dig).

Själv tycker jag det går långsamt istället. Men jag tror de kommer ta fart när våren o värmen kommer mer. Nu har de stått still för mig. Iaf har känslan varit så
  • LyCKa55
    Kokos90 skrev 2021-04-11 09:59:14 följande:

Hej allihop! Någon kvar på fl?:)

Hur har ni det? Mår ni bra? Någon som gått

Hem från jobbet ?

Jo jag tittar in ibland men de har varit dött här.

Är i v.31 imorgon(30+0). Börjar kännas tyngre. Har lite foglossning till o från. Mest när jag sover. Får ont i underlivet o har svårt att flytta benen när jag legat på sidan för de ilar så. O då sover jag med kudde mellan knäna. Har också varit väldigt trött o ska börja ta järntabletter varje dag istället för varannan som innan.

Jag jobbar 3v till. Känns rätt lagom ändå. Sen ska lilla sonen gå 15h/v o stora går ju i skolan. Sen får dom sommarlov när storebror får de från skolan. Så 2v innan bf är dom hemma på heltid. Känns som de kan bli tungt men de måste bli så.

Sambon har semester först 1,5vecka efter bf. Har vi tur kommer hon runt bf så blir de en extra vecka ihop:)
  • LyCKa55

Vår lilla flicka föddes 6/7 på BF+2! Nu njuter vi av henne och bröderna är så glada i henne:) Vi har haft lite svårt för namn. Eller jag har beslutsångest. Har haft ett favoritnamn länge men sen blev jag osäker näe hon föddes. Men jag tror det är att jag alltid velat ha en flicka o verkligen vill att det ska bli rätt.

Svar på tråden BF Juli 2021