• LyCKa55

BF Juli 2021

Idag har jag fått se bebisen! Så härligt o häftigt! Att se att någonting va där o levde!

Har haft ont o lite typ kramper i ena sidan till o från ett tag så dom tog in mig för o kolla. Allt såg bra ut o den levde runt som bara den o hjärtat slog! Vilken lycka!

• LyCKa55
    Tinkerthink skrev 2020-11-30 18:14:43 följande:

Hej allihopa! Jag hoppar också in i den här tråden nu. Jag är i vecka 8 och fick se ett litet hjärta slå i förra veckan. Vilken lättnad! Hade ett MA i början av året så har varit riktigt orolig. Nu har min oro dock tilltagit igen. Jag har de senaste dagarna haft slemmiga flytningar och idag var den lite gulfärgad (förlåt för äcklig info)... Jag är orolig för att det kanske kan komma från slemproppen och vara ett tecken på att något är fel?

Jag har också sånna flytningar. Typ som gult snor. Har läst att de är vanligt. Så det är säkert ingen fara om de inte är blod.
  • LyCKa55
    Tinkerthink skrev 2020-11-30 18:14:43 följande:

Hej allihopa! Jag hoppar också in i den här tråden nu. Jag är i vecka 8 och fick se ett litet hjärta slå i förra veckan. Vilken lättnad! Hade ett MA i början av året så har varit riktigt orolig. Nu har min oro dock tilltagit igen. Jag har de senaste dagarna haft slemmiga flytningar och idag var den lite gulfärgad (förlåt för äcklig info)... Jag är orolig för att det kanske kan komma från slemproppen och vara ett tecken på att något är fel?

Jag har också sånna flytningar. Typ som gult snor. Har läst att de är vanligt. Så det är säkert ingen fara om de inte är blod.
  • LyCKa55

Tycker inte ni också de känns som man varit gravid jättelänge? Är liksom i v.10(snart 11) men känns som v.20. De här första veckorna är så påfrestande psykiskt o fysiskt. Man oroar sig för att det ska gå illa o samtidigt mår man illa osv och så ska man försöka dölja de för alla tills de gått fler veckor. Jag tycker iaf de känns som en evighet o vill bara att tiden ska gå. De är ju inte lättare att de är så grått o deppigt ute

• LyCKa55
    drömmaromsmått skrev 2020-12-06 20:01:10 följande:

Är i v11 och varje dag är ett helt år just nu, men jag är ju sängliggande hela dagarna pga illamåendet så det är väl inte så konstigt att tiden sniglar förbi.

Det förstår jag! Måste vara tufft när man har flera andra barn också. Hur får ni ihop vardagen? Jag har själv varit genomförkyld nyligen men va ändå tvungen o ha barnen hemma med mig då dom också va de o försöka sysselsätta dom osv
  • LyCKa55
    drömmaromsmått skrev 2020-12-06 22:48:04 följande:

Den får jag inte ihop, sambon sköter allt, (han är världens bästa har sån tur att jag har honom) han jobbar dygn och har pluggat hemifrån sista tiden, nu ska han gå på heltid igen då blir de dygnen jobbiga att klara men han förbereder allt så mat finns, han gör tom mackor så det bara är att ta fram färdigbrett när inte de största barnen är hemma annars steppar 10åringen in och tar hand om 3åringen och de två mellersta flyter med bara.

Inte optimalt men det får fungera just nu.

Tufft! Är imponerad att ni gör det igen när de är så jobbigt! Många skulle nog inte göra de. Men man vet ju att man får en belöning i slutet som tur är;)
  • LyCKa55
    HenneGrek skrev 2020-12-08 12:51:11 följande:

Ni som mår dåligt och är illamående osv, hur döljer ni graviditeten på jobbet? Eller är ni hemma?

Jag har talat om det på jobbet. Beror nog på vad man jobbar med men jag som har kunder varje dag som jag sitter med i 30min i taget o sen jobbar i en liten tät arbetsgrupp funkar de inte att dölja. Måste typ äta hela tiden också för att inte börja må illa. Va lika bra att berätta. Är ju i v.11 nu så jag kände att de va lika bra
  • LyCKa55
    Johol89 skrev 2020-12-10 10:21:55 följande:

Det har inte gått att dölja. Så många vet redan. Just nu sitter jag i personalrummet och tuggar på smörgåsrån istället för att ha idrottslektion. Som tur är har vi en extrapersonal insatt fram till jul pga corona för att täcka upp där det fattas. Idag fick jag lov att använda henne...

Är nog mitt värsta illamående hittils. Spytt flera gånger. Försöker hålla ut fram till julledigt utan att behöva vara hemma. Men idag hade det varit skönt att ha stannat hemma. Får hoppas det släpper lite efter lunchen.

Jag måste äta nåt ofta för att inte må illa. Har bara kräkts någon gång hittills som tur är men ibland har man nästan mer lust med de än att gå runt o må illa. Hoppas de vänder snart. Vilken vecka är du i? Jag är i v.11, v 12 på tisdag:)
  • LyCKa55

Här ligger man nerbäddad o fick igår svar att jag hae covid-19. Lagom jobbigt psykiskt när man är gravid. Ingen vet nånting om hur det kan påverka bebisen. Även om man tror att de inte gör de.. Måste ringa MVC idag. Se vad dom säger. Blir jag frisk inom en vecka (som man måste stanna isolerad) så hinner jag med ultraljudet men att göra KUB är tveksamt för jag kan inte ta blodproverna...Är i v.12 från igår..

• LyCKa55
    Limeblad skrev 2020-12-16 18:29:19 följande:

Vilken jobbig situation! Håller tummarna för att allt går bra. Finns det någon möjlighet att göra NIPT? Är ju dock dyrt privat men om du är orolig för fosterskador kanske det kan vara värt.

På MVC är dom ju helt lugna trots coviden så jag får lita på att det ska vara okej. Har ju även båda ultraljuden framför mig där dom kollar vad dom kan så det är nog det de får bli. Vad undersöker man vid NIPT?
Svar på tråden BF Juli 2021