• LyCKa55

BF Juli 2021

Limeblad skrev 2020-12-17 08:18:34 följande:

Kromosomavvikelser (Trisomi 13, 18, 21). Det är en analys av barnets DNA med högre känslighet än KUB. Tänkte iom att du vill göra KUB egentligen. Får man ett dåligt resultat på KUB brukar man erbjudas NIPT men man kan också göra göra det direkt om man vill och kan lägga pengarna på det (kostar närmare 6 000 kr privat).

Ah okej! Jag kommer kunna göra KUB. Får göra ultraljudet först o ta prover efter så får man svaret några dagar efter. Så de känns bra.

I övrigt säger man att de inte är någon fara med bebisen. Och att jag kommer ha ett skydd i 6månader frammåt och vara immun. Vilket är väldigt skönt under graviditeten. Och så kan man vaccinera sig sen om man vill.
  • LyCKa55

Hej alla! De va väldigt lugnt här måste jag säga.. Har tittat in då o då men ingen som skriver..

Hur är det med er? Hur mår ni?

Själv är jag i princip av med coronan iaf. Hosar fortfarande o kan känna av andningen men jag har också misstänkt astma så det bidrar troligen.

Jag ska på ultraljud på måndag! Då ska man även ta blodprov för KUB o lite annat. Har inte kunnat gå innan o göra de så jag får svar på KUB några dagar senare. Men jag får göra det iaf.

Jag är i v.13 nu (12+3). Märker inte av de så mycket mer än att jag har mått sjukt illa o kräkts en del nu när jag varit sjuk. Vet dock inte om det är coviden eller graviditeten som varit största orsaken till de. Magen har växt lite o börjar väl synas även om man fortfarande troligtvis mest tänker att jag lagt på mig några kilon. Har ju inte träffat nån så ingen misstänker nåt som inte vet.

Lilla sonen har sagt flera ggr "Mamma du har en bebis i magen" så han tror verkligen de:) Blev så chockad när han sa så!

• LyCKa55
    drömmaromsmått skrev 2020-12-25 14:01:43 följande:

Skönt att coviden lättat för dig.

Jag är i 12+5 idag, börjar piggna på mig men orkar inte så mycket, mår fortfarande illa hela tiden och måste medicinera för att klara dagarna.

Klarade morgonklappen igår innan jag fick kuta och kräkas, blev stående över handfatet och hulkade medan barnen tjoade glatt över sina paket.

På mig syns det tydligt att jag är gravid. Är jättestor redan nu typ v20+ mage. Fick höra på affären häromdagen av en jag inte mött på länge att jag är på väg att utöka barnaskaran varje gång vi träffas, haha men klart det är femte barnet så magen växer kanske snabbt för det.

Sambon skrattar åt mig varje dag hur stor jag är redan nu.

Skönt att de går åt rätt håll med illamåendet. Vet precis vad du menar nu när jag mått illa typ hela dagarna o kräkts sista veckorna. Fy fan va vidrigt de är.

Jasså? Ja då syns de! Här är de ju tredje barnet. Men de syns inte jättemycket. Men nu går jag mest i myskläder så svårt o säga. Sambon tycker inte de syns så mycket.

Jag längtar till utraljudet samtidigt som jag är nervös för att allt inte ska se bra ut nu när jag varit sjuk o allt. Men vi hoppas o tror allt ska va bra
  • LyCKa55
    MRSMK skrev 2020-12-25 15:31:01 följande:

Hej!

Vad skönt att du mår bättre nu! Blev så orolig när jag såg ditt inlägg.

Jag är i v14 nu (13+1) och har kubtest på måndag. Är lite nervös.

Spydde upp till 6 grr per dag men slutade spy i helgen, får hoppas att det håller i sig nu. Magen börjar synas lite men man kan lika väl tro att jag blivit rundare hehe. Vi får väl se.

Berättade för min familj ingår att jag är gravid men makens familj vet ännu inte. Han vill vänta tills efter kub.

Är fortfarande orolig och hoppas allt går vägen!

Tack för omtanken! Man vet ju inte säkert med covid men det som sett hittills av barn som fötts är att dom inre påverkarts av det. Att de inte går över till barnet. Vi kan ju inte mer än lita på det. Och gå på ultraljuden och se att det ser bra ut.

Jag har också mitt KUB på måndag. Fast jag får resultatet av de lite senare då jag inte kunnat ta blodproven i förväg.

Hoppas illamåendet håller sig borta. Vet precis hur de är..blää
  • LyCKa55

Nu har jag varit på ultraljudet! Allt såg bra ut o jag kan pusta ut! Så skönt! Flyttat BF till den 3juli. Hade 5-6:e innan. Så inte så mycket.

Fick höra av henne att man kan kolla nåt med könsbenet för o gissa kön så jag googlar för fullt:) Haha!

• LyCKa55
    85anna skrev 2020-12-28 16:46:28 följande:

Nub heter det! Finns flera sidor online och grupper på fb för det :)

Har lagt upp några bilder där men dåligt med svar. Men en svensk tjej och en i en utlänsk grupp som sagt tjej:) Det är ju vad vi hoppas så jag skulle bli så glad om de stämde!
  • LyCKa55

BF-lista

Juli

1:

2:

3: Lycka88, tredje barnet

4:

5:

6:

7:

8:

9:

10:

11:

12:

13:

14:

15:

16:

17:

18:

19:

20: Blåstjärna (2)

21:

22:

23:

24:

25:

26:

27:

28:

29:

30:

31:

• LyCKa55

Haha jag skrev ju fel på mitt eget namn:) Ja nu vet ni att jag är född -88 :)!

Gör om gör rätt!

BF-lista

Juli

1:

2:

3: LyCKa55, tredje barnet

4:

5:

6:

7:

8:

9:

10:

11:

12:

13:

14:

15:

16:

17:

18:

19:

21:

22:

23:

24:

25:

26:

27:

28:

29:

30:

31:

• LyCKa55
    Kokos90 skrev 2020-12-30 10:25:34 följande:

Roligt!! Jag blev flyttad igår efter kub till 13e, så härligt att se den lille äntligen !

BF-lista

Juli

1:

2:

3: LyCKa55, tredje barnet

4:

5:

6:

7:

8:

9:

10:

11:

12:

13: kokos90, 1

14:

15:

16:

17:

18:

19:

21:

22:

23:

24:

25:

26:

27:

28:

29:

30:

31:

Jag blev också flyttad från 5-6:e(berodde på vilken sida/app jag räknade på) till den 3:e
  • LyCKa55
    Goldenrobot skrev 2021-01-05 13:38:14 följande:

..och hej tråden förresten :)

Här gled jag in bara sådär :)

Är 41 och har två barn sedan tidigare (2011 och 2014). Redan vid förlossningen 2014 sa vi att vi skulle göra om det men så kom det en massa emellan. Nu börjar jag känna mig lite för gammal - eller i alla fall att våra äldre barn börjar bli så stora - så lite kluven till att börja om...

Såklart glad åt det lilla pyret som överraskade <3

Skulle på KUB igår men var hos läkare förra veckan och var längre gången än enligt sista mens så fick göra KUB direkt på en återbudstid då. Fick bra siffror men valde ändå att göra NIPT så lämnade prov för det imorse. Beroende på resultatet (vilken lång väntan?!) så är nästa tid inte förrän i mitten av feb då jag har RUL i vecka 20. Har ni också så sent? Är beräknad den 7 juli enligt KUB.

Roligt med en sladdis:)

Jag har RUL den 15/2 och är beräknad den 3/7. Om jag räknar rätt blir de v 21(20+0) alltså 20 fulla veckor exakt.
Svar på tråden BF Juli 2021