• LyCKa55

BF Juli 2021

Får man fråga om ni andra tänker lite på när ni kommer berätta på jobbet? Jag har ju fast jobb sen länge o inget att oroa mig för men vill ändå vänta lite o se att allt går bra. Samtidigt är de skönt med lite mer förståelse om man mår dåligt

• LyCKa55
    WickedyWitch skrev 2020-10-31 19:59:14 följande:

Jag berättade redan för min närmsta chef pga svårt att skilja på graviditetsymtom ibland och tex förkylning/Corona. Tex trötthet osv. Jobbar inom

Vården nämligen.

Okej! Ja med dom tidigare har jag berättat i v.7(pga blödningar) o v.8(för att kollegan berättade att hon skulle ha o jag kunde inte låta bli). Men nu vet jag inte vad som passar sig. Men jag tänker vänta någea veckor till o sen säga till min chef. Övriga får veta senarw om jag inte mår dåligt. Jobbar med kunder hela dagarna så jag vill inte heller behöva må jätteilla eller kräkas framför folk.
  • LyCKa55
    drömmaromsmått skrev 2020-10-31 23:59:20 följande:

Jag kommer nog behöva berätta ganska snart, har inte ett jobb där kräkningar direkt fungerar jättebra ihop med arbetsuppgifterna utan jag måste vara på topp och alert hela tiden.

Jag har ett väldigt stressigt jobb o jag känner att jag kanske vill säga de om några veckor pga det för att man ska ha förståelse att jag kanske måste få ta de lite lugnare. Är också väldigt trött nu. Än så länge är illamåendet lätthanterligt o jag hoppas de fortsätter så
  • LyCKa55
    AmandaW96 skrev 2020-10-31 23:15:09 följande:

Plussade i måndags efter 2.5 års kämpande och 8 försök med hormonstimulering ????

BF 11 juli enligt app.

Första barnet

Grattis! Hoppas allt går bra nu! Kan inte ens försäka sätta mig in i hur det är att ha de så kämpigt. Att man fortsätter o inte ger upp. Själv har jag haft superlätt att bli gravid så man ska verkligen vara tacksam för det! De blir man påmind om när man läser hur kämpigt många andra har de.
  • LyCKa55
    jofin skrev 2020-11-01 20:37:44 följande:

Hej!

Jag plussade i torsdags på äl+10, bim-4. 27 år, första barnet. Nu är min stora fundering hur man hanterar väntan till första ultraljudet?? Jag vågar liksom inte tro på det förrän jag hör hjärtslag. Hur tänker ni?

Det är läskigt o jobbigt men jag har försökt tänka positivt o att om det är rätt så går det bra. Har ju aldrig fått missfall så jag vet ju inte hur det är men skulle det ske tänker jag att man måste försöka tänka att drt var något som va fel och att kroppen då gjorde det som var "rätt". Lättare sagt än gjort kan jag tro.

Jag försöker nog att inte tänka så mycket. Kanakw är det lättare om man har mycket på jobbet o flera barn att ta hand om, men försöka sysselsätta sig o tänka på annat så man inte blir galen av oron. Har inga bättre tips tyvärr. Minns inte riktigt hur jag tänkte med de första två men vet att jag va väldigt orolig med första iaf. Fick en mindre blödning o trodde de va kört. Men allt gick bra
  • LyCKa55

Har ni andra typ mensvärk? Har haft de i varierande styrka o idag har jag ont i svanken med. I magen är de lite mildare.

Sen undrar jag hur ni andra tänker kring corona? Här känns de så nära nu o jag är väldigt orolig att jag ska smittas o barnet ska ta skada. Hur tänker o känner ni andra? Själv jobbar jag så jag träffar kunder hela dagarna o de känns inte helt bra just nu

• LyCKa55
    Juliab skrev 2020-11-05 11:35:16 följande:

Hej! jag har haft mensvärksliknande smärtor ända sedan jag egentligen skulle få min mens. Vissa kvällar väldigt mycket. vissa dagar nästan ingenting men det kommer och går. Jag frågade min barnmorska om det som svarade att det är helt normalt. Det känns dock jobbigt att man inte får ta ipren under graviditeten eftersom det är det enda som funkar för mig =( 

Ang corona så är jag inte särskilt oroad, men klart man ska vara försiktig. Normal försiktighet och handsprit samt gå ut om man måste. Arbetar hemifrån. 

Okej, men de är ju skönt o höra att flera känner så:)

Lyxigt o kunna jobba hemmifrån! Hade varit skönt. Kan tyvärr inte ta hem mina kunder:)
  • LyCKa55

Sista dagarna har jag mått ganska illa till o från. Blir de värre lär det vara svårt att dölja de för kollegorna. Gick en lång promenad igår o kände av höfterna lite, hoppas verkligen inte man kommer få foglossning tidigt. Har haft de mot mitten/slutet med dom andra två o min mamma har fött tre barn o har sagt att de blev värre för varje barn.

Jag ringde faktiskt 1177 om just corona(valde då att prata med dom som bara jobbar med de) o frågade om graviditet pga risken man har när man jobbar nära olika människor hela dagarna. O det ska vara lugnt att få corona under tidig graviditet men mot slutet kan de leda till för tidig förlossning. Så jag kan tänka mig att man kanske får gå hem lite tidigare eller göra annat än träffa kunderna då.

• LyCKa55
    MissMIL skrev 2020-11-08 20:17:56 följande:

Hejhej!

Vad trevligt med denna grupp????. Här blev det pluss i fredags, BIM+2. Var 99,9% att det var mens på G då jag upplevde den normala ?mensvärken? samt att jag varit gravid tidigare och inte alls kände något i början. Så blev riktigt chockad när det blev två streck, och samtidigt jätteglad. Är det någon mer som upplever typ mensvärk? Ni som har gravida tidigare, har ni märkt stor skillnad på graviditeterna?

Beräknad till omkring 15/7, ca 1 vecka efter min egen födelsedag.

Jag är i v.7 imorgon (6+0) och jag har haft molande värk till o från och det började nästan med en gäng, typ veckan efter äl. Tror inte jag haft så med de andra två. Inte vad jag minns. Men jag har glömt mycket från tidigare graviditeter känner jag. Men jag är inte orolig. Det kan vara så olika o min kropp känner nog igen de här nu när de är tredje gången tänker jag:)
  • LyCKa55
    MissMIL skrev 2020-11-10 20:28:14 följande:

Ja men verkar ändå som att de är vanligt att ha denna molvärk och är heller inte särskilt orolig, mer än lite nojig över diverse småsaker :D, och har också glömt en del sen sist inser jag, men kommer i alla fall ihåg att jag inte kände något förra gången i början. Sist kände jag mig nästan lite ?fejkgravid? som någon skrev, men nu förstår jag lite mer vad gravidkrämpor innebär.

Ja jag känner att jag nog är lite mer som man brukar säga att en graviditet brukar vara i början. Tror inte dom andra följt de riktigt. Har inte mått illa såhär tidigt med dom andra. Framför allt med första dröjde de till v.11 o då kräktes jag hela tiden till v.18. Då är de ju mer "normalt" som nu att må illa i v.7. Hoppas jag slipper kräkas dock!

Sen har jag verkligen sug eftet vissa saker! Redan liksom! Idag va jag bara tvungen att köpa en halloumiburgare på max. Njöt av varenda tugga:) Tur ingen va med mig i bilen, haha:)
Svar på tråden BF Juli 2021