• Anonym (Maria)

Livrädd för tv-reklamen!

Hejsan.
    Min son på 5 år är fullständigt LIVRÄDD för den där svartvita barnförsäkrings-reklamen där dom filmar en förlossning och ett spädbarn som skriker samtidigt som ledsam musik spelas. Han blir helt parralyserad när han ser och hör den, skriker o håller för öronen men på natten är det ännu värre, han skriker högt som ett brandalarm, ligger och snurrar runt i sängen, drömmer hemska mardrömmar och vaknar upp på golvet. Vet inte hur han gör detta men han rullar ur sängen tror jag o jag har varit där och hjälpt honom men det funkar inte alltid, den reklamen går ofta och han tänker på den mest på kvällarna. 

jag tycker inte heller om att se den. Vem fan vill se en förlossningsfilm på tv:n?

Vad skall jag göra?!  Det gör så ont att se sitt barn så rädd och traumatiserad, han vågar inte umgås med andra barn heller utan att han börjar gallskrika så fort han ser dem. 

Min största önskan är att företaget som gör den (är det Trygg Hansa??) slutar visa den på tv:n GENAST, och att de tar bort den ifrån sin youtube kanal på direkten. Men hur gör man detta? Jag är säker på att det finns flera än vi som stör sig på den.
    Tar tacksamt emot tips, råd o hjälp. Tycker synd om min son som får igenomlida allt detta alltså!!

tack! <3

//Maria ????

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-09-19 17:07
    Varför ogillar några mitt inlägg? Tycker de synd om mig eller tycker de att detta är en tramstråd? Vänligen hjälp mig annars har ni ingenting här att göra.//Maria
  • Svar på tråden Livrädd för tv-reklamen!
  • Anonym (Ö)

Den reklamen får mig verkligen inte att må dåligt. Däremot gör denna tråden det. Din och barnets reaktion och känslor är inte friska ts. Varför gör du såhär mot ditt barn? Varför inte istället söka hjälp både för dig och honom?

Så sjukt.

• Anonym (Maria)
    Annita skrev 2021-01-05 23:21:38 följande:
    Vad är det som gör att du inte vill se ett program om spädbarn? 
    Tänker på reklamen då... /Maria 
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Maria) skrev 2021-02-25 21:35:49 följande:
    Tänker på reklamen då... /Maria 
    Såg ngn som skrevs att närbilder på nyfödda barn är inte trevliga. Och jag håller med där...
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Maria) skrev 2020-09-19 17:00:26 följande:
    Litar på MIG.......inte på dig...
    - Varför fan ogillar alla mina inlägg ? Ok trådstart, men inte alla mina jävla inlägg!
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Maria) skrev 2020-09-19 17:00:26 följande:
    Litar på MIG.......inte på dig...
    - Varför fan ogillar alla mina inlägg ? Ok trådstart, men inte alla mina jävla inlägg!
  • Anonym (Maria)

Ops 2 ggrs

• Anonym (Ö)
    Anonym (Maria) skrev 2021-02-25 21:36:26 följande:

Såg ngn som skrevs att närbilder på nyfödda barn är inte trevliga. Och jag håller med där...

Så sjukt..
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2021-02-25 21:44:01 följande:
    Men du verkar ju inte ta till dig av de svar du får.
    Du borde verkligen söka hjälp för din son om han blir så rädd av en kort reklamfilm på ett par minuter.
    Och du behöver också inse att problemet i grund och botten ligger hos dig.
    Med din inställning att det är otrevligt med närbilder på nyfödda barn så är det klart att du för över det på ditt barn.
    Sen förstår jag inte varför du låter honom titta på reklamen överhuvudtaget om han tycker den är så otäck?
    Varför inte byta kanal eller låta honom titta på någon barnkanal utan reklam?
    Det finns.
  • Anonym (A)
    Anonym (Maria) skrev 2021-02-25 21:44:02 följande:

Behöver du verkligen fråga det? Vi är många som har skrivit i tråden vad vi tycker att du gör fel. Du verkar ha en osund relation till din son. Du för över din egen fobi för spädbarn på honom och tror att han drömmer exakt samma drömmar som du. Du tror att han är rädd för spädbarnsskrik pga att han opererades som spädbarn. Hur skulle han kunna komma ihåg den operationen? Du uttrycker dig hela tiden i termer av "vi". "Vi är rädda för...", "Vi drömmer om..." osv, när det är är tydligt att det är DU som har de här rädslorna och drömmarna. Rädslorna verkar du åtminstone delvis ha fört över på din son, vilket ju inte alls är bra. Vad han drömmer om har du ingen aning om. Du verkar inte se din son som en egen individ med egna tankar och känslor. Ganska obehagligt.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (A) skrev 2021-02-26 11:37:46 följande:
    Behöver du verkligen fråga det? Vi är många som har skrivit i tråden vad vi tycker att du gör fel. Du verkar ha en osund relation till din son. Du för över din egen fobi för spädbarn på honom och tror att han drömmer exakt samma drömmar som du. Du tror att han är rädd för spädbarnsskrik pga att han opererades som spädbarn. Hur skulle han kunna komma ihåg den operationen? Du uttrycker dig hela tiden i termer av "vi". "Vi är rädda för...", "Vi drömmer om..." osv, när det är är tydligt att det är DU som har de här rädslorna och drömmarna. Rädslorna verkar du åtminstone delvis ha fört över på din son, vilket ju inte alls är bra. Vad han drömmer om har du ingen aning om. Du verkar inte se din son som en egen individ med egna tankar och känslor. Ganska obehagligt.
    Jag vet då han berättar för mig men nu så har jag inte sett denna reklam på länge. Tack alla som har hjälpts mig. /Maria
  • Anonym (sök hjälp)

Men vänta lite här.... skriker ditt barn när han ser okända barn?!
    Ojoj dags att ta tag i det för ditt barns skull, det låter helt galet?

• Anonym (Maria)
    Anonym (sök hjälp) skrev 2021-02-27 14:54:39 följande:

Men vänta lite här.... skriker ditt barn när han ser okända barn?!
    Ojoj dags att ta tag i det för ditt barns skull, det låter helt galet?

Inte längre, det har gått över nu.
Svar på tråden Livrädd för tv-reklamen!