• Anonym (Älskarinnan)

Det är jag som ligger med din man och jag älskar att plocka russinen ur din kaka!

Jag vet, rubriken är provocerande. Det är för att den ska uppmärksammas, istället för att skriva något i stil med "Jag är älskarinna till en gift man" eller liknande.

Hur som helst, jag är älskarinnan som har ljuvliga stunder med upptagna män. En del är gifta, andra är sambos, förlovade, särbos... de har iallafall en partner som de bedrar.

Varför väljer jag då att göra detta?
    Jo, för det första är jag inte intressead av någon seriös relation. Något som ofta kommer på tal med lediga män. Jag vill inte ha det. Jag är livsnjutare och går dit jag behagar för stunden. Och jag har inte lovat någon någonting.

Har jag dåligt samvete för den bedragna? Nej, det har jag inte. Det är inte jag som inte är kvinna nog att behaga min man. Det är inte jag som orsakar att han hoppar över till det grönare gräset. Se till att vattna din egen gräsmatta tänker jag.

Visst händer det att mannen i fråga kommer på tanken att lämna frugan för min skull, men jag tackar nej.
    Det har också hänt att mannen lämnat frun och sedan försökt få mig, utan resultat.

Den dagen jag vill (om det någonsin sker) stadga mig, då kommer jag inte överta en upptagen, otrogen man. Då väljer jag en som är fri och som vet att behaga mig liksom jag vet hur man behagar en man!

Frågor på det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-09-15 17:03

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Från och med nu besvarar jag inte amatörpsykologiska diagnoser, förutfattade meningar eller liknande.
    Inte heller besvarar jag tjuriga bedragna kvinnor som kommenterar endast för att försöka utmåla vem och hur jag är som person.

Ni har ingen aning om vem jag är, jag kanske tar hand om dina småttingar på förskolan medans du jobbar?
    Jag kanske är frisören som klipper ditt hår, eller kanske är jag din kollega, eller den som lagat din mat på restaurangen där du äter.

Jag kan vara precis vem som helst!

Detta blir (troligtvis inlägg #283 om ingen hinner skriva innan detta publiceras.)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-10-31 11:33
    De som tror sig veta mer om mig än jag själv gör, personer som förminskar mig genom diverse tillmälen eller diagnoser (som sagt, från amatörpsykologer) samt annat löst folk får inga andra svar än en påminnelse om vilket inlägg de bör gå tillbaka till.

Ett avslut är ett avslut, en hashtag är en hänvisning i detta fall med inläggets nummer som referens.

• Svar på tråden Det är jag som ligger med din man och jag älskar att plocka russinen ur din kaka!
  • Anonym (Älskarinnan)
    Pope Joan II skrev 2020-10-10 13:18:57 följande:

Så ts tidigare man är kanske eller kanske inte död och innan han kanske eller kanske inte dog så hände något med honom som gör att ts kan vara fullständigt övertygad om att han aldrig bedrog henne. Fast det hände först efter att de fick sina pojkar. Eller om det är en annan relation som är far till dem (men den relationen bedrog henne naturligtvis heller aldrig och det vet hon för sådant vet ts även om ingen annan kan vara säker på dylikt).

Vad kan ha hänt med den kanske eller kanske inte döde? Murade hon till hälften in honom i en vägg eller blev han kanske helkroppsförlamad efter en olycka?

Du brukar vara vass, men du brukar inte bete dig så här.
    Är du så fruktansvärt provocerad av min tråd, verkligen?
  • Anonym (Älskarinnan)
    Pope Joan II skrev 2020-10-10 16:54:42 följande:
    Det är väl tack och lov inte så alldeles vanligt att bedragna kvinnor (eller män) tar livet av sig, men man bör ha klart för sig att det finns väldigt många som tvingas lida i onödan för att andra verkligen inte bryr sig om hur illa drabbade de blir.

För min väninna var hennes man både kakan och russinen, och någon som resonerade på liknande sätt som ts gör struntade i vad agerandet gjorde med henne. 

Ts vet inget om kvinnorna hon driver med. Hon är ju inte intresserad av dem och säger här att hon inte heller låter männen, som hon ju inte heller har något egentligt intresse av, prata om sina partners. Ts vet förstås inte hur bra eller dåligt de mår - det säger hon sig skita i. Så vilka det är hon driver med vet hon inte. 

Jag beklagar att du tycker att jag befinner mig på samma eller lägre nivå än ts i det här sammanhanget. Jag håller dock inte med dig om din bedömning. 
    Jag skulle säga att om man gör något så drastiskt så handlar det  om mer än om mannens otrohet. Då lider man troligen av psykisk ohälsa sedan innan.

Nej, jag vet inget om kvinnorna och jag är inte intresserad av att prata om dem med männen jag leker med.
    Varför skulle jag göra det? Är han i behov av samtalsstöd så finns det terapi att söka. Jag är ingen terapeut, jag är en älskarinna. En kvinna som ger mannen det han vill ha, det han kommer till mig för att få.
  • Pope Joan II
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2020-10-10 18:01:44 följande:
    Du brukar vara vass, men du brukar inte bete dig så här.
    Är du så fruktansvärt provocerad av min tråd, verkligen?
    Jag har för min del nolltolerans mot otrohet, och även om jag tycker att det är parten som har partner som är den som beter sig uslast, föraktar jag verkligen de som är dem behjälpliga. 

Varför berättar du för mig hur jag känner? Det vet jag bäst själv. Jag tycker att din trådstart och dina prestationer i den genomgående är riktiga lågvattenmärken, precis som det agerande du säger dig ha i verkligheten är. Och varför i hela världen skulle du visas någon särskild hänsyn när du själv pratar om kvinnor som exempelvis min väninna på det sätt du gör. 
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2020-10-10 18:11:43 följande:
    Jag skulle säga att om man gör något så drastiskt så handlar det  om mer än om mannens otrohet. Då lider man troligen av psykisk ohälsa sedan innan.

Nej, jag vet inget om kvinnorna och jag är inte intresserad av att prata om dem med männen jag leker med.
    Varför skulle jag göra det? Är han i behov av samtalsstöd så finns det terapi att söka. Jag är ingen terapeut, jag är en älskarinna. En kvinna som ger mannen det han vill ha, det han kommer till mig för att få.
    Ja, vad skulle du annars säga? En människa som jag känt under 45 år, och som du just precis hört talas om. Men visst, som jag skrev hör det ju inte till vanligheterna att folk tar livet av sig för att de blir bedragna, och visst, - min väninna, en vacker, varm, mycket snäll kvinna som vid sidan av att vara omtänksam och framgångsrik var enormt kär i sin man som hon var tillsammans med från unga år - visst var hon av ett känslomässigt lite skörare slag men någon psykisk ohälsa led hon inte av. Hon hade inte varit deprimerad, medicinerade inte för något, var inte bipolär och hyste inga suicidala tankar innan otroheten.

Däremot förlorade hon förmågan att se värdet med livet i övrigt som barnen, karriären, vännerna och mycket annat i och med att sveket uppdagades. 

Jag har verkligen aldrig skrivit att du skulle prata med männen om de kvinnor som du hjälper dem bedra och lura. Jag svarade på en annan människas inlägg där jag skrev att du självklart inte kan veta något om de bedragna kvinnorna och hur de mår, hur de är osv eftersom du inte pratar med männen om dem. Att någon med en skev moralisk kompass som därtill förefaller tycka att det är höjden av sofistikerande förolämpningar att kalla andra för "lilla gumman" och "bitterfittor" och annat likande skulle agera terapeut i någon mån alls är förstås absurt. 

• Kråkungen
    Anonym (h) skrev 2020-10-10 17:07:17 följande:
    Givetvis ska du nu påstå att jag är ts, vilket jag definitivt inte är.
    Du kan ju klicka på "visa endast" om du vill, så inser du det.

Du är sjuk, på riktigt. 

Obehagliga människa.
    Kan inte svara för om du är ts (vilket jag iofs inte tror); däremot kan jag ju svara för att du inte är jag, fast "Hahahaha" uppenbarligen tror det - du, jag, ts och nån annan som jag inte vet vem det är är tydligen samma person enligt "Hahahaha" XD  

I början höll jag faktiskt med om en hel del av det "Hahahaha" skrev; ts är faktiskt ganska patetisk - det kommer man inte ifrån. Allteftersom hon (Hahahaha alltså) skriver nya inlägg skämmer hon ju dock ut sig mer och mer... Det nästan allra roligaste är ju hur hon upprepade ggr skrattar åt folk som engagerar sig i "denna trolltråd" - trots att den som skriker högst och mest är hon själv XD 

Och även om jag inte ställer mig bakom ts inlägg, så har hon helt rätt i att Hahahahas läsförståelse verkligen lyser med sin frånvaro... Det är intressant, för hon kan ju ändå själv skriva hyfsat sammanhängande, så jag undrar vad det är som gör att hon inte förstår skriven text?

En sak, dock, "h": Att säga att Hahaha är obehaglig är väl en sak, men att säga att hon verkar sjuk; att hon verkar psykiskt instabil; att hon inte har nån insikt om sin sjukdomsbild... det känns inte helt ok. Psykisk ohälsa är inget man väljer, eller kan hjälpa, och att ta till det som nån form av skällsord, som nån slags bevis för att någon är en dålig människa... inte ok.
  • Miss Skywalker
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2020-10-10 09:51:08 följande:
    Jag slingrar mig inte.

Jag har inte heller påstått att jag är bättre på att behaga än "andra kvinnor". Däremot verkar ju mannen tycka att jag är hetare än hans fru, annars hade han inte riskerat sin familj för våra äventyr.

Sen väljer jag ju själv vad jag kommenterar och vem, samt på vilka frågor.
    Så du är inte bättre på att behaga än ?lilla frun?. Du är bara ?hetare?.

Hur kommer det sig att du vill provocera bedragna kvinnor? Är det för att du tycker att de får skylla sig själva som inte har behagat tillräckligt eller för att de inte är heta nog?
  • Anonym (Älskarinnan)
    Miss Skywalker skrev 2020-10-10 20:21:37 följande:
    Så du är inte bättre på att behaga än ?lilla frun?. Du är bara ?hetare?.

Hur kommer det sig att du vill provocera bedragna kvinnor? Är det för att du tycker att de får skylla sig själva som inte har behagat tillräckligt eller för att de inte är heta nog?
    Vet du vad. det spelar ingen roll vad jag skriver för du hackar ändå ner det till atomer och försöker vända det mot mig.

Jag vill inte provocera de gifta kvinnorna, jag föredrar att de inte har vetskap om vad hennes man och jag pysslar med.
  • Miss Skywalker
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2020-10-10 20:32:45 följande:
    Vet du vad. det spelar ingen roll vad jag skriver för du hackar ändå ner det till atomer och försöker vända det mot mig.

Jag vill inte provocera de gifta kvinnorna, jag föredrar att de inte har vetskap om vad hennes man och jag pysslar med.
    Om jag har missförstått din ts så pass, vad menar du då med det du skrev i din ts?
  • Anonym (Älskarinnan)
    Miss Skywalker skrev 2020-10-10 20:49:28 följande:
    Om jag har missförstått din ts så pass, vad menar du då med det du skrev i din ts?
    Det var en provokation, det hade du vetat om du läst allt jag skrivit.
  • Anonym (Hahahaha)
    Kråkungen skrev 2020-10-10 19:49:30 följande:

Kan inte svara för om du är ts (vilket jag iofs inte tror); däremot kan jag ju svara för att du inte är jag, fast "Hahahaha" uppenbarligen tror det - du, jag, ts och nån annan som jag inte vet vem det är är tydligen samma person enligt "Hahahaha" XD  

I början höll jag faktiskt med om en hel del av det "Hahahaha" skrev; ts är faktiskt ganska patetisk - det kommer man inte ifrån. Allteftersom hon (Hahahaha alltså) skriver nya inlägg skämmer hon ju dock ut sig mer och mer... Det nästan allra roligaste är ju hur hon upprepade ggr skrattar åt folk som engagerar sig i "denna trolltråd" - trots att den som skriker högst och mest är hon själv XD 

Och även om jag inte ställer mig bakom ts inlägg, så har hon helt rätt i att Hahahahas läsförståelse verkligen lyser med sin frånvaro... Det är intressant, för hon kan ju ändå själv skriva hyfsat sammanhängande, så jag undrar vad det är som gör att hon inte förstår skriven text?

En sak, dock, "h": Att säga att Hahaha är obehaglig är väl en sak, men att säga att hon verkar sjuk; att hon verkar psykiskt instabil; att hon inte har nån insikt om sin sjukdomsbild... det känns inte helt ok. Psykisk ohälsa är inget man väljer, eller kan hjälpa, och att ta till det som nån form av skällsord, som nån slags bevis för att någon är en dålig människa... inte ok.

Alltså det här är bara för mycket. Trodde att du var en bitter älskarinna i 50-årsåldern med stort bekräftelsebehov men du är ju i klass med längd-kvinnan så nu får det räcka med att mata trollet :)
  • Anonym (vissa kommer hämnas)

Otrohet kan orsaka fruktansvärt lidande, särskilt om barn är inblandade. Naturligvis är det den som är i relation som är själva bedragaren och bär huvudansvaret, men älskare/älskarinnan är inte helt oskyldig. Precis som du kan vara vem som helst, så kan den bedragna kvinnan vara det. Vissa av de kanske inte konflikträdda och även värre för dig, kan befinna sig i en position av makt över dig. Fortsätt hålla på och förr eller senare kommer du plocka fel russin.

Svar på tråden Det är jag som ligger med din man och jag älskar att plocka russinen ur din kaka!