• Anonym (Älskarinnan)

Det är jag som ligger med din man och jag älskar att plocka russinen ur din kaka!

Jag vet, rubriken är provocerande. Det är för att den ska uppmärksammas, istället för att skriva något i stil med "Jag är älskarinna till en gift man" eller liknande.

Hur som helst, jag är älskarinnan som har ljuvliga stunder med upptagna män. En del är gifta, andra är sambos, förlovade, särbos... de har iallafall en partner som de bedrar.

Varför väljer jag då att göra detta?
    Jo, för det första är jag inte intressead av någon seriös relation. Något som ofta kommer på tal med lediga män. Jag vill inte ha det. Jag är livsnjutare och går dit jag behagar för stunden. Och jag har inte lovat någon någonting.

Har jag dåligt samvete för den bedragna? Nej, det har jag inte. Det är inte jag som inte är kvinna nog att behaga min man. Det är inte jag som orsakar att han hoppar över till det grönare gräset. Se till att vattna din egen gräsmatta tänker jag.

Visst händer det att mannen i fråga kommer på tanken att lämna frugan för min skull, men jag tackar nej.
    Det har också hänt att mannen lämnat frun och sedan försökt få mig, utan resultat.

Den dagen jag vill (om det någonsin sker) stadga mig, då kommer jag inte överta en upptagen, otrogen man. Då väljer jag en som är fri och som vet att behaga mig liksom jag vet hur man behagar en man!

Frågor på det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-09-15 17:03

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Från och med nu besvarar jag inte amatörpsykologiska diagnoser, förutfattade meningar eller liknande.
    Inte heller besvarar jag tjuriga bedragna kvinnor som kommenterar endast för att försöka utmåla vem och hur jag är som person.

Ni har ingen aning om vem jag är, jag kanske tar hand om dina småttingar på förskolan medans du jobbar?
    Jag kanske är frisören som klipper ditt hår, eller kanske är jag din kollega, eller den som lagat din mat på restaurangen där du äter.

Jag kan vara precis vem som helst!

Detta blir (troligtvis inlägg #283 om ingen hinner skriva innan detta publiceras.)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-10-31 11:33
    De som tror sig veta mer om mig än jag själv gör, personer som förminskar mig genom diverse tillmälen eller diagnoser (som sagt, från amatörpsykologer) samt annat löst folk får inga andra svar än en påminnelse om vilket inlägg de bör gå tillbaka till.

Ett avslut är ett avslut, en hashtag är en hänvisning i detta fall med inläggets nummer som referens.

• Svar på tråden Det är jag som ligger med din man och jag älskar att plocka russinen ur din kaka!
  • Anonym (.asdf)
    Anonym (Carl) skrev 2024-08-18 16:40:11 följande:

Du har förstört förhållandet mellan honom och frun. Givetvis är han lika skyldig, men du gjorde det bara för att vara självisk medan han troligen haft mer känslor. Nu bryr du dig inte om frun och de ledsna barnen som får betala priset för din affär. Barnen som blir skilsmässobarn är inget du bekymrar dig över, nej bara dags för nästa man. 

Jag tycker det är beklagligt att det tycks bli allt fler egoistiska, empatibefriade människor i denna värld. Måste fått rejält undermålig uppfostran. Nej inga charmiga egenskaper alls, verkligen zero, nada. 

Alla i dramat handlar efter själviska intressen, frun inkluderat.
  • Anonym (.asdf)
    Anonym (Carl) skrev 2024-08-18 16:40:11 följande:

Du har förstört förhållandet mellan honom och frun. Givetvis är han lika skyldig, men du gjorde det bara för att vara självisk medan han troligen haft mer känslor. Nu bryr du dig inte om frun och de ledsna barnen som får betala priset för din affär. Barnen som blir skilsmässobarn är inget du bekymrar dig över, nej bara dags för nästa man. 

Jag tycker det är beklagligt att det tycks bli allt fler egoistiska, empatibefriade människor i denna värld. Måste fått rejält undermålig uppfostran. Nej inga charmiga egenskaper alls, verkligen zero, nada. 

Och barnen kanske deras föräldrar ska tänka på, först och främst. Vill de att barnen ska leva kvar i en kärnfamilj, så har de valet att stanna. Varför skulle TS bry sig om några främmande barn mer än vad deras egna föräldrar gör.
  • Anonym (Carl)
    ANONYM (ÄLSKARINNAN) SKREV 2024-08-23 17:12:26 FÖLJANDE:

Hej Carl kul att du hittat min tråd!

Jag har inte förstört någonting. Jag har inte lovat någon något. Ska skuld delas ut så lägg den där den hör hemma. Hos den otrogne mannen. Och kanske till viss del på frun som tar honom för given.

Självklart är jag självisk! Det hymlar jag inte med. Min njutning, mitt nöje, det är frivilligt att delta.
    Vissa män har fått känslor, ja det är korrekt.
    Dock har jag varit tydlig från start att jag inte vill ha mer än hemliga möten fulla av njutning.

Hans familj är hans huvudvärk och de är inte mitt ansvar. Är han så dum att han lämnar dem när han ändå inte kan få mig... ja, då är det så. Och det är inte heller min huvudvärk.

Min uppfostran var det inget fel på, jag har ett bra liv. Ett bra jobb, ett bra boende och nära vänner. Men när jag var klar med mer seriösa relationer så bestämde jag att nu är det jag som gäller och jag skäms inte en sekund över det.

Så sitt du där och tyck synd om fruarna, de kanske skulle ansträngt sig lite mer och inte tofflat runt i mysbyxor på fredagskvällarna...

Hej på dig.
    Din attityd skvallrar dock om att du är oerhört svartsjuk på fruarna. Annars hade du inte vräkt ur dig spydigheter över dem. De flesta normala människor sparkar inte på den som ligger. Därmed väcker du inga sympatier, och kanske är din mening att endast provocera.

Om man kan analysera ditt beteende så är du möjligen rädd för att ha ett intimt förhållande och själv råka illa ut. Möjligen en gång i tiden befunnit dig i samma roll, som de kvinnor du nu ser ner på.

Du spelar en roll som att du skulle vara bättre och förmer än mannens fruar. Jag ser då hellre en kvinna med empatisk förmåga, och skulle aldrig lockas av en oempatisk kvinna. 

• Anonym (Carl)
    Anonym (.asdf) skrev 2024-08-24 12:22:44 följande:
    Alla i dramat handlar efter själviska intressen, frun inkluderat.
    Jasså? Nu verkar det vara mannen som velat lämna så jag kan ingalunda se hur frun är självisk? Alldeles oavsett kan jag inte se hur hon skulle vara självisk om det är hon som lämnar en otrogen partner. Det är i högsta grad självbevarelsedrift.
  • Anonym (.asdf)
    Anonym (Carl) skrev 2024-08-24 12:49:12 följande:
    Jasså? Nu verkar det vara mannen som velat lämna så jag kan ingalunda se hur frun är självisk? Alldeles oavsett kan jag inte se hur hon skulle vara självisk om det är hon som lämnar en otrogen partner. Det är i högsta grad självbevarelsedrift.
    TS skrev att hon hört att frun lämnat. Ja precis hon handlar i så fall med sitt eget bästa i åtanke. Precis som TS verkar göra.
  • Anonym (Carl)
    Anonym (.asdf) skrev 2024-08-24 13:44:24 följande:
    TS skrev att hon hört att frun lämnat. Ja precis hon handlar i så fall med sitt eget bästa i åtanke. Precis som TS verkar göra.
    Lite skillnad på att undvika bli skadad eller göra något för egen njutning. Ser man ingen skillnad på det så är man nog inte bättre själv.
  • Anonym (Carl)
    Anonym (.asdf) skrev 2024-08-24 13:44:24 följande:

Dessutom borde ts bästa inte vara att ligga med upptagna barfamiljsmän. Apropå agera med sitt bästa i åtanke. 

• Anonym (Va..)

Det är helt otroligt hur något så vanligt förekommande som otrohet, kan provocera. Det måste både vara tröttsamt och själsdödande att lägga ner sin tid på att ondgöra sig över andra människors kärlekskiv.

Det fins för lite kärlek här i världen, Make Lowe Not War, mm

När en människa hittat sitt sätt att fylla sitt liv med kärlek utan krav så finns det alltid de som breder ut sina moralkakor. Av missunnsamhet kanske men mest troligt ligger det någon sorts känsla av att vara moraliskt rättrådig och därmed bättre än alla andra syndare bakom.

Sådan tur att ni hittade den här tråden. Ni får verkligen ert lystmäte mättat.

Berätta gärna hur ni gör för att uppbringa all denna indignation.  Har ni själva någonsinn gett er hän kärleken?

För ni vet väl att det finns kärlek i sex? 

• Anonym (.asdf)
    Anonym (Carl) skrev 2024-08-24 18:07:28 följande:
    Lite skillnad på att undvika bli skadad eller göra något för egen njutning. Ser man ingen skillnad på det så är man nog inte bättre själv.
    Båda är helt av själviska skäl, fortfarande.
  • Anonym (.asdf)
    Anonym (Carl) skrev 2024-08-24 18:14:12 följande:

Dessutom borde ts bästa inte vara att ligga med upptagna barfamiljsmän. Apropå agera med sitt bästa i åtanke. 

Fast det vet hon bättre än du, och får avgöra själv. Det är inte du som bestämmer vad som är bäst för någon annan.
Svar på tråden Det är jag som ligger med din man och jag älskar att plocka russinen ur din kaka!