Inlägg från: Anonym (.asdf) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.asdf)

Det är jag som ligger med din man och jag älskar att plocka russinen ur din kaka!

Varför måste någon utnyttjas? Det är ju ett ömsesidigt utbyte mellan två samtyckande vuxna.

• Anonym (.asdf)
    Anonym (Äckel) skrev 2024-02-19 11:23:16 följande:
    Du är bara en billig spermahink med noll självrespekt, inget att skryta om! 😂
    tycker nog att TS respekterar sig själv då hon gör som hon vill för att ha det bra och inte anpassar sitt liv efter vad andra vill och tycker
  • Anonym (.asdf)
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2024-02-19 17:56:12 följande:
    Haha, jo men exakt!
    Man ska inte lägga för mycket energi på dem som blir sura, det är ju uppenbart varför.
    Om de bara ansträngde sig lite så kanske deras gubbar inte valde att ha sex på annat håll.

Vissa av fruarna verkar tro att de äger sin gubbe så fort de pressat ur sig en unge.
    Eller så är gubbarna svin oavsett vad frun gör. Och då spelar det ju egentligen ingen roll om någon kan tänka sig att ligga med dem, de är dåliga makar oavsett. Men vad vet jag, det kanske är attraktivt med en man som är trogen enbart för att han blir nobbad av andra kvinnor.
  • Anonym (.asdf)
    Anonym (Tragiskt) skrev 2024-02-20 18:35:28 följande:
    Det är ju exakt vad du gör - får bara till det med bottenskrapet.
    Fast TS vill ju inte ha något seriöst så det spelar ju ingen roll att männen inte är något bra partnermaterial. Och du vet ingenting om vilka som TS skulle ha en chans på om hon vara velat, men det är kanske en tanke som ger dig tröst på något vis.
  • Anonym (.asdf)
    Anonym (XXX) skrev 2024-02-22 16:08:24 följande:
    Fast - känner man sig inte som en prostituerad om man tar emot pengar, gåvor, blir bjuden på lyxiga hotell-weekender o.s.v. av någon man inte är gift med, och som är gift med någon annan? Till syvende och sidst är det ju frun som mannen älskar och respekterar, och kommer att göra till döddagar, även om hon av någon anleding tappat lusten för sex (eller kanske förmågan p.g.a. t.ex. förlossningsskador eller att hon genomlidit en överfallsvåldtäkt). När mannen blir pensionär är det henne han kommer att sitta med på balkongen till våningen i Spanien ändå, och prata om deras gemensamma minnen... älskarinnorna är sedan länge glömda.

Jag skulle aldrig kunna leva så. Jag skulle känna mig så billig. Enda gången jag skulle ligga med en gift man, är om jag är tokkär i honom och vet att han är det i mig också, men att han inte vill göra sina barn till skilsmässobarn. Jag respekterar honom i så fall för att han sätter sina barn först. Att man sedan inte kan låta bli varandra för att man är så kära, är liksom något som ingår i livets villkor även om det moraliskt sett är fel. Men inte ens tillnärmelsevis så fel som att vara något slags lyxhora.
    Han respekterar inte alls henne, han bedrar henne ju. Älskar kan väl också ifrågasättas, som han behandlar henne.
  • Anonym (.asdf)
    Anonym (XXX) skrev 2024-02-22 17:29:46 följande:
    Fast män kan ofta dela på kärlek och sex, det kan mindre sällan kvinnor. Män verkar anse att sex liksom är något som de måste ha, som de har rätt till. Att det är underförstått att de kommer att skaffa det ute, om de inte får det hemma. Men de kvinnor de har det med ute är inte värdefulla för dem, och de är helt utbytbara.

SÅVIDA det inte handlar om kärlek förstås... Men även här måste man som tokförälskad kvinna vara medveten om, att kärleken från den smickrade mannen som lagt märke till ens dyrkan - kan vara spelad. Och att det i slutändan kommer att vara han och frun som sitter där på balkongen i Spanien under "livets gyllene höst" ändå, när drifterna inte pockar på så mycket längre. Och själv är man glömd sedan länge. 
    Han har fortfarande ingen respekt för henne eftersom han medvetet lurar henne.
  • Anonym (.asdf)
    Anonym (Carl) skrev 2024-08-18 16:40:11 följande:

Du har förstört förhållandet mellan honom och frun. Givetvis är han lika skyldig, men du gjorde det bara för att vara självisk medan han troligen haft mer känslor. Nu bryr du dig inte om frun och de ledsna barnen som får betala priset för din affär. Barnen som blir skilsmässobarn är inget du bekymrar dig över, nej bara dags för nästa man. 

Jag tycker det är beklagligt att det tycks bli allt fler egoistiska, empatibefriade människor i denna värld. Måste fått rejält undermålig uppfostran. Nej inga charmiga egenskaper alls, verkligen zero, nada. 

Alla i dramat handlar efter själviska intressen, frun inkluderat.
  • Anonym (.asdf)
    Anonym (Carl) skrev 2024-08-18 16:40:11 följande:

Du har förstört förhållandet mellan honom och frun. Givetvis är han lika skyldig, men du gjorde det bara för att vara självisk medan han troligen haft mer känslor. Nu bryr du dig inte om frun och de ledsna barnen som får betala priset för din affär. Barnen som blir skilsmässobarn är inget du bekymrar dig över, nej bara dags för nästa man. 

Jag tycker det är beklagligt att det tycks bli allt fler egoistiska, empatibefriade människor i denna värld. Måste fått rejält undermålig uppfostran. Nej inga charmiga egenskaper alls, verkligen zero, nada. 

Och barnen kanske deras föräldrar ska tänka på, först och främst. Vill de att barnen ska leva kvar i en kärnfamilj, så har de valet att stanna. Varför skulle TS bry sig om några främmande barn mer än vad deras egna föräldrar gör.
  • Anonym (.asdf)
    Anonym (Carl) skrev 2024-08-24 12:49:12 följande:
    Jasså? Nu verkar det vara mannen som velat lämna så jag kan ingalunda se hur frun är självisk? Alldeles oavsett kan jag inte se hur hon skulle vara självisk om det är hon som lämnar en otrogen partner. Det är i högsta grad självbevarelsedrift.
    TS skrev att hon hört att frun lämnat. Ja precis hon handlar i så fall med sitt eget bästa i åtanke. Precis som TS verkar göra.
  • Anonym (.asdf)
    Anonym (Carl) skrev 2024-08-24 18:07:28 följande:
    Lite skillnad på att undvika bli skadad eller göra något för egen njutning. Ser man ingen skillnad på det så är man nog inte bättre själv.
    Båda är helt av själviska skäl, fortfarande.
  • Anonym (.asdf)
    Anonym (Carl) skrev 2024-08-24 18:14:12 följande:

Dessutom borde ts bästa inte vara att ligga med upptagna barfamiljsmän. Apropå agera med sitt bästa i åtanke. 

Fast det vet hon bättre än du, och får avgöra själv. Det är inte du som bestämmer vad som är bäst för någon annan.
  • Anonym (.asdf)
    Anonym (Struten) skrev 2024-08-25 15:29:42 följande:

Ts känner sig stolt, och tror sig kunna förföra den ena gifta mannen efter den andra. Men tiderna förändras, så även åldern och utseendet. Den ungdomliga charmen, och glimten i ögat, försvinner. Det är inte längre lika lätt att få den man vill, och kanske till och med blir ratad?

Det är inte bra att stirra sig blind på sin egen "förträfflighet". Och kanske att dagen kommer då Karma dyker upp som en tjuv om natten? Nu är det omvända roller, och den tidigare älskarinnan är nu den vars man har hittat en yngre förmåga. Det kan man kalla att få smaka på sin egen medicin. 

Dessutom så visar det sig att mannen, i det nyinflyttade huset, tillhör en av dem som har bedragit sin hustru med denna älskarinna. Men nu är det hon själv som sitter ensam efter att ha utnyttjat andras män.

Så vem vet? Karma gör nog sitt. Älskarinnans glansdagar är nu över, och hon sitter ensam och äter kakor som tröst. Glansdagarna är över. 

Dessutom så kan ett dåligt rykte förfölja i många år. "Akta er för henne, hon är med gifta män". Man tror att ingen vet - men ALLA VET. Djungeltelegrafen är snabbare än vad man tror. Jag har sett detta så många gånger, så det är ingen påhittad historia. Det brukar bli så här. 

Det här kommer kanske som en chock för alla som tror att det krävs ett förhållande med en karl för att livet ska vara värt att leva men TS vill faktiskt inte ha någon man eller flytta ihop i ett hus så inget av det där lär hända. Det enda som tjänar som tröst här är den här dåligt virkade snuttefilten till inlägg
  • Anonym (.asdf)
    Anonym (Struten) skrev 2024-08-25 18:32:02 följande:
    Kanske inte just nu när Ts anser att hon kan välja och vraka bland gifta män. Men förr eller senare så träffar hon någon. Och vem vet, kanske att det är den f.d. älskarinnan som nu istället blir bedragen. Karma.
    Jaha men om du har rätt i det då har väl dessa mäns fruar också gjort något eftersom karma nu sett till att de blev bedragna. Allt frid och fröjd
  • Anonym (.asdf)
    Anonym (4) skrev 2024-08-26 18:46:41 följande:
    Jag erkänner gladeligen att psykopater lockar fram det värsta hos mig.
    Ja, du har onekligen betett dig illa i tråden.
  • Anonym (.asdf)
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2024-08-27 17:20:40 följande:
    Jag har haft en lång och fin relation, vad som hände tänker jag inte berätta men jag vet hur den känslan är.
    Beklagar att ditt försök misslyckades.

Är det så svårt att förstå när jag säger att jag är färdig med relationer? Att jag inte vill leva i en relation igen? 
    Varför fattar du/ni inte att detta är mitt medvetna val?

Du kallar det för smulor, för att du vill att det ska vara skrapet jag får. Jag får russinen, det godaste i kakan. Smulorna får frun sopa upp.

Jag älskar mitt liv, jag älskar min roll som älskarinna. 
    Stör det dig så, fine.

Håll reda på din man bara... tänk på det när du luffar runt i mjukisbrallor och tofflor på fredagskvällen.
    Ja, många kvinnor som blir utnyttjade i relationer och de inser det inte själva att de slösar sitt liv på dessa män. Men något måste de ju ändå få ut av att stanna? Dock inte en fin kärleksfull relation som föregående talare pratade om.
  • Anonym (.asdf)
    Anonym (h) skrev 2024-09-01 12:50:05 följande:
    Vad är det som känns tragiskt?
    Vad är det som saknas?
    När en kvinna trivs bra som singel utan ett förhållande med en man som hon lever med då är det tydligen tragiskt. En kvinna är inte hel utan en man. Någonting saknas
Svar på tråden Det är jag som ligger med din man och jag älskar att plocka russinen ur din kaka!