Anonym (Skattmasen) skrev 2020-08-30 12:35:08 följande:
Det är ingen skatt på tält, annat än momsen, men om du köper ett begagnat tält slipper du den skatten.
Så länge du inte stannar för länge på samma plats och inte stör ägare eller andra som vistas i naturen är det inga problem, för transport kan du skaffa en skattebefriad begagnad cykel.
Nyttjande av mobiltelefon innebär att du får lov att betala moms.
Mat och husgeråd finns att få tag i momsfritt och kanske också gratis.
Om du inte vill betala annan skatt än inkomstskatten är det möjligt för den som vill.
mmm, precis.
Det skulle nog vara enda sättet, bara äga begagnat lösöre, driva runt likt en luffare o utnyttja varje mm av allemansrätten.... Byta till sig mat i utbyte mot olika tjänster man kan utföra?
Nä, även jag är ju uppfostrad i detta Sosse-marinerade land, i en arbetarfamilj. Jag har blivit matad med dessa floskler om solidaritet sen barnsben, jag har tagit stolthet i att vara en bidragande del i det svenska samhället.
Men sen 15-20år så har jag funnit mig själv ifrågasätta mer o mer, jag ser o hör dagligen saker som får mig att ifrågasätta vad tusan det är som håller på att hända.
I dessa digitaliserade tider med fritt flytande information finns ju även möjlighet att själv bilda sig en uppfattning som inte funnits tidigare. De som nu vill kan själva aktivt söka ofärgad och ofiltrerad information, själva processera den och bilda sig en uppfattning. Istället för att bara sitta i tv-soffan o bli matad...
Men jag känner att det börjar dra lite OT för just denna tråden...