• Anonym (ångest)

Vill ha barn, men inte med honom...

Jag är i en situation som är.. helt fel.
    Jag är gravid.
    Pappan till barnet är en person som jag inte ens vet vad han heter. Det är en person som jag har sålt sex till. En ganska obehaglig typ. 
    Använde kondom, men antingen så har han tagit av den utan att jag märkt, eller så har den gått sönder på något sätt.
    I alla fall, nu är jag med barn. Och jag vet inte vad jag ska göra.
    All logik säger gör abort. 
    Men en annan del av mig.. Jag har alltid velat bli förälder. Längtat efter barn, och en familj. 
    Men det var inte så här det skulle gå till. Inte hans barn.
    Jag vet inte riktigt vad jag känner.

• Svar på tråden Vill ha barn, men inte med honom...
  • Anonym (Vänster är ett skällsord)
    Anonym (ångest) skrev 2020-08-15 22:23:15 följande:

All logik säger gör abort. 
    Men en annan del av mig.. Jag har alltid velat bli förälder. Längtat efter barn, och en familj. 
    Men det var inte så här det skulle gå till. Inte hans barn.
    Jag vet inte riktigt vad jag känner.

Sluta vara självisk, se det hela ur det framtida barnets perspektiv.

Självklart ska du inte föda detta barn.

Inte för att det hjälper något egentligen, men varför tar du inte själv ett större ansvar över din förmåga att bli gravid genom preventivmedel om du nu sysslar med sexförsäljning?
  • smulpaj01

Först och främst gör du självklart abort. Därefter söker du hjälp så du kan ordna upp ditt liv och slipper sälja sex till obehagliga typer.

• Drottningen1970

Hur kommer du att må när du behöver lämna över ditt barn för umgänge till en man som är en obehaglig typ?

Allt måste inte vara perfekt när man skaffar barn, men nån slags styrsel och stabilitet behöver man ha när man blir förälder. Om man säljer sex till obehagliga typer lever man inte ett tryggt och stabilt liv. Du behövet göra abort.

• Anonym (R)

män Som köper sex är generellt dåliga pappor, skulle jag tro.

• Anonym (Freja)

Låter väldigt obehagligt!

Jag var i din sits för några år sedan (blev gravid med en man som var psykopat) jag gjorde abort och idag några år senare är jag mamma till en liten dotter med en annan man som är 1000 gånger bättre person och även en fantastisk pappa.

Vet inte hur gammal du är men är du 35 eller under så gör abort, än har du troligtvis möjlighet att bli gravid igen.

Är du dock äldre än så så kanske jag behållt, bara för att inte riskera att bli helt barnlös. Jag hade inte talat om för den mannen att han är pappan till barnet.

• Anonym (R)

En fråga. Varför har du inte försörjningsstöd. Man har ju rätt till det i detta landet. Man ska inte behöva göra det du gör. 

• Anonym (Hmm)
    Anonym (R) skrev 2020-08-16 09:57:39 följande:

En fråga. Varför har du inte försörjningsstöd. Man har ju rätt till det i detta landet. Man ska inte behöva göra det du gör. 

Det är extremt svårt att få försörjningsstöd. Jag har haft det ett par månader nu och det är ett rent h-vete varje månad då jag ALLTID får avslag trots att jag gjort allt rätt. Jag överklagar alltid via mail och än så länge har jag fått rätt till slut. Detta har dock gett mig psykiska problem med konstant oro och ångest, jag har ALDRIG kunnat betala hyran i tid eftersom jag alltid måste överklaga alla beslut och dessutom går det ej att leva rent ekonomiskt på försörjningsstöd.

Jag hade gärna sålt sex om jag kunde. Men jag är redan så trasig och försöker att inte förvärra det ytterligare. Jag jobbar extra på timmar vilket inte ökar min inkomst utan bara minskar min tid att söka jobb och gör mig trött och sliten rent fysiskt, ett hårt jobb.
  • Anonym (Hbcfkmn)
    Anonym (Hmm) skrev 2020-08-16 10:23:17 följande:

Det är extremt svårt att få försörjningsstöd. Jag har haft det ett par månader nu och det är ett rent h-vete varje månad då jag ALLTID får avslag trots att jag gjort allt rätt. Jag överklagar alltid via mail och än så länge har jag fått rätt till slut. Detta har dock gett mig psykiska problem med konstant oro och ångest, jag har ALDRIG kunnat betala hyran i tid eftersom jag alltid måste överklaga alla beslut och dessutom går det ej att leva rent ekonomiskt på försörjningsstöd.

Jag hade gärna sålt sex om jag kunde. Men jag är redan så trasig och försöker att inte förvärra det ytterligare. Jag jobbar extra på timmar vilket inte ökar min inkomst utan bara minskar min tid att söka jobb och gör mig trött och sliten rent fysiskt, ett hårt jobb.

Håller med om precis allt. Gjorde mitt yttersta för att få allting rätt och fick ändå avslag efter avslag, varje månad. Som jag alltid fick rätt på när jag överklagade. Det kändes som att de avslog med förhoppningen att man inte skulle orka överklaga för att hålla nere budgeten. Fick avslag på helt för mig självklara saker. Fick stressreaktion av hela upplevelsen och fick ångestattacker bara av att se kommunhuset till slut.
  • Anonym (?)

Ni som får avslag på ansökan om försörjningsstöd - vilken anledning har de uppgivit som orsak för avslag?

Svar på tråden Vill ha barn, men inte med honom...