Inlägg från: Anonym (R) |Visa alla inlägg
  • Anonym (R)

Vill ha barn, men inte med honom...

män Som köper sex är generellt dåliga pappor, skulle jag tro.

• Anonym (R)

En fråga. Varför har du inte försörjningsstöd. Man har ju rätt till det i detta landet. Man ska inte behöva göra det du gör. 

• Anonym (R)

Har haft försörjningsstöd tidigare. Håller med att de är jävliga. Har autism och fick 0 hjälp av dom. helt otroligt dåligt. Men helt avslag fick jag aldrig 

• Anonym (R)
    Anonym (J) skrev 2020-08-16 12:47:15 följande:
    Du låter extremt naiv.
    Det är dock så att försörjningsstöd finns för att de som inte kan försörja sig ska få pengar för att kunna överleva. Så, så naivt är det inte att tänka att den möjligheten finns.. 
  • Anonym (R)
    Anonym (J) skrev 2020-08-16 13:36:19 följande:
    Så är det i teorin men inte i praktiken längre.

Skattepengarna räcker nog inte?

Det är naivt att tro att man får försörjningsstöd bara för att man har rätt till detta i Sverige.

Samma gäller sjukpenning , och allt annat.

Extremt många människor nekas trots att de gör allt rätt , skickar in rätta dokument mm.
    Då får man ringa polisen då det är olagligt att neka någon som har bevisat att denna har rätt till det.
  • Anonym (R)
    Anonym (Hmm) skrev 2020-08-16 14:37:49 följande:
    Ha ha... Tack för dagens skratt

För jag antar att du inte är seriös? Om du är det är jag väldigt nyfiken på vad du tycker att polisen ska göra?

Skaffa boende till den som blivit vräkt och står utan inkomst? Betala hyran så att personen inte blir vräkt? Hur tänker du?

Som du säger. Det är lag på att vissa har rätt till försörjningsstö. Så då kan man ju anmäla. 

Har haft försörjningsstöd tidigare,  utan att få avslag. 

• Anonym (R)
    Anonym (Hmm) skrev 2020-08-16 15:49:18 följande:
    Man kan överklaga, men inte ens det betyder att man får rätt. Å andra sidan spelar det faktiskt ingen roll om man får rätt till slut. Innan ärendet ens har blivit rättsligt prövat har man blivit hemlös och förlorat alla sina ägodelar. Då kan man inte söka arbete längre och står m.a.o inte till arbetsmarknadens förfogande så då kan man inte söka försörjningsstöd mer utan får sluta sitt liv "boendes" under nån bro eller liknande.

Man kan INTE polisanmäla, det förstår du väl själv?

Du verkar inte ha koll på nånting men det ska du vara väldigt tacksam över. Alla har inte samma möjligheter och tur som du!
    Hmm tur?
    Jag har autism och svår ångest, levde på försörjningsstöd från att jag flyttade hemifrån och flera år framåt. var inte lätt men lyckades utan någon hjälp utifrån. Bad soc om stöd att skaffa jobb då jag ej pratar.. Men fick inte detta trots att jag hade rätt till det och det fanns biståndsbeslut om det.

Jag fick själv mejla stödenheten och fick därmed komma dit och fick tillslut efter mkt slit ett jobb. Så nej, ingen tur här.
Svar på tråden Vill ha barn, men inte med honom...