• Anonym (ångest)

Vill ha barn, men inte med honom...

Jag är i en situation som är.. helt fel.
    Jag är gravid.
    Pappan till barnet är en person som jag inte ens vet vad han heter. Det är en person som jag har sålt sex till. En ganska obehaglig typ. 
    Använde kondom, men antingen så har han tagit av den utan att jag märkt, eller så har den gått sönder på något sätt.
    I alla fall, nu är jag med barn. Och jag vet inte vad jag ska göra.
    All logik säger gör abort. 
    Men en annan del av mig.. Jag har alltid velat bli förälder. Längtat efter barn, och en familj. 
    Men det var inte så här det skulle gå till. Inte hans barn.
    Jag vet inte riktigt vad jag känner.

• Svar på tråden Vill ha barn, men inte med honom...
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Hbcfkmn) skrev 2020-08-16 11:33:31 följande:

Håller med om precis allt. Gjorde mitt yttersta för att få allting rätt och fick ändå avslag efter avslag, varje månad. Som jag alltid fick rätt på när jag överklagade. Det kändes som att de avslog med förhoppningen att man inte skulle orka överklaga för att hålla nere budgeten. Fick avslag på helt för mig självklara saker. Fick stressreaktion av hela upplevelsen och fick ångestattacker bara av att se kommunhuset till slut.

Det är exakt vad jag också tror, eller inte bara tror utan jag är helt övertygad om det!

De hoppas på att man inte ska överklaga utan bara acceptera deras felaktiga beslut. Något som verkligen bevisar att det är så är det faktum att överklagan aldrig går vidare till länsrätten för de vet att de skulle förlora rättsligt.

Jag har själv arbetat på socialtjänsten som utredningsassistent så jag VET att deras beslut är godtyckliga och rent av felaktiga. Men det finns säkert många som är svagare och mindre pålästa än jag och dessa är snart hemlösa. Jag är själv nära vräkning hela tiden och något nytt boende kommer jag aldrig kunna få utan då är självmord enda utvägen.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (?) skrev 2020-08-16 11:39:54 följande:

Ni som får avslag på ansökan om försörjningsstöd - vilken anledning har de uppgivit som orsak för avslag?

Det är olika orsaker varje gång. Månaden före får jag ett mail om vilka handlingar som ska lämnas in till nästa ansökan. Jag följer de direktiven till punkt och pricka och lämnar in allt som efterfrågats. De tar maxtiden på sig att utreda ansökan för att därefter skicka ett brev med avslag då de har kommit på något nytt som borde ha lämnats in. Jag lämnar in den handlingen i samband med överklagan och innan allt blivit rätt är vi inne på ca den 15:e i månaden utan att hyran och övriga räkningar blivit betalda. Detta innebär att ALLA räkningar går till inkasso med ytterligare avgifter. Soc är ett rent helvete och ofta har jag lust att bara ge upp allt.
  • Anonym (en kvinna)

Skynda dig och gör abort.

Detta barn gör inget bättre i ditt liv just nu utan kommer bara att ge dig mer problem tyvärr, och även göra det så mycket svårare för dig att få en partner som faktiskt förtjänar att bli pappa. 

Jag gjorde en tidig abort bara för att pappan inte ville ha barn just då och var en rätt omogen student. I övrigt var det nog inget större fel på honom men jag tror verkligen inte på att föda barn till män som inte vill ha barn.

Runt 30 hittade jag rätt man och vi har haft ett underbart liv i 20 år sedan dess.
    Den aborten var ett av mitt livs bästa beslut skulle jag säga.

• Anonym (R)

Har haft försörjningsstöd tidigare. Håller med att de är jävliga. Har autism och fick 0 hjälp av dom. helt otroligt dåligt. Men helt avslag fick jag aldrig 

• Anonym (Lite salt)

Gör abort, annars blir du bunden till den här mannen resten av livet. Tänk också på att barnet kan ha ärvt hans egenskaper...

Det låter som att du hamnat riktigt illa i livet och klamrar dig fast vid fostret för att hitta någon ljuspunkt... Men som sagt, gör inte något som låser dig vid en obehaglig man.

Lycka till med allt, jag önskar dig allt gott och att ditt liv blir bättre och ljusare.

• Anonym (J)
    Anonym (R) skrev 2020-08-16 09:57:39 följande:

En fråga. Varför har du inte försörjningsstöd. Man har ju rätt till det i detta landet. Man ska inte behöva göra det du gör. 

Du låter extremt naiv.
  • Anonym (J)
    Anonym (ångest) skrev 2020-08-15 22:23:15 följande:

Jag är i en situation som är.. helt fel.

Jag är gravid.

Pappan till barnet är en person som jag inte ens vet vad han heter. Det är en person som jag har sålt sex till. En ganska obehaglig typ. 

Använde kondom, men antingen så har han tagit av den utan att jag märkt, eller så har den gått sönder på något sätt.

I alla fall, nu är jag med barn. Och jag vet inte vad jag ska göra.

All logik säger gör abort. 

Men en annan del av mig.. Jag har alltid velat bli förälder. Längtat efter barn, och en familj. 

Men det var inte så här det skulle gå till. Inte hans barn.

Jag vet inte riktigt vad jag känner.

Om det finns minsta risk att mannen hittar dig gör abort.

Tänk att barnet ska hamna hos honom varannan vecka om ni har extremt otur.

Vem är den här mannen?

Någon som känner dig? Eller en engångstorsk?
  • Anonym (?)
    Anonym (Hmm) skrev 2020-08-16 12:04:23 följande:

Det är olika orsaker varje gång. Månaden före får jag ett mail om vilka handlingar som ska lämnas in till nästa ansökan. Jag följer de direktiven till punkt och pricka och lämnar in allt som efterfrågats. De tar maxtiden på sig att utreda ansökan för att därefter skicka ett brev med avslag då de har kommit på något nytt som borde ha lämnats in. Jag lämnar in den handlingen i samband med överklagan och innan allt blivit rätt är vi inne på ca den 15:e i månaden utan att hyran och övriga räkningar blivit betalda. Detta innebär att ALLA räkningar går till inkasso med ytterligare avgifter. Soc är ett rent helvete och ofta har jag lust att bara ge upp allt.

Det låter onekligen som att de skulle ha satt det i system. Vad är det för handlingar de begär in? Vet vilka som är typiska vid försörjningsstöd men oftast är det ju sådana man lämnar en enda gång eller en gång per år. Borde gå att anmäla någon form av tjänstefel om det sker varje månad.
  • Anonym (R)
    Anonym (J) skrev 2020-08-16 12:47:15 följande:
    Du låter extremt naiv.
    Det är dock så att försörjningsstöd finns för att de som inte kan försörja sig ska få pengar för att kunna överleva. Så, så naivt är det inte att tänka att den möjligheten finns.. 
  • Anonym (J)
    Anonym (R) skrev 2020-08-16 13:27:13 följande:

Det är dock så att försörjningsstöd finns för att de som inte kan försörja sig ska få pengar för att kunna överleva. Så, så naivt är det inte att tänka att den möjligheten finns.. 

Så är det i teorin men inte i praktiken längre.

Skattepengarna räcker nog inte?

Det är naivt att tro att man får försörjningsstöd bara för att man har rätt till detta i Sverige.

Samma gäller sjukpenning , och allt annat.

Extremt många människor nekas trots att de gör allt rätt , skickar in rätta dokument mm.
Svar på tråden Vill ha barn, men inte med honom...