• Anonym (Förstörd mamma)

Orosanmälan från bvc

Hej, idag var jag på Bvc för en vanlig kontroll, under besöket informerar bvc sköterskan att hon tänkte anmäla mig till Soc.

Jag står där som ett levande frågetecken och frågar varför?

Till svar får jag "Jag kan inte sätta fingret på det men när jag var hos er så kände jag en oro."

"Jag oroar mig bara för att ni inte klarar av att hantera er son med speciella behov samtidigt som ni tar hand om en bebis."

Min son har en mild form av autism och är verkligen inte svår att ta hand om. Det enda som han är efter är talet vilket inte ens hans logoped är orolig för! Annars är han en supergo kille som beter sig som vilket barn som helst.

Jag förstår ärligt talat inte vad hon skulle ha sett som gjort henne orolig. Vårt hem är rent och barnsäkert.

Men jag har en känsla att det kan ha göra med att jag har haft depressioner förut... (då hon frågade förut om jag fortfarande gick till psykiatrin.)

Känner mig helt förstörd och har bara gråtit sen jag kom hem.

Någon som blivit anmäld till soc av bvc och kan berätta vad som hände efteråt? 

• Svar på tråden Orosanmälan från bvc
  • Anonym (Mars)
    Anonym (Soc.) skrev 2020-09-27 14:48:03 följande:
    Vi har noll lagliga medel att tvinga en förälder som bor i en annan kommun och som inte vill ha hjälp att gå och lämna prover. Nu pratar vi ju dessutom om en förälder som överhuvudtaget inte finns i barnens liv. Din kompis situation är överhuvudtaget inte jämförbart med det vi talar om här.

Givetvis kan vi ställa olika krav på en förälder som har hand om vården eller som vill ha omhändertagna barn tillbaks, men det förutsätter fortfarande att föräldern går med på detta. Det är en helt annan diskussion.

Nu talade vi om varför vi inte inleder utredning varje gång det kommer in en anmälan gällande en frånvarande förälder.
    Och så enkelt pratade "vi" bort alltihop.
    Som en äkta sockärring, fast inte ens det får mig att tro på att du jobbar (jobbar?) där.
  • Anonym (Soc.)
    Anonym (Mars) skrev 2020-09-27 15:10:30 följande:

Och så enkelt pratade "vi" bort alltihop.

Som en äkta sockärring, fast inte ens det får mig att tro på att du jobbar (jobbar?) där.

Whatever....
  • Anonym (Mars)
    Anonym (Soc.) skrev 2020-09-27 16:28:26 följande:
    Whatever....
    Eller hur.
    Blev visst för svårt att stå fast vid den lilla lögnen.

{#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Soc.)
    Anonym (Mars) skrev 2020-09-27 16:29:48 följande:

Eller hur.

Blev visst för svårt att stå fast vid den lilla lögnen.

Vad är det du tänker att jag ljuger om?

Att vi har lagliga möjligheter att tvinga en frånvarande förälder som bor i annan kommmun att lämna drogtest?
  • Anonym
    Anonym (Soc.) skrev 2020-09-27 16:28:26 följande:
    Whatever....
    Men alltså, "Mars" har ju visat på hur mycket som helst efter att hon (?) först påtalade sitt tvivel om din äkthet.

DÅ valde du att backa och skriva "whatever".

Nu vet vi iallafall allihop att du bara är en amatörsoctant, tack för klargörandet!
  • Anonym (Soc.)
    Anonym skrev 2020-09-27 16:32:03 följande:

Men alltså, "Mars" har ju visat på hur mycket som helst efter att hon (?) först påtalade sitt tvivel om din äkthet.

Nu vet vi iallafall allihop att du bara är en amatörsoctant, tack för klargörandet!

Påvisat vad?
  • Anonym
    Anonym (Soc.) skrev 2020-09-27 16:34:12 följande:
    Påvisat vad?
    Du får läsa helt enkelt, varför skulle jag sitta här och kopiera in allt som "Mars" har skrivit?

Varför säger du öht att du är soctant när du inte är det???
  • pyssel
    Anonym skrev 2020-09-27 16:32:03 följande:

Mars beter ju sig helt rabiat för att hennes väninna fick lämna prover för hon missbrukat under tiden hon blev misshandlad. Barnen hade enligt Mars en missbrukande mor och misshandlande far. Tacka fan för att de omhändertogs tills far var ute ur bilden och mor uppvisar nykterhet när de levt under sådan omsorgssvikt och fara.

Vad gäller särskrivningar som bevis för det ena eller andra, så skulle jag personligen aldrig särskriva för hand, men de olika språkens tangentbord jag har nedladdade till mobilen föredrar 9 ggr av 10 särskrivningar. Inte alltid man korrekturläser allt.
    #inteensamaldrigglömd
  • Anonym (Mars)
    pyssel skrev 2020-09-27 16:54:10 följande:
    Mars beter ju sig helt rabiat för att hennes väninna fick lämna prover för hon missbrukat under tiden hon blev misshandlad. Barnen hade enligt Mars en missbrukande mor och misshandlande far. Tacka fan för att de omhändertogs tills far var ute ur bilden och mor uppvisar nykterhet när de levt under sådan omsorgssvikt och fara.

Vad gäller särskrivningar som bevis för det ena eller andra, så skulle jag personligen aldrig särskriva för hand, men de olika språkens tangentbord jag har nedladdade till mobilen föredrar 9 ggr av 10 särskrivningar. Inte alltid man korrekturläser allt.
    Nej, du har uppfattat det fel.

Min BEKANTA, inte min väninna, hade ett kortare förhållande med denna man. Han är inte barnens far. De var ett par i ca ett år och barnen var mellan 10 och 16 år.
    Barnen bönade och bad att få stanna i sitt trygga hem, där modern tagit tag i sig själv när karlsloken äntligen åkt ut.
    Det fanns inget aktivt missbruk.

Sen vill jag påpeka att jag alls inte är rabiat. Jag är däremot djupt engagerad, inte i bekantingens fall längre då hennes ungar numera är vuxna, men rent generellt.
    Jag har stor koll på vad som gäller och lika stor koll på hur fel det kan gå.

Så sluta skriva en massa skit som du fabrikerar i din egen fantasi.
  • pyssel
    Anonym (Mars) skrev 2020-09-27 17:02:30 följande:

Nej, du har uppfattat det fel.

Min BEKANTA, inte min väninna, hade ett kortare förhållande med denna man. Han är inte barnens far. De var ett par i ca ett år och barnen var mellan 10 och 16 år.

Barnen bönade och bad att få stanna i sitt trygga hem, där modern tagit tag i sig själv när karlsloken äntligen åkt ut.

Det fanns inget aktivt missbruk.

Sen vill jag påpeka att jag alls inte är rabiat. Jag är däremot djupt engagerad, inte i bekantingens fall längre då hennes ungar numera är vuxna, men rent generellt.

Jag har stor koll på vad som gäller och lika stor koll på hur fel det kan gå.

Så sluta skriva en massa skit som du fabrikerar i din egen fantasi.

Men bete dig då, så framstår du inte som rabiat.

Givetvis har jag också anekdoter på lager hur socfv kan bete sig, utan att det har med signaturen Soc här i tråden att göra.
    #inteensamaldrigglömd
Svar på tråden Orosanmälan från bvc