• pyssel

Orosanmälan från bvc

Anonym (Jag) skrev 2020-09-27 07:56:31 följande:

Bup? Varför skulle de behöva kontakt med dem? Barnet har ju redan diagnos.

BUP kan ha både det ena och det andra i sin mellanvård.
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    Anonym skrev 2020-09-27 16:32:03 följande:

Men alltså, "Mars" har ju visat på hur mycket som helst efter att hon (?) först påtalade sitt tvivel om din äkthet.

DÅ valde du att backa och skriva "whatever".

Nu vet vi iallafall allihop att du bara är en amatörsoctant, tack för klargörandet!

Mars beter ju sig helt rabiat för att hennes väninna fick lämna prover för hon missbrukat under tiden hon blev misshandlad. Barnen hade enligt Mars en missbrukande mor och misshandlande far. Tacka fan för att de omhändertogs tills far var ute ur bilden och mor uppvisar nykterhet när de levt under sådan omsorgssvikt och fara.

Vad gäller särskrivningar som bevis för det ena eller andra, så skulle jag personligen aldrig särskriva för hand, men de olika språkens tangentbord jag har nedladdade till mobilen föredrar 9 ggr av 10 särskrivningar. Inte alltid man korrekturläser allt.
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    Anonym (Mars) skrev 2020-09-27 17:02:30 följande:

Nej, du har uppfattat det fel.

Min BEKANTA, inte min väninna, hade ett kortare förhållande med denna man. Han är inte barnens far. De var ett par i ca ett år och barnen var mellan 10 och 16 år.

Barnen bönade och bad att få stanna i sitt trygga hem, där modern tagit tag i sig själv när karlsloken äntligen åkt ut.

Det fanns inget aktivt missbruk.

Sen vill jag påpeka att jag alls inte är rabiat. Jag är däremot djupt engagerad, inte i bekantingens fall längre då hennes ungar numera är vuxna, men rent generellt.

Jag har stor koll på vad som gäller och lika stor koll på hur fel det kan gå.

Så sluta skriva en massa skit som du fabrikerar i din egen fantasi.

Men bete dig då, så framstår du inte som rabiat.

Givetvis har jag också anekdoter på lager hur socfv kan bete sig, utan att det har med signaturen Soc här i tråden att göra.
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    Anonym (Mars) skrev 2020-09-27 17:46:07 följande:

Äh, lägg bara av.

Den som framstår som rabiat är inte jag.

Anekdoter är en sak, det jag pratar om är verkligheten. Verkligheten. Sug på den du.

Anekdoter från verkligheten. Vet du inte vad anekdotisk bevisföring är? Den kan vara nog så sann. Nu framstod du som ännu mer rabiat
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    Anonym (Mars) skrev 2020-09-27 17:02:30 följande:

Nej, du har uppfattat det fel.

Min BEKANTA, inte min väninna, hade ett kortare förhållande med denna man. Han är inte barnens far. De var ett par i ca ett år och barnen var mellan 10 och 16 år.

Barnen bönade och bad att få stanna i sitt trygga hem, där modern tagit tag i sig själv när karlsloken äntligen åkt ut.

Det fanns inget aktivt missbruk.

.

Konstigt att du har sådan detaljerad insyn i bekantas liv att du kan bedöma det.
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    Anonym (Soc.) skrev 2020-09-27 19:26:56 följande:

Vill här påpeka att vi är två soc i tråden, en utan punkt och en med punkt som är jag. Det var inte jag som särskrev, även om just särskrivningen är irrelevant i sammanhanget.

Då vill jag tillägga att varken du eller "Soc" har skrivit några konstigheter.
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    Anonym (Jag) skrev 2020-09-27 21:03:00 följande:

Ett barn med autism tillhör efter diagnos habiliteringen, inte BUP och därmed ligger barnet under LSS, därav att jag funderade på om du var socionom. Men det kanske skiljer sig i landet?

I länet här beror det på om man har delar som ligger kvar under BUPs försorg pga etablerad kontakt och om man i nuläget saknar behov av Habiliteringens insatser. I så fall händer det att man ligger kvar på BUP i mitt län, oftast för den medicinska biten. Om vh inte själv begär överflyttning till HAB. Ibland tillhör man båda. Här i stan kan HAB autism men säger sig inte ha särskild kompetens på OCD. Är det då fallet, så tillhör barnet båda. På socialförvaltningen förväntas de dock inte ha koll på allt sådant, däremot att veta hur man samverkar med de myndigheter där barnet/familjen är aktuella.
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    Anonym (Soc.) skrev 2020-09-27 21:06:49 följande:

Även ett barn som tillhör LSS kan ha behov av BUP.

Precis! Habiliteringens uppgift är en sak, psykiatrins en annan, även om vissa uppgifter överlappar.
    #inteensamaldrigglömd
Svar på tråden Orosanmälan från bvc