• Always choklad
    Inalina skrev 2021-02-25 08:32:06 följande:

Hej! Vad spännande med test för dig snart, är det testdagen då eller BIM? (brukar ju inte alltid vara samma!)

Hej

Är testdag då

Hade mens sist 28 feb så peppar peppar.

Varit konstigt denna tråd har inte funkat för mig, jag har kunnat skriva men inte se andras inlägg flera dagar, skönt att de funkar igen.
  • Always choklad
    Dhalia skrev 2021-02-25 17:17:15 följande:

Får man inte svullna bröst av ökat östrogen? Någon som har mer koll. Teoretiskt så ökar ju östrogenet vid graviditet också.

Ska själv få trombyl om ja blir gravid denna IVF. Ska på ultraljud imorgon innan sprutstart.

Hej

Ja min bröst har tidigare reagerat direkt jag tagit lutinus men inte denna gång blev först efter ägginsättning där jag också började med trombyl. Vet inte om det är cocktail med progynon som jag också tar svårt att veta.
  • Always choklad
    Annna84 skrev 2021-02-26 16:47:49 följande:

Nu ska det bli bebis för oss alla :)

Det ska bli spännande att följa er och hur det går nu med nästa försök.

Ang trombyl, får ni det pga att ni en gång haft missfall?

Hej ja trombyl ska kunna underlätta blodflödet till underlivet fostret moderkakan etc.
  • Always choklad
    Clemmentina skrev 2021-02-27 08:09:08 följande:

Detsamma! Nu är det bara dags för oss alla tre.

Jag har inte fått trombyl men vill fråga om det just pga av två tidiga missfall.

Hur känns det inför tisdag? :)

Hej ja det är nog kopplat till att man fått tidigare missfall men läkare pratar inte så direkt. Kan också vara pga av andra orsaker varför man inte fått en fullgången graviditet, vet inte faktiskt. De provar sig fram av vad som är beprövat vad som funkat för en del..
  • Always choklad
    Clemmentina skrev 2021-02-28 18:00:18 följande:

Det låter rimligt! Hört om blodproppar i livmodern som orsakar missfall. Tar du trombyl? Hur går det för dig?

Hej

Ja de gör jag sedan återföringsdagen. Går överraskande bra faktiskt peppar peppar inte så mycket näsblod som jag haft förut och som stockningar/stickningar i benen. Får jag det nu går jag en sväng runt i lgh brukar det ge med sig.
  • Always choklad

Hej ursäkta äcklig bild. Testade på denna urin. Aldrig testat på så ljus urin förut. Den känns väldigt urvattnad. Vad skulle ni göra fortsätta ta lutinus m.m och testa sen på mörkare urin?

Jag har druckit en del under natten är så muntorr. Varit det sedan insättningen. I övrigt är brösten svullna och magen likaså mått illa fram och till och känner mig gravid..
  • Always choklad
    Always choklad skrev 2021-03-01 06:52:43 följande:

Hej ursäkta äcklig bild. Testade på denna urin. Aldrig testat på så ljus urin förut. Den känns väldigt urvattnad. Vad skulle ni göra fortsätta ta lutinus m.m och testa sen på mörkare urin?

Jag har druckit en del under natten är så muntorr. Varit det sedan insättningen. I övrigt är brösten svullna och magen likaså mått illa fram och till och känner mig gravid..

Det blev negativt
  • Always choklad
    Always choklad skrev 2021-03-01 06:53:24 följande:

Det blev negativt

Kan tillägga att jag fick byta ut min vanliga bh igår, den passade inte utan fick ta en med större kupa som jag köpte av misstag, sist den passade var när jag var gravid men fick missfall...

Tog lutinis och proginon som vanligt nu till frukost.

På min klinik har de ändrat testdag till 13 dagar.

Den gången jag fick positivt var det fler. Skall kolla i mina gamla anteckningar vad det var.

Sist avslutade jag kur samma dag som testdag men det kom ut en fostersäck och det småblödde hela tiden fram till mens när det stannade av då jag gick i ej naturlig cykel denna gång. Är rädd jag avbröt för tidigt då. Man kanske är en låhhormonare..
  • Always choklad
    Clemmentina skrev 2021-03-01 08:52:40 följande:

Vilken dag är det nu? Jag minns att jag fick negativt på testdag när jag hade druckit väldigt mycket vatten kvällen innan men det är nog ovanligt. Håller tummarna!

Hej dag 13, jo druckit mycket så muntorr och svettas under nätterna. Men jag har inte haft några smärtor alls som sist några dagar innan testning..
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020