• Always choklad

IVF hösten/vintern 2020

Always choklad skrev 2021-04-01 08:32:46 följande:

Hej fått behandlingsplan nu.

Blir kortison startar samma dag som sprutorna.

Ska även ha trombyl och embryoblut.

Då väntar vi bara på att mensen skall starta ????

Fått tillbaka blodproven lite lågt hb värde men järnvärdet bra här börjat med dureferon morgon kväll. Nu började det droppa blod då blir det start sprutor imorgon.
  • Always choklad
    GlitterLina skrev 2021-04-03 21:57:03 följande:

Ikväll tog jag första dosen av sprutan Menopur

Skönt att starta även om själva sprutandet är halvkul.
  • Always choklad
    GlitterLina skrev 2021-04-03 21:57:03 följande:

Ikväll tog jag första dosen av sprutan Menopur

Skönt att starta även om själva sprutandet är halvkul.
    Always choklad skrev 2021-04-03 11:44:09 följande:

Fått tillbaka blodproven lite lågt hb värde men järnvärdet bra här börjat med dureferon morgon kväll. Nu började det droppa blod då blir det start sprutor imorgon.

Hej ni som ätit kortison, tog ni det med mat eller? Det står inget på burken bara 1 tab per dag.
  • Always choklad
    Ivf2020 skrev 2021-04-04 19:27:12 följande:

Nu börjar det jobbiga. Ruvardag 7 imorgon, planerad mens på tisdag.. Så mentalt skadad så det är jobbigt. Helt säker jag såg pyttelite blod på pappret, men jag vet inte.. Jag har någon enorm mensvärk och skit med, jag vill ju inget annat att de ska ta sig.. Men gud så ont jag har i magen idag. Känns som mensen kommer på beräknad dag på tisdag.. :(

Ta inte ut något i förskott än finns det hopp, kram!
  • Always choklad
    Always choklad skrev 2021-04-04 17:37:52 följande:

Skönt att starta även om själva sprutandet är halvkul.Hej ni som ätit kortison, tog ni det med mat eller? Det står inget på burken bara 1 tab per dag.

Hej för ni som skall äta kortison som jag, fick veta av kliniken att man skall ta det på morgonen då det är uppiggande, kan bli svårt att sova annars så har ändrat det till det nu, tog på kvällen nu i 2 dagar startade spruta 2 kvällar sedan.

Inväntar tid för blodprov nu tors och UL fredag. Känner inte av något än så länge...
  • Always choklad
    GlitterLina skrev 2021-04-06 15:38:49 följande:

Visst är det efter äggplock man börjar med Lutinus?

Hej kommer inte ihåg på rak arm, se till att ha det hemma inför äggplocket. Tror det var efter äggplock. Ska kolla vad de står i papperen när jag är hemma igen...
  • Always choklad
    GlitterLina skrev 2021-04-06 14:30:34 följande:

Jag har oxå vul på fredag för å se om det vuxit några ägg:)

Åhå då är vi synkade
  • Always choklad
    GlitterLina skrev 2021-04-07 01:34:59 följande:

Jo då har känt av

Nu ska även Fyremadel sprutan läggas till

Jo då har känt av

Hej samma här man är som tyngre och det killar lite håller du med. Fyrmadel för mig ikväll också. Har tur sambon är bra på hantera sprutorna tror jag ärligt inte pallat själv, lite skraj..
  • Always choklad

Jo då har känt av

Jo då har känt av

Hej samma här man är som tyngre och det killar lite håller du med. Fyrmadel för mig ikväll också. Har tur sambon är bra på hantera sprutorna tror jag ärligt inte pallat själv, lite skraj..
  • Always choklad
    GlitterLina skrev 2021-04-07 09:55:42 följande:

Fasen känns nästan som det är på g att släppa, hoppas verkligen inte det blir ägglossning innan :(

Tar sprutorna vid 21.00

Tar dem själv för vill ha kontroll Hahah

Modigt skulle jag ej klara, lite spruträdd + att han hanterat sprutor tidigare inte jag. Får han känna sig mer delaktig åxå annars blir det bara att spruta i en mugg, inte riktigt en rättvis värld så är det för oss i alla fall.

Nä fyrmadelen gör att det ska bromsa tror jag aldrig hört att det kan sätta igång utan ovitrelle tror jag ej du behöver oroa dig för
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020