IVF hösten/vintern 2020
Hejsan! Hoppas det går bra för dig denna gången, snart dags för äggplock? =)
Jag såg att du fått prednison, jag ska starta med mina sprutor i morgon och när jag blev gravid förra gången tog jag också Prednison. Vad fick du för dos?
Jag fick 10mg om dagen då men har inte kvar protokollet (och vill inte direkt fråna min klinik då jag inte berättat att jag kör i Schweiz denna gången..), och jag är i valet o kvalet om jag ska köra det denna gången med, och känner att jag kanske borde gå ALL IN när jag ändå håller på. Jag har tabletter kvar från förra gången...
min läkare denna gången sa att han kunde skriva ut men han har själv inte gett Prednison till någon patient tidigare och tror väl inte direkt på det. vad står det i ditt protokoll, att du ska starta vid sprutstart med 10mg direkt?
Jag har sedan 1a dagen med gonal f gått på 5mg. Nu idag äggplock så är den ökad till 10mg och så fram till gravtest. Sedan skall jag trappa ned 1v 5mg, 2v 2,5mg, 3v 2,5mg varannan dag. Beror på binjurarna de kan ta stryk om.man ej trappar ned gradvis.
Har gjort mitt tredje uttag idag. 1a gången gjorde ont. 2a gången kändes knappt 3e gången idag ont. Olika läkare varje gång, vet inte vad det beror på kanske hur tjock väggen är så att säga.. Fick be om mer morfin.