• Always choklad

IVF hösten/vintern 2020

Inalina skrev 2021-04-14 11:00:38 följande:

Hejsan! Hoppas det går bra för dig denna gången, snart dags för äggplock? =)

Jag såg att du fått prednison, jag ska starta med mina sprutor i morgon och när jag blev gravid förra gången tog jag också Prednison. Vad fick du för dos?

Jag fick 10mg om dagen då men har inte kvar protokollet (och vill inte direkt fråna min klinik då jag inte berättat att jag kör i Schweiz denna gången..), och jag är i valet o kvalet om jag ska köra det denna gången med, och känner att jag kanske borde gå ALL IN när jag ändå håller på. Jag har tabletter kvar från förra gången...

min läkare denna gången sa att han kunde skriva ut men han har själv inte gett Prednison till någon patient tidigare och tror väl inte direkt på det. vad står det i ditt protokoll, att du ska starta vid sprutstart med 10mg direkt?

Hej

Jag har sedan 1a dagen med gonal f gått på 5mg. Nu idag äggplock så är den ökad till 10mg och så fram till gravtest. Sedan skall jag trappa ned 1v 5mg, 2v 2,5mg, 3v 2,5mg varannan dag. Beror på binjurarna de kan ta stryk om.man ej trappar ned gradvis.

Har gjort mitt tredje uttag idag. 1a gången gjorde ont. 2a gången kändes knappt 3e gången idag ont. Olika läkare varje gång, vet inte vad det beror på kanske hur tjock väggen är så att säga.. Fick be om mer morfin.
  • Always choklad
    Inalina skrev 2021-04-14 21:10:59 följande:

Hej, tack snälla för svar. Jag kanske helt enkelt tar en lägre dos också på 5mg.

Min läkare idag tyckte nämligen att 10mg var i högsta laget. Jag kan det där med nedtrappningen och vet att det ska göras försiktigt, bra att du skriver det =)

Usch så jobbigt med ont vid äggplock :( hur känns det nu efteråt?

jag blir ju sövd här i Schweiz vid den proceduren (i typ en kvart) men har inga problem alls med det förfarandet hittills.

Hur blev resultatet? Kram!

Hej

Ja kolla om min dos på först 5mg för att sen trappa upp till 10mg för att sen trappa ned. Har mått bra på det i alla fall hittills. Bara ett tips! Ta dem inte när du ska sova man blir pigg på det har jag upplevt.

Sövd det lät skönt!

Nja ont men varit med om värre. Haft urinvägsinfektion och det slår detta lätt. Känns som mensvärk typ. Har förätit mig på godis och chips typ för å tänka på nått annat + se film, sen så ska jag ta värktablett just före jag ska sova. Är nog bättre imorgon.

Blev 8 ägg, väntar imorron på vad de säger om resultat insättning m.m.

Håller tummar och tår.
  • Always choklad
    GlitterLina skrev 2021-04-15 11:34:42 följande:

Gick inget vidare idag! Snyft!

Det gjorde svinont & dem fick hållapå ett tag för denna gång va det väldigt svårt att komma åt äggblåsorna :(det fanns 7 stycken men dem lyckades bara få ut 3 stycken :( :( :( & än vet vi inte om dessa 3 är "mogna" för att bli befruktade. Förra gången fick man ju ut 13 stycken mogna, så då va ju procenten högre att några klara sig & blir befruktade. Men dem bokade in återföring för lördag så hoppas vi att det blir så!!! Denna gång skulle dem hjälpa spermierna att bli injicerade i äggen för bättre chans.

Håll hårt att dessa få lyckas bli befruktade så att jag får någon återföringen!

Hej tråkigt att de gjorde ont. Jag mår helt ok idag gör inte ont längre bara knasig mage. Hoppas det blir samma för dig. Kroppen är fantastisk på läka.

Har återföring mån (planerat så, beror ju på hur de går.. ) Är ledig denna och nästa vecka väldigt skönt.

Håller tummarna för dig på lör.
  • Always choklad
    GlitterLina skrev 2021-04-15 16:24:41 följande:

Är du svullen något? Jag e väldigt svullen trots att det bara plockades ut 3..

Då håller vi tummar för oss båda :)

Jo svullen plus att brösten är detsamma var svårt att sova natten innan äggplock. Spände i buken och nu har jag börjat med lutinus så kommer nog förbli svullen
  • Always choklad
    GlitterLina skrev 2021-04-16 14:25:04 följande:

Så jäkla ledsen :( kliniken ringde precis

Alla 3 ägg va mogna men ingen befruktades! Dem valde att inte injecera in spermierna för att dem tyckte att förra året fick det bra utan

Så nu finns det inget att återföra :(

Så tråkigt att höra. Jag hoppas ni känner att ni vill försöka på nytt när det gått ett tag. Kram!
  • Always choklad

Hej

Satte in en oval blastocyst idag. Såg lite ut som ett påskägg med cellerna där i. De förklarade att där är det som skall vara fostret sen moderkakan å så mycket informativt + gjorde inte ont alls denna återföring, trodde inte riktigt det var klart då det gick så smidigt. De brukar få krångla lite och sist klämde de mig med den där saken man använder för å spärra upp med.

Så då börjar fas 2..

• Always choklad
    Ivf2020 skrev 2021-04-20 05:50:35 följande:

Det lät ju spännande. Varför var den oval? :) underbart att vara ruvare, vi håller tummarna för att det är guldägget :)

Oval ja det frågade jag om åxå de hade ingen förklaring till det, de ser bara olika ut. En av dem som var med sa att så såg det ut för dem en gång i tiden och att det sen resulterade i ett barn som idag är flera år, det låter positivt i alla fall.
  • Always choklad
    Inalina skrev 2021-04-20 08:18:14 följande:

Åh så skönt att äntligen vara på det sista steget, håller alla tummar nu!! skönt att det inte gjorde ont, jag har också haft en del trubbel vid återföringar innan och de måste hålla på o fippla en del men till slut går det ju :) fick ni även till frysen?

Ingen aning än..de hintade om ev resultat men ej klart än.. det kommer besked på posten.
  • Always choklad
    Ivf2020 skrev 2021-04-20 05:50:35 följande:

Det lät ju spännande. Varför var den oval? :) underbart att vara ruvare, vi håller tummarna för att det är guldägget :)

Hej hinner glömma så mycket från gång till gång är som att mitt psyke blockerar ut det mesta varje gång.. nån förscarsmekanism är jag säker på.

Satte in igår är jag då ruvardag 1 eller 2?
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020