• Always choklad

IVF hösten/vintern 2020

Hej

Fått tid imorgon med läkare ny plan!

Någon som provat nått alternativ till lutinus?

Gillar inte det då det lutar min kropp att jag är gravid när jag inte är det.

Plan hittills:

Lutinus 2ggr per dag start 4 dagar innan insättning.

Embrynlot - Det missade de denna gång..

Trombyl 1 tab 1 ggr per dag start samma dag som insättning.

Ytterligare ändringar??

Något måste jag ändra.

Rädd att det är mina ägg som ej duger, fyller 40 i år..

Har googlat sönder mig de här dagarna sedan den 3/1 då jag fick neg test.

Står att en del är låghormonare å då kanske man inte visar ett positivt test så tidigt som efter 13 dagar utan man kanske behöver 17 dagar , den testtiden hade jag första 2 insättningarna men de ändrade till 13 pga nya rön.

Gjorde jag fel och avslutade lutinus då jag fick neg test. Men ville bara ut med det så man kan börja om på nytt. Ni förstår vad jag menar.

Ajaj mitt lilla huvud - Blir inte lätt för läkaren imorgon med alla mina frågor. SÅ GLAD! Att de hade tid nu på en gång 3-7 jan har inte varit kul när de haft stängt och med alla mina funderingar som snurrar i skallen. De behöver diskuteras.

Blev visst en mindre roman detta..

Onemore2018 skrev 2021-01-07 17:32:29 följande:

Nu är jag tillbaka efter att ha varit härifrån sedan det positiva beskedet som blev ett neg. Nu har vi 1 i frysen och vi ska göra FET tror jag man stavar? Jag ska börja kissa på ägglossningsstickor i morgon och hoppas på glad gubbe framöver. Vilken dag sätter man tillbaka ägget på? Det sägs att det tar sig bättre med FET? jag gjorde en tillbakasättande på ett 3 dagars om ajg ej minns fel och det tog sig men blev sedan ett bortfalm

Hej

Det är efter 6 dagar efter glad gubbe på stickan. Då man räknar embryo på 5dagar förutsatt att det är 5dagars
  • Always choklad
    Sussna85 skrev 2021-01-06 18:42:59 följande:

Här började året helt ok med att min donator har börjat med sprutorna

Får veta på hennes UL på måndag hur det ser ut med antal ägg och förhoppningsvis ÄP. Så går lite på nålar här hemma just nu och önskar så att hon får bra med både antal ägg och bra kvalitet.

När jag var till gyn igår så bad jag henne på samma gång mäta slemhinna och se hur folliklarna såg ut. Slemhinnan var 7 mm nu redan så den är redo att få sig ett litet ägg

Vad roligt hoppas hon är redo att ruva snart
  • Always choklad
    Sussna85 skrev 2021-01-08 13:11:54 följande:

Jag har fått istället för Lutinus, Lugesteron eller Cyclogest,vilket jag tycker är mycket bättre en den rinnig och kladdiga Lutinusen. Men de falska grav symtomen finns nog kvar tyvärr ändå,det är ju själva progesteron som gör det :/

Jag äter Q10 och DHEA för min dåliga äggkvalitet,kanske nått du kan pröva :) DHEA är receptbelagt dock.

Hur gick mötet med läkaren?

Hej

Nu haft möte med läkaren, ny plan, ej naturlig cykel.

Jag skall mensdag 1 börja med proginon, rent östrogen 2mg tot 1 tab mrg 2 kväll. Bygger upp en tjock slemhinna.

Bieffekter kan vara huvudvärk, svullna bröst, illamående.

Dag 12 ultraljud kolla slemhinna.

6 dagar innan insättning Lutinus 3ggr per dag.

Samma dag insättning embryoblot + trombyl 1 tab + fortsatt Lutinus.

Känns bra att det är ett annat upplägg.

Nu väntar jag bara med spänning på nästa mens.

Så försvinner nog härifrån ett tag, fokusera på annat tråna äta gott å bara vara ett tag.

Hej svejs på ett tag tror jag
  • Always choklad
    Ivf2020 skrev 2021-01-20 19:52:19 följande:

Hej!

Helt ny här.. Började med ivf förra hösten, överstimulerad med utplock av 55(!) ägg, 10 st klara sig för återfrys. Gjort 3 återsättningar, plussade 21 dec på 3e försöket. Idag gjorde vi vul, 8+4, får kalldusch med beskedet ofostrig graviditet. Aldrig känt mig så låg, så hemsk, så barnlös.. Imorgon blir det cytotec för att få ut hinnsäcken.. Någon mer detta hänt för? Känner mig såå ensam..

Hej gjorde ultraljud i V8 och fick veta att fostret dött V6. Hemskt med Cystotek. Var en mardrömsnatt då jag fick ut det mesta och var vaken hela natten såg film och åt efterrätter och smärtstillande om vartannat. Hemskt vill jag ej återuppleva.

Ofostrigt vet jag dock inte vad det är..
  • Always choklad
    Ivf2020 skrev 2021-01-20 19:52:19 följande:

Hej!

Helt ny här.. Började med ivf förra hösten, överstimulerad med utplock av 55(!) ägg, 10 st klara sig för återfrys. Gjort 3 återsättningar, plussade 21 dec på 3e försöket. Idag gjorde vi vul, 8+4, får kalldusch med beskedet ofostrig graviditet. Aldrig känt mig så låg, så hemsk, så barnlös.. Imorgon blir det cytotec för att få ut hinnsäcken.. Någon mer detta hänt för? Känner mig såå ensam..

Hej gjorde ultraljud i V8 och fick veta att fostret dött V6. Hemskt med Cystotek. Var en mardrömsnatt då jag fick ut det mesta och var vaken hela natten såg film och åt efterrätter och smärtstillande om vartannat. Hemskt vill jag ej återuppleva.

Ofostrigt vet jag dock inte vad det är..
  • Always choklad
    Always choklad skrev 2021-01-08 16:12:53 följande:

Hej

Nu haft möte med läkaren, ny plan, ej naturlig cykel.

Jag skall mensdag 1 börja med proginon, rent östrogen 2mg tot 1 tab mrg 2 kväll. Bygger upp en tjock slemhinna.

Bieffekter kan vara huvudvärk, svullna bröst, illamående.

Dag 12 ultraljud kolla slemhinna.

6 dagar innan insättning Lutinus 3ggr per dag.

Samma dag insättning embryoblot + trombyl 1 tab + fortsatt Lutinus.

Känns bra att det är ett annat upplägg.

Nu väntar jag bara med spänning på nästa mens.

Så försvinner nog härifrån ett tag, fokusera på annat tråna äta gott å bara vara ett tag.

Hej svejs på ett tag tror jag

Hej tillbaka

Nu dags med start proginon imorgon tror jag fick inte tag på Livio idag, börjat förblöda lite smått idag men inte så tampong behövs bara trosskydd. Så borde vara start imorgon.

Då kör vi igen
  • Always choklad
    Ivf2020 skrev 2021-01-27 17:39:19 följande:

Jag visste inte heller vad ofostrig var.. Min kropp har utvecklat hinnsäck och gulesäcken men det fanns inget foster.. Det var tomt :( ja, mitt kom ut i 2 omgångar men nu börjar blödningen avta.. Hoppas bara allt är ok, så jag får påbörja ägglossning stimulering igen..

Hej ok tack för förklaringen.

Jag hade ett foster som dött V6 enligt beräkning, tror det är lika hemskt i vilket fall som helst. Ofostrig eller Foster graviditet.

Kräv att få göra ett ultraljud så att de kan se att allt kommit ut på nån vecka. Får du feber eller ont ring 1177 för rådgivning.

Kanske känns onödigt att göra en koll men är bra för psyket att veta att allt ser bra ut, tycker jag i alla fall.

Sörj nu så att du sen när du orkar kan ta nya tag, kram.
  • Always choklad
    Ivf2020 skrev 2021-01-27 17:39:19 följande:

Jag visste inte heller vad ofostrig var.. Min kropp har utvecklat hinnsäck och gulesäcken men det fanns inget foster.. Det var tomt :( ja, mitt kom ut i 2 omgångar men nu börjar blödningen avta.. Hoppas bara allt är ok, så jag får påbörja ägglossning stimulering igen..

Hej ok tack för förklaringen.

Jag hade ett foster som dött V6 enligt beräkning, tror det är lika hemskt i vilket fall som helst. Ofostrig eller Foster graviditet.

Kräv att få göra ett ultraljud så att de kan se att allt kommit ut på nån vecka. Får du feber eller ont ring 1177 för rådgivning.

Kanske känns onödigt att göra en koll men är bra för psyket att veta att allt ser bra ut, tycker jag i alla fall.

Sörj nu så att du sen när du orkar kan ta nya tag, kram.
    Annna84 skrev 2021-01-27 17:51:55 följande:

Kul att du är igång :) och spännande med en ny behandling! Hur många ivf och återföringar har du gjort?

Hur kommer det sig att du får ta så många olika mediciner, östrogen mm?

Lycka till nu!

Hej

2 ivf

4 återföringar

1 graviditet - missfall V6.

2 som ej tog sig

1 nu sist som jag tror själv var riktigt tidigt missfall då fostersäcken kom ut.

Orsak till alla olika mediciner, måste prova nått nytt då det ej funkade sist.

De har hållit på och experimenterat med lika olika nivåer på olika med och lagt till och tagit bort.
  • Always choklad
    GlitterLina skrev 2021-01-27 22:46:08 följande:

Idag va jag på ultraljudskontroll för att se om Progynon gjort nåt bra resultat. Det hade det :) så nästa vecka på tisdag blir det återföring! Så sjukt nervös! Började gråta framför läkarn då det blev så känslomässigt för att det är det allra sista embryot som kommer sättas in då vi e klara med ivf försök.

Samma här men bara 1,5 dagar med proginon. Ska dit 8/2

Låter lovande att det var ett bra resultat.
  • Always choklad
    Ivf2020 skrev 2021-01-29 08:39:13 följande:

Hej! Jag ska in nästa vecka och göra ett vul för att se att allt kommit ut..

Känns så surt, sist jag var där var för att kolla om det mådde bra, nu ska jag kolla så allt är borta.. Men men, nya tag, detta året vill jag såå gärna bli gravid. 

Det är rätt inställning
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020