• Lunaymar

IVF hösten/vintern 2020

Clemmentina skrev 2020-10-26 16:13:57 följande:

Nästa vul på onsdag. Äggplock på fredag eller måndag vad det verkar nu. :)

Skönt att det gick bra för dig trots att du inte är så förtjust gynekologen som gjorde återföringen. Fredagen den 13 alltså....jag tror det är ett turdatum! :) Men väldigt långt fram i tiden!? Tror jag fick testdag typ 12 dagar efter fet. Kommer du testa något innan?

Vad spännande Clemmentina! :) hoppas du får mogna och fina ägg !
  • Lunaymar
    Enkeli skrev 2020-10-26 20:57:01 följande:

Jag ska snart sluta grubbla mitt eget- längtr att orka kommentera era inlägg. Snart. Ännu är jag en sörjande kvinna som tyvärr inte orkar så mycket mer. Men snart.. har en fråga om ni orkar, har någon av er hört andra som inte fått till frysen men ändå lyckats bli gravid? Tänker bara om det betyder att mina ägg är helt urkass, eller om det finns en chans.. undra om det därför inte gått när vi försökt naturligt! Så har ni hört.. tack snälla och kramar

Det är nyttigt att sörja <3

Jag tror att det där med frysen är lite som lotteri, ibland vinner man och ibland inte. Så tänk inte så mycket på det utan fokusera på att ta hand om kroppen och återhämta dig innan nästa behandling :)
  • Lunaymar
    Sussna85 skrev 2020-10-26 20:34:50 följande:

Ja! Jag mår så mycket bättre mentalt när jag får börja en ny behandling.

Jag gör alla ultraljud på Åland, bara ET och ÄP sker i finland. Skickar över alla resultat på Journaler,äggblåsor och storlekar via mail,funkar jättebra

På den gamla kliniken så låg ett försök med alla behandlingar på 2400? plus spermaprovet varje gång som kostar typ140?. Så efter avdragen man får göra har vi betalat precis under 2000?/gång.

Sen alla ultraljud jag gör här på holmen 160?/gång och resorna till finland ca 100-150/gång Och alla mediciner innan jag kom upp till högkostnadsskyddet har blivit ca 1000?.

Räkna ut att ca 9000? har vi lagt ut hittills. Det är fan inte billigt....men alla pengar kommer att vara värda det bara vi lyckas nångång...

Nya kliniken är dyrare,därav valde vi inte dom först...men kanske vi var dumsnåla,har fått en helt annat bemötande och tankar om vårt problem hos den nya kliniken.

Läkaren jag har verkar verkligen vilja att vi ska lyckas, vilket Aurakliniken inte gjorde. Där kändes det som de bara körde i på med samma upplägg med en aning modifikation. Bara de fick pengar var de nöjda var min känsla tillslut.

Hej Sussna85!

När börjar du med behandlingen? Håller tummarna för dig :)
  • Lunaymar
    Sussna85 skrev 2020-10-27 08:32:33 följande:

Jamen tack vännen! Väntar otåligt på min mens som ska komma i början av nästa vecka. Sen är vi igång igen med en ny plan,så otroligt skönt. Hur går det för dig? Om jag kommer ihåg rätt så ska ni göra ett nytt FET försök?

Det är snart! :) och du har något att se fram emot med ny behandling och allt!

Precis, vi min nästa ägglossning, alltså i nästa cykel. Jag vet inte vad jag kan vänta mig denna månad och om ägglossningen efter ett misslyckat försök kommer senare.. det jag har märkt är att jag har fått sköra och torra slemhinnor :( och att det känns lite konstigt vid samlag och sen kom det lite blod. Har du upplevt några förändringar på den fronten? Förlåt om jag är för personlig nu.
  • Lunaymar
    Sussna85 skrev 2020-10-27 10:01:13 följande:

För mig har cykeln mellan ivf behandlingarna varit ganska stabil,mensen har diffat på nån dag.

Men jo,under och efter lutinus behandlingen har mitt underliv inte mått bra haha.

Jag köpte ett preparat i Sverige förut som heter Ecovag,tyckte det var jättebra hjälpte mig mot obalans och torra slemhinnor :) kanske värt att pröva för dig med.

Tack! Ska definitivt testa det :) tusen tack för hjälpen.

Imorgon har jag läkartid för att diskutera nästa steg.

Tror du/ni att det är rimligt att fråga efter att ta hormoner som stimulerar tillväxt av slemhinnan? För de nämnde att de ville bara köra i helt naturlig cykel. Samtidigt så har jag en känsla av att att de bara kör på utan att tänka på vad som är verkligen bäst för patienten :(
  • Lunaymar
    Clemmentina skrev 2020-10-27 16:53:04 följande:

Så himla svårt det där! Tycker absolut du ska fråga varför de tycker du ska göra i naturlig cykel och inte på något annat sätt. Har du egen regelbunden ägglossning? Då kanske naturligt är bäst för dig. Jag har gjort en återföring då jag åt Letrozol dag 3-7 i cykeln, annars inga hormoner och en återföring då jag åt Progynon och sen tog Lutinus. Jag mådde så mycket bättre den cykeln då jag inte fick massa extra hormoner men samtidigt skulle jag nog köra stimulerad nästa gång. Även om Lutinus ger biverkningar tycker jag det känns tryggt med extra progesteron.

Tack Clemmentina!

Jag ska absolut pusha för Lutinus (jag har redan så kort lutealfas) och se till att få högre dos. Jag är bara fundersam på om jag behöver något under första delen av cykeln.. jag vet inte ens vad de baserar det beslutet på. Jag har ingen aning on min slemhinna kommer växa tillräckligt. Tack för svaret, då har jag ngt att fråga om imorgon. :)
  • Lunaymar
    Sussna85 skrev 2020-10-27 16:22:07 följande:

Nå så lite så :) jag tycker att du absolut ska fråga,det är alltid bra att vara lite "på" i sin behandling. Ibland känns de som de bara går på i samma rullor. Det finns ju naturpreparat/vitaminer som oxå ska bygga på slemhinnan. Kan ju oxå pröva sånt om du känner för det :)

Berätta gärna mer!! Något du själv har testat? :)
  • Lunaymar
    Enkeli skrev 2020-10-27 14:59:39 följande:

Tack snälla! Är så jättelycklig- fick lite brunt på pappret idag och har lite mensvärk. Så det kanske betyder att nästa riktiga mens kommer i slutet av november. Tänker mig sörjt klart när blödningen klar sen..

Och en till sak- svärföräldrarna erbjöd sig ge lite pengar för vårt nästa försök! Det behövs kan jag säga så är en tröst verkligen..

Vilka bra nyheter! Både att det kom lite blod och att ni kan få hjälp ekonomiskt! :) kommer du köra direkt i kommande cykeln?
  • Lunaymar
    Clemmentina skrev 2020-10-28 19:31:13 följande:

Ja de hade växt till sig en del. Flera över 20 mm. Tror de räknade till ett tiotal totalt. Sist fick vi ut 8 ägg ur 11-12 blåsor.

Det låter superbra! Vilka sprutor tar du nu? Och skönt med äggplock innan helgen :)
  • Lunaymar
    Ölandstoka skrev 2020-10-28 19:59:43 följande:

Tack :) Det är en femdagars. Det går bra, nu rullar det bara på. Kommer att bli värre framåt slutet av nästa vecka, det är troligt att det är då jag får spottings om det inte tog sig.

Håller tummarna för dig! <3
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020