• Lunaymar

IVF hösten/vintern 2020

Hej tjejer,

Har läst alla era inlägg men jag har varit för ledsen, efter vår misslyckade FET, för att vara aktiv och svara. Jag håller tummarna för alls er ruvare och hoppas att det blir många bebisar i 2021.

Jag har, mot alla odds, blivit spontant gravid (kan inte tro det) i väntan på vår nästa ivf. Jag trodde inte att min kropp visste hur man kunde bli gravid så jag är helt i chockad. Jag hade tom blödningar som jag trodde var min mens (mer sparsamma men och de börjar minska nu) och anade inte ens att jag var gravid. Men jag vaknade upp för några dagar sedan och, av någon konstig anledning, testade jag med ÄL-stickor och mitt sträck dök upp inom 3 sekunder. Sen gjorde jag ett gravtest och ja, vi blev så förvånade så att vi åkte till apoteket och köpte ett till test. Nu hoppas jag bara på att det lilla fröet vill stanna hos oss. Jag är så lycklig och så livrädd.

Önskar er alla lycka till och följs gärna åt på fb <3

• Lunaymar
    Sussna85 skrev 2021-01-22 15:24:27 följande:

<3 Hon ringde nu först,var samma gyn läkare jag går privat till annars,och allt såg bra ut!

Vilken lättnad alltså,puh. Hon mena på att det inte ska finnas myom eller polyper heller,för det skulle man ha sett förut vid min spolning då för ganska länge sen. Men iallafall, cellprovet visa ingen inflammation,och inte cancer som jag stressa upp mig för imorse,inte lätt att vara en aning hypokondrisk,hehe.

Vad skönt att höra det!!

Vet precis hur det känns, jag är själv hypokondriker och tänker alltid på det värsta haha.

Hoppas din mens håller sig undan!!
  • Lunaymar
    Sussna85 skrev 2021-01-23 22:30:29 följande:

Jo jag hitta en sida där de hade frågat om just innehållet i Gonapeptyl kan ge falskt positivt,och tydligen kunde det de enligt den web läkaren :) Men,de var egentligen det enda riktigt konkreta jag hitta på just det..så ja,tiden får utvisa om detta är på eller ej.

Du har säkert tänkt på det själv men maila/ring kliniken imorgonbitti och fråga :) de kan nog ge ett korrekt svar.

Men jag håller tummarna att det har funkat (det ser onekligen ut så!!!).
  • Lunaymar
    Sussna85 skrev 2021-01-25 07:20:35 följande:

Alltså det är fan på riktigt,vi lyckades! Å herregud...testet så mycket starkare idag och oxå GRAVID 1-2 digitalt fick jag.

Grattis!!!!!!
  • Lunaymar
    Filly skrev 2021-02-07 18:41:23 följande:

Jag följer er och läser allas inlägg. Det är så otroligt starka kvinnor vi har här känner jag! Såna kämpe!

Det är med en sån styrka egentligen att vi alla orkar efter negativt, behandlingar efter behandlingar...

Ser att många ruvar och några är på gång med att på börja. O så är det ni som har fått det efterlängtade plusset - fantastiskt!:D grattis!man blir så glad av att läsa. Det ger hopp:)

Jag har varit frånvarande, har varit rädd, mer ängslig denna gång. Nu när vi fått gå över till privat. Pressen och stressen. Har testdag på lördag och jag känner absolut ingenting.

Så var det sist också när jag testade negativt. Noll symtom. Ovitrelle har gått ur kroppen så mina bröst är inte ömma längre. Och jag har ju aldrig varit gravid så jag vet inte hur det ska kännas eller om jag ens ska känna någonting.

Nu är jag bara rädd att ta det jäkla testet! Vill inte känna tomheten när det inte dyker upp det förväntade resultatet.

Testdag lördag och förväntad mens lördag - vilket jäkla race! Hoppas mensen förlorar hehe

Fick tillbaka ett 5 dagars blastocyst i färsk återföring.

Det som också är nytt är att jag fick cyclogest istället för Lutinus. Är det någon annan som använt detta?

Hej Filly!

Jag vill bara ge dig några uppmuntrande ord. Jag plussade och var gravid i över 2 veckor utan någon som helst symptom (när jag testade mig med ClearBlue stod det 2-3v). Jag fick tom en blödning på min mensdag pch hade bruna flytningar i över en vecka. Och jag trodde det var min mens. Kände absolut ingenting alls. Jag testade för att jag tyckte att min mens hade varit lite för sparsam. Jag vet att man helst vill ha symptom men jag tror egentligen att det är väldigt få kvinnor som känner något som tidigt. Så ge inte upp hoppet <3
  • Lunaymar
    GlitterLina skrev 2021-02-08 10:19:35 följande:

[img=undefined]

Vad tror ni? Är detta bara spök? Det syns såklart bättre i verkligheten & är faktiskt rosa även om det inte är så starkt.. är på ruvardag 6 med blastocyst. Har egentligen testdag på söndag

Jag tycker faktiskt att man kan se ett sträck där!! :) svagt men det är också tidigt. Testa om två dagar igen.
  • Lunaymar
    GlitterLina skrev 2021-02-09 06:31:44 följande:

Ruvardag 7 idag

Det svaga igår blev detta idag :)

Grattis!!

Nu är det ingen tvekan om att du är gravid <3
  • Lunaymar
    Annna84 skrev 2021-02-09 08:14:06 följande:

Hej! Behöver bara skriva av mig, är så himla orolig. Jag fick Gravid 1-2veckor på digitalt test på BIM i lördags och jättesvagt på sticka. Testade två dagar senare (igår morse)på vanlig sticka och strecket är så svagt att det knappt går att se, det är nästan så att man måste lysa bakom. Och jag får för mig att det är något fel. Borde inte testet vara starkare två dagar efter BIM?

Ser tex att du glitterLina har jättestarkt streck. Kan det vara stora skillnader mellan personer och även typ av stickor?

Usch vad jag oroar mig, vet inte om jag ska testa igen imorgon eller vänta till på söndag när jag har testdag.

Känner lite i magen då och då men inget annat.

Hej!

Jag hade väntat i några dagar och testat igen. Du kanske också kan kolla upp om du kan få mäta dina hcg-nivåer ? Alternativt ring kliniken och hör med dem. Jag tror att det är därför de rekommenderar att man inte ska börja testa tidigt, just för att undvika förvirringen som kan uppstå.

Jag har ingen koll på om det kan skilja sig mellan stickor, kanske någon annan här som vet det? :)

Försök att inte oroa dig (även om jag förstår att det kan vara svårt). Du får helt enkelt bara vänta och se. Håller tummarna för dig!!
  • Lunaymar
    Sussna85 skrev 2021-02-09 16:47:49 följande:

Det jag har fasat för och drömt mardrömmar om har hänt. Började blöda idag när jag skulle sluta jobbet. Har gått med en molande värk några dagar,,,Ringde sjukhusets gynavdelning i panik och de var så snälla och tog in mig på en gång.

Det fanns otroligt nog ett litet pyre därinne med ett tickande hjärta, så stort som de ska vara för min vecka.

Men,det finns ju oftast ett men... Jag har så ont och jag blöder ännu...detta kommer att sluta i missfall och jag är så jäkla trött att mina farhågor verkar besannas Jag tror inte på en solskenshistoria för oss...fan säger jag.

Oh nej :(

Men är det lite blod så kanske det inte är någon fara Sussna! Det är vanligare än vad man tror med blödningar i tidig graviditet. Sen är det också vanligt med molvärk, det behöver du inte oroa dig om. Vissa kvinnor får så ont så de behöver åka in men det behöver inte betyda ngt dåligt. Håller tummarna för er <3
  • Lunaymar
    Sussna85 skrev 2021-02-10 12:14:10 följande:

Tack så innerligt alla som stöttar och håller tummarna och hoppas med mig, envar i denna tråd har sina egna sorger och bekymmer och ändå finns det en sån medmänsklighet och kärlek. Jag blir så rörd,ni skulle bara veta. Tack tack tack <3

Inget mera blod i morse,men det blödde jätte mycket till långt in på kvällen igår. Idag molar det lite i magen,inte denna smärta som igår,men ett lätt illamåendet har jag känt hela dagen,försöker tänka att det är ett bra tecken.

Oh det låter superbra!! Och så skönt att du har VUL imorgon och kan kolla att allt ser ok ut. Kan ju vara så att du hade en hematom där som började blöda. Tänker på dig! <3
  • Lunaymar
    Sussna85 skrev 2021-02-11 12:03:01 följande:

Vår lilla bäbis lever, sån lycka! Fick se ett litet hjärta slå idag <3

Enligt klinikens läkare ska jag vara i 6+1 men läkaren idag mätte till 5+4. Men den diffen i dagar hoppas jag inte ska spela nån roll :) Hon sa att det kan vara svårt att mäta korrekt när den lill* ännu är så liten oxå så.

Vad underbart!!! Och vilken lättnad. <3

Hoppas du/mår bättre nu. Och dethär med att mäta, jag undrar ju hur noggrant det är haha. Tänker mig att deg blir lättare att se senare i graviditeten.

Kram!
  • Lunaymar
    Filly skrev 2021-02-12 07:01:26 följande:

God morgon på er. Kanske kan jag få lite tröst här med. Mitt i all denna glädjande så får jag kanske komma med ett mindre rolig nyhet. Tog testet imorse, en dag innan testdag, och det visade sig vara negativt. Usch. Detta känns så tungt.

Gråtit en skvätt och skjutit upp att starta min jobbdag.

Det var som en svettning bara kom över mig när det är helt blankt på stickan... fan. Varför funkar inte det. Vad är det för fel på min kropp:( vänner som lyckades på första försöket men inte vi. Vad gör jag för fel:( jag är arg, ledsen, förtvivlad, mer ledsen.. den här ruvningstiden på bara 2 veckor känns som 6 månader.

Vi har diskuterat nu hur vi ska göra inför nästa. Jag kommer sluta ta cyclogest med detsamma så mensen får komma. Sedan har vi 2 ivf behandlingar kvar. Men vi kunde byta ut 1st ivf behandling till 2 frysta återföringar. Jag vill ju förbruka 1st ivf för återföringar nu, dels ta en paus från alla sprutor. Men farhågan är ju om äggen inte överlever upptiningen. Då blir det ingen återföring och en månad skjuts upp. Får jag bolla tankar med er om hur ni skulle gjort?

Usch ja, vad tråkig läsning. Så här på en fredag. Jag känner liksom ändå glädjen av livet osv. Men är bara så arg inombords på något sätt. Inte meningen att komma som någon självömkan men jag blir bara så trött på kroppen. ?Vad är det för fel!?? Det är de orden som skriker inom mig. Arg inombords men tårarna rinner utanpå

Beklagar att det inte har funkat <3

Och jag vet hur tungt det känns. Som att ens kropp sviker en gång på gång. Men det är absolut intr vårt fel!! Vi gör ALLT vi kan och utsätter oss för hormoner och humörsvängningar och massa annat skit. Det är en väldigt krävande process och jag tänker hur starka vi är som orkar gråta, va ledsna, och sedan börja om.

Du kanske vill prata med någon om det? Jag vet att många kliniker kan rekommendera psykologer inriktade just på ivf och ofrivilligt barnlösa. Det kanske räcker med bara ett samtal för att kunna bolla lite och få tips <3

Ang din fråga. Hur många embryon har ni kvar i frysen? Jag vet att det är en stressmoment dethär med överlevnad MEN, på min klinik sa de att i mer än 92% fall överlever äggen. Det är ju ändå väldigt höga odds. Man får helt enkelt försöka tänka positivt. <3 så jag hade nog kört på återföring. Du kanske kan fråga om embryoglue denna gång?

Gör ni detta via landstinget eller privat? För i Stockholm kan man få tillbaka sina embryo utan att förbruka sina IVF försök. Det är iaf vad jag tror..

Kramar till dig!!
  • Lunaymar
    GlitterLina skrev 2021-02-12 15:37:56 följande:

Är det normalt att helt plötsligt inte ha ömma bröst längre??? Är bara i vecka 4 men har haft ömma bröst 1 vecka & senast igår superömma

Men idag ingenting! :(

För mig varierar det från dag till dag, till och med under dagen haha. Kanske känner inget under förmiddagen och sedan på kvällen kommer det tillbaka. Finns väl ingen facit utan varje kropp (och graviditet låter det som på många) funkar annorlunda :) oroa dig inte över det!

När jag sa till barnmorskan att jag är orolig över att jag inte känner mig illamående, sa hon ?grattis! Va glad för det?.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020