Filly skrev 2021-02-12 07:01:26 följande:
God morgon på er. Kanske kan jag få lite tröst här med. Mitt i all denna glädjande så får jag kanske komma med ett mindre rolig nyhet. Tog testet imorse, en dag innan testdag, och det visade sig vara negativt. Usch. Detta känns så tungt.
Gråtit en skvätt och skjutit upp att starta min jobbdag.
Det var som en svettning bara kom över mig när det är helt blankt på stickan... fan. Varför funkar inte det. Vad är det för fel på min kropp:( vänner som lyckades på första försöket men inte vi. Vad gör jag för fel:( jag är arg, ledsen, förtvivlad, mer ledsen.. den här ruvningstiden på bara 2 veckor känns som 6 månader.
Vi har diskuterat nu hur vi ska göra inför nästa. Jag kommer sluta ta cyclogest med detsamma så mensen får komma. Sedan har vi 2 ivf behandlingar kvar. Men vi kunde byta ut 1st ivf behandling till 2 frysta återföringar. Jag vill ju förbruka 1st ivf för återföringar nu, dels ta en paus från alla sprutor. Men farhågan är ju om äggen inte överlever upptiningen. Då blir det ingen återföring och en månad skjuts upp. Får jag bolla tankar med er om hur ni skulle gjort?
Usch ja, vad tråkig läsning. Så här på en fredag. Jag känner liksom ändå glädjen av livet osv. Men är bara så arg inombords på något sätt. Inte meningen att komma som någon självömkan men jag blir bara så trött på kroppen. ?Vad är det för fel!?? Det är de orden som skriker inom mig. Arg inombords men tårarna rinner utanpå
Beklagar att det inte har funkat <3
Och jag vet hur tungt det känns. Som att ens kropp sviker en gång på gång. Men det är absolut intr vårt fel!! Vi gör ALLT vi kan och utsätter oss för hormoner och humörsvängningar och massa annat skit. Det är en väldigt krävande process och jag tänker hur starka vi är som orkar gråta, va ledsna, och sedan börja om.
Du kanske vill prata med någon om det? Jag vet att många kliniker kan rekommendera psykologer inriktade just på ivf och ofrivilligt barnlösa. Det kanske räcker med bara ett samtal för att kunna bolla lite och få tips <3
Ang din fråga. Hur många embryon har ni kvar i frysen? Jag vet att det är en stressmoment dethär med överlevnad MEN, på min klinik sa de att i mer än 92% fall överlever äggen. Det är ju ändå väldigt höga odds. Man får helt enkelt försöka tänka positivt. <3 så jag hade nog kört på återföring. Du kanske kan fråga om embryoglue denna gång?
Gör ni detta via landstinget eller privat? För i Stockholm kan man få tillbaka sina embryo utan att förbruka sina IVF försök. Det är iaf vad jag tror..
Kramar till dig!!