• Lunaymar

IVF hösten/vintern 2020

Enkeli skrev 2020-11-30 23:17:57 följande:

Hiphei! Nu är jag äntligen igång med andra ivf, mensen tog så lång tid att jag trodde vi skulle missa denna omgång och då inte hinna börja. Men äntligen kon mensen, och på söndag har jag planerad första ultra. Sist fick jag 150 menopur, men då höll det på i 17 dagar från start till plock så drygt- nu har vi tagit 225 Men hoppaa verkligen inte på att bli överstimulerad. Kram på er alla - ska läsa mer i tråden och kommentera era inlägg, nu når jag orkar vara med igen :)

Vad kul att du är igång igen :) och skönt att du hinner innan jul! Förhoppningsvis kommer du inte behöva spruta i 17 dagar denna gång. Lycka till!
  • Lunaymar
    Sussna85 skrev 2020-12-01 14:12:28 följande:

Tack fina du <3 Ja faktiskt,vi har hunnit med endel på slage kort tid,haha. Men jag är oerhört tacksam till de kvinnor som gör detta möjligt för oss,som bara av godhet och välvilja till en annan människa frivilligt går igenom processen med sprutor och äggplock för att sen ge denna lilla äggcell vidare. Så jäkla coolt och mäktigt. Hur gick det för dig med allt? Du vänta på Äl och insättning?<3

Jag vet, det är så vackert och osjälviskt att gå igenom allt detta för att hjälp någon annan. Blir tårögd när jag tänker på det.

Jag ruvar på en blastocyst, RD4. Känner mig lugnare denna gång (och framförallt mår min kropp bättre än direkt efter äggplock) men jag slängs ändå mellan hopp och förtvivlan ca 20ggr per dag. Det finns verkligen inget annat jag hellre vill ha än att få bli mamma en dag.
  • Lunaymar

[quote=80806608][quote-nick]MiaP83 skrev 2020-12-05 12:27:46 följande:[/quote-nick]Fick ett plus idag med på min testdag. Ringa kliniken på måndag och boka in ett VUL[/quote

Grattis! :)

• Lunaymar

Hej!

En fråga ang mens och ruvning till er alla.

Vid misslyckad graviditet, när fick ni era mens vid ET och FET?

Vid ET fick jag mens redan på RD10 men nu , efter FET (med blastocyst), är jag på RD 8 och ingen mens än. Jag kör bara på progesteron denna gång. Så nu undrar jag om det är lutinus som skjuter upp min mens eller om det kanske kam finnas ngn liten chans att jag är gravid.. men varför kan den kontrollera mensen nu och inte vid ET. Så många frågor, blir galen.

Har TD fredag nästa vecka och typ inga konstiga symptom (molvärk och trötthet som båda kan vara pga lutinus).

Tusen tack för era svar :)

• Lunaymar
    MiaP83 skrev 2020-12-05 22:18:25 följande:

Tack så mycket.

Hade lutinus förra gången och fick ingen mens förrän jag slutade med lutinus efter gravtestet ett par dagar. Stod inte ut med Lutinus så denna gången bad jag om crinone istället så mycket bättre för mig.

Aha, gjorde du FET då också?
  • Lunaymar
    Filly skrev 2020-12-06 01:25:10 följande:

Jag har bara ruvat en gång tidigare. Det var på en 3dagars embryo. Testade negativt på testdag. Jag skulle ha mens på en måndag och testdagens var på en lördag. Sista tabletten av Lutinus tog jag också på beräknad mensdag,dvs på måndag. Så för min del verkade mensen komma igång efter att jag slutade med Lutinus. Inte jätteuppmuntrande direkt att dela med sig sv detta.

Nu ruvar jag på en 5dagars blastocyst som legat i frysen. Är på RD 4. Återföringen blev i en icke stimulerad cykel. Fick snabbt utslag på ägglossningstestet. Enda jag tar nu är Lutinus. Började med första tabletten av Lutinus direkt efter att jag fick blastocyst tillbaka.

Symptom just nu, ilningar/nålstick i nederdel av magen första 1-2 dygn. Kom ett sånt stick ca 36h efter återföringen. Då tänkte jag ?är det nu ägget fäster med detta sticket?. Nån molande/krampaktig i livmodern just nu. Kan tyckas att jag känner nåt i vänster ljumske samt ryggont/stelhet i ryggen som om jag ska ha mens. Mycket möjligt för att jag spänner till omedvetet i den nedre delen också. Har upplevt yrsel på nåt konstigt sätt, kan inte beskriva riktigt. Sedan det här med ömma bröst... nada. Ingen såkallad nidblödning. Vet ej om det är vanligt med detta.

Slutsats: jag vill tro att lilla pyret har borrat in sig ordentligt där nere. Men slängs också ibland åt om det inte är Lutinus som spelar ett spratt.

Tack för ditt svar!

Jag har liknande symptom med molvärk och sticknkngar (hoppas på att det inte är Lutinus men man vet ju aldrig). Har också haft yrsel, huvudvärk och är törstig hela tiden. Mina bröst började ömma på RD 5-6 men nu är de helt normala, vilket känns så ledsamt :( känns som att alla som blir gravida får ömma bröst. Eller så kanske jag har fel, haha

Jag tror inte att det är så vanligt alls med nidblödning så oroa dig inte över det :) när har du TD?
  • Lunaymar
    Filly skrev 2020-12-06 11:16:34 följande:

Stimulerades du innan återföringen?

Det jag tyckte var skönt att inte vara stimulera till min återföring var för att jag blev så lurad av ovitrelle när mina bröst växte och blev ömma.

Pågår dina stickningar/ilningar fortfarande?

Jag tycker att mina har slutat. Mest stel i ryggen och höften.

jag läste (förvisso också här på familjeliv) ett forum som var ganska så nyligen. Det var tre tjejer som följdes åt 2019 med deras ruvningstid fram till födsel. Läste hela och ingen av dem påtalade om att de hade symptom innan de testade positivt. Deras illamående kom typ i vecka 6 och nån hade inte ens ont i brösten. Precis så som du skriver, att deras ömma bröst mm bara försvann. Men de fick ändå bra besked och hade BF augusti 2020. Tycker det är kul att ändå kunna läsa och följa i realtid:) lättare att kunna relatera till.

Så jag tycker inte du ska oroa dig för mycket efter dessa ?typiska? symptom. Förstå såklart att man ändå söker ett bekräftelse på något sätt. Men som sagt, det gav mig en liten lättnad av att inte behöva ha symptom:).

Haha tänk vad vi kommer få äta upp sen när alla symptomer kommer

Jag har testdag den 14/12. Du då?:)

Jag fick ovitrelle 7 dagar innan FET (dvs 16 dagar sedan) för att tajma in återföringen (de arbetar inte på helgerna). Kände faktiskt ingenting av det, inget på brösten iaf.

Skönt att höra det! För jag läser om vissa som har massa symptom och förlorar då hoppet helt. Men min syster sa samma, hon fick symptom först V9. Så jag håller tummarna för oss båda. Och oroa dig verkligen inte för nidblödning. Även om jag hade börjat blöda där i början, hade jag skylt det på Lutinus.

Det enda positiva jag ser i mitt fall är att jag fortfarande inte har fått mens. Jag har kort lutealfas och min mens kommer alltid i tid, även efter ET. Så det kanske är positivt.

Har testdag 11/12. Är du på RD 5?
  • Lunaymar
    Dhalia skrev 2020-12-06 14:22:49 följande:

Lunaymar, vid min första ivf fick jag tillbaks ett 2 dagars och jag fick inte mens förrän jag slutade med lutinus. Testdag vad på RD 15 med 2dagars och när jag hade testat negativt så kom mensen dagen efter. Blev då en cykel på 32 dagar brukar annars ha runt 28 plus minus någon dag.

Tack Dhalia!

I vilken fas är du i nu?

Som sagt så funkade inte alls lutinus for mig vid första IVF. Vilket ger mig lite hopp :)
  • Lunaymar
    Filly skrev 2020-12-06 14:54:52 följande:

Ja, jag tror också det är minst lika vanligt som din syster också hade. Att symptomen kan komma senare.

Åh ja, då håller vi tummarna att din mens inte kommer.

Är på RD4. Vill prova testa imorgon. Men det kanske är för tidigt.

Oh vad modig du är! Har själv inte vågat testa alls. Testade med ÄL stickor (för jag läste att de kan ge utslag) på dag 5 men det var ganska svagt. Så jag gav upp. Uppdatera oss!! :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020