• Lunaymar

IVF hösten/vintern 2020

Sussna85 skrev 2020-10-02 07:14:21 följande:

Har testdag på onsdag :) Ruvardag 8 idag, mensvärk som kommer och går,endel dagar intensivare än andra. Mycket större och tunga bröst. Har för mig att det inte mola såhär sista insättningen. Men vi får se,jag har börjat blöda långt ifrån testdag de andra gångerna.

Det låter lovande !! :) hoppas att det är ngt som delar sig och växer där inne. Håller tummarna för dig!
  • Lunaymar
    Chajsa skrev 2020-09-30 08:24:55 följande:

Har haft UL nu och det fanns 12-13 äggblåsor som var 11-16 mm stora, bra utveckling enligt läkaren. Ska dit på lördag igen och sen blir ÄP någon gång mån-ons.

Det är min första, bor i Stockholm! Du då? Lycka till idag!!!

Ser nu att jag har glömt svara! Ok, hoppas det går bra för sig imorgon :) du har många fina blåsor :)

Jag bor också i Stockholm.
  • Lunaymar
    Niila skrev 2020-09-30 10:22:28 följande:

Äggplock just klart. Dom fick ut ett endaste ägg från nio blåsor. Så antingen är det guldägget med stor G eller så blir det inget av det här...:/ Försöker tänka positivt men skulle ljuga om jag sa att jag inte kände mig nedslagen. Funderar på om någon någonsin lyckats med bara ett ägg??

Hej! Hur gick det för dig? Det räcker ju bara med ett bra ägg. Men förstår att det känns jobbigt :(
  • Lunaymar
    Sussna85 skrev 2020-10-04 19:39:58 följande:

Just denna dag behövs nog alla pepp-talk som går att få tag på känns det som...

Ivf nr 3 ville sig inte heller, börja blöda lite smått idag med ökande mensvärk. På dag 10 efter ET,precis som förut...fan fan fan.

Har bokat telefontid till en ny klinik imorgon, får se om de nu kan hjälpa oss.

Oh nej, jag beklagar verkligen :( har du testat dig?

Ta hand om dig, gråt och se någon mysig film. Och sen när du känner för det och orkar ta nya tag - börja om. <3
  • Lunaymar
    Sussna85 skrev 2020-10-04 20:29:06 följande:

Tack Nä inte testat,känner min kropp så väl så jag är säker på att det är mensen som är på antågande. Ja, jag tog ett glas vin just  och drack så mycket kaffe jag bara kunde under dagen,haha.

Skickar dig massa styrkekramar och jag hoppas att ni kan hitta en fungerande lösning. och det låter bra med vin och kaffe, nu är det extra viktigt att du tar hand om dig <3
  • Lunaymar
    Carro9194 skrev 2020-10-05 13:48:54 följande:

Första ultraljudet idag visade EN enda äggblåsa :( så det blir inget äggplock... men, äggblåsan var 20 mm så ikväll ska jag ta ovitrelle och så får vi försöka på ?naturlig? väg. Känns lite sorgligt men hoppas såklart att det tar sig nu ändå!

Det räcker bara med ett enda ägg! Förstår att du är ledsen men detta kan också funka superbra och dessutom slipper du äggplocket. :)

Jag var så glad för att de plockade ut 10 ägg på mig men 7 av dessa var omogna (7!!!) och bara två befruktades. Nu har jag i mig ett 3-dagars och ber till högre makter för att det ska funka. Så jag vill bara säga att ha ett fint ägg som du förmodligen har är superbra! Hoppas ni får till det <3
  • Lunaymar
    Sussna85 skrev 2020-10-06 08:55:21 följande:

Heja dig som ruvar! :) vilken dag är du på?

Tack!! :)

Insättningen var igår så jag gissar att det är dag två idag? Haha.

Hur mår du? Har du pratat med kliniken än?
  • Lunaymar
    Chajsa skrev 2020-10-06 09:19:18 följande:

Hade äggplock idag vilket av 13 äggblåsor resulterade i 9 ägg. Känns lite, hade hoppats på fler och läkaren verkar inte vilja vara öppen med vad som är ett ?bra resultat?. Verkar som att de flesta får ut många fler. Är orolig nu. Vet någon vad som är ett bra antal och vad fick ni som gjort äggplock ut? :/

Jag är verkligen ingen expert men 9 låter bra. Saken är att antalet säger inte så mycket , kvaliteten är det viktiga. Det är därför jag tror att de inte vill uttala sig innan embryologen har tittat på dem. Oroa dig inte, nu finns det inte så mycket mer du kan göra. :)
  • Lunaymar
    Sussna85 skrev 2020-10-08 18:09:36 följande:

En rackare är ju egentligen allt som behövs Men jo, det skulle va härligt att få nån till frysen med...

Detta blev nu vår 3:dje misslyckade ivf försök.

Om du frågar varför så många av äggen slutar dela sig är för att de får en s.k fragmentering, när äggen delar sig så ska de släppa sitt skal på nått sätt, men för oss så blir det inkapslat som "skräp" i ägget och då blir ägget inte lika livsdugligt längre

Vi har haft höga grader av fragmentering varje gång, vi har fått grad 4 på de 2 insättningar som ändå har blivit, grad 5 så sätter de inte ens in ägget för de vet att de inte har en chans att bli en graviditet ändå...De andra har slutat dela sig på typ dag 3 just för att fragmenteringen har varit för stor.

Och ja om du frågar varför vi inte kan få till det naturligt är för att jag tydligen har blockad i båda äggledare,vilket jag nu börjar tvivla på...har aldrig haft en infektion eller blivit opererad. Så jag tror att vi får den här skadan på ägget i våra naturliga försök oxå,samt att sambon har lite nedsatt spermiekvalitet har det visa sig nu under ivf försöken.

Och det var ett jäkligt långt utlägg från mig,sorry! Haha

Läste precis om den nya kliniken. Det låter superbra :) Massa styrkekramar till dig och shit, vilken stark kvinna du är!! <3
  • Lunaymar
    Vemvet20 skrev 2020-10-08 12:30:34 följande:

Hej.

Första gången jag skriver här, har bara läst och läst via Google..Tänker nu att varför inte skriva nåt.

Har just genomgått min första ivf och idag på ruvardag 11 blöder jag. Ringde kliniken och de sa att i nuläget kan det betyda vad som helst. Blev tillsagd att fortsätta med Lutinus till testdagen på söndag. Tjuvtestade i onsdags. Negativt. Är ganska säker på att det är mensen. Varit ledsen en del men kan inte sörja helt innan det är helt säkert. Sjuksköterskan sa jag kan testa en dag tidigare men jag kommer nog testa imorgon också. Är hemma från jobbet idag för stod inte ut med att gå runt och hålla masken. Är helt matt och har ont.

Vill önska er alla lycka till i era processer!

Jag kommer vila en månad och sen förhoppningsvis börja om. Tyvärr gick inga embryon att frysa in.

Styrka!

Vad tråkigt, och jag tyckte du gjorde helt rätt i att ta ledigt. Det är viktigt att ta hand om sig själv <3 Det är så starkt att du kan blicka framåt. Kramar!!
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020