• Sussna85

IVF hösten/vintern 2020

Nata1979 skrev 2021-02-17 20:10:18 följande:

Hej tjejer !

Måste fråga er om embryo, hur har dom delat sig när ni återföring efter dag 2 ?

Jag gjorde ägginsättning idag och det hade blivit 3 celler? Är det kört eller finns det hopp ?

Borde det inte ha varit 4 celler dag 2 ?

Lite nervös kring det.

Jag fick insatt ett 2 dagars med 4 celler. Men finns många som har blivit gravida vad det verkar med ett embryo som har tappat 1 cell. De skulle inte ha gjort ET om de inte trodde på detta lilla embryo du nu har i magen. Kram du är ruvare nu juh!Hjärta
  • Sussna85
    Nata1979 skrev 2021-02-18 10:06:36 följande:
    Tack snälla du ????jag önskar att alla i kvinnor i den här chatten ska lyckas och få barn.

Läste en del nu och såg att många blivit gravida med 3 celler. Nu har jag inte panik längre och hoppas det blir denna gång.

Jag tackar att ni finns och man får en så lugn ro av att dela med sig.
    Ja denna tråd är guld värdHjärta Nu håller jag tummarna för dig att det är er tur nu{#emotions_dlg.flower}
  • Sussna85
    Annna84 skrev 2021-02-16 14:04:37 följande:
    Dhalia skrev 2021-02-14 18:46:43 följande:

Hej, har ätit Q10 i ett år nu, många äter en ganska hög dos på 600 mg men ja har ätit 100mg och ökade för någon månad sedan till 200mg, kan inte påstå jag märkt någon skillnad. Gjort en IVF under 2020 men bytte också till Menopur sist och fick då en första gång till frys plus blev gravid men slutade i ett MA. Vågar inte heller sluta med de så fortsätter också haha :) kört på Helhetshälsan och nu senast beställde Elexir.

Ja Livio skulle ge mig trombyl plus fortsätta ta lutinus vid ev graviditet, men kortison var dem med skeptiska. Sahlgrenska ska vi inte prata om myxket svårare att få något där haha :)

Tack för alla tips!

Jag ska fråga hur min klink ställer sig till trombyl och embryoglue när jag träffar dom imorgon. Det verkar väldigt olika mellan kliniker som ni säger. Går någon av er i stockholm?

Jag har även köpt q10 ifall det blir ytterligare ägguttag och kommer att fortsätta med akupunktur inför nästa insättning, ev samma 7-dagarsbehandling som jag gjorde förra gången, även fast det tar väldigt mycket tid -haha!
    Hur gick mötet för dig?Solig
  • Sussna85
    Annna84 skrev 2021-02-18 13:16:54 följande:
    Tack söta du för att du tänker på mig! Jag grät på mötet men kände mig ändå lite lugnare efteråt. De var väldigt tydliga med att om det inte fungerar så är det embryot som inte är bra, och det har ingenting med att jag stöter bort det att göra. Så ingen skillnad i behandling... De tror att vi kommer att lyckas om vi fortsätter med fler behandlingar. Nu ska jag försöka att inte stressa upp mig över alla saker som skulle kunna vara fel på mig och lita på läkarna. Dom kommer inte ge mig trombyl, levaxin osv hur mycket jag än ber om det, för dom tror inte på det. Igår började jag med menopur och ska fortsätta tills nästa VUL om en vecka, efter det får jag veta när det blir insättning. Den här gången tänkte jag försöka ta det så lugnt som möjligt och gå på akupunktur samma dag som återföringen.

Hur mår du? Kan du njuta?
    Ja man får lita på läkarna bara,men ibland så känns det att man ror motströms med dom,när man så gärna skulle vilja pröva nått nytt. Men det lyckades ju fästa sist,så ni kommer att lyckasHjärta Aha men du får menopur för att göra kroppen redo för insättning,det är intressant hur många olika behandlingsmetoder det finnsGlad

Jag mår upp och ner,försöker ta det lugnt och inte stressa upp mig,men det är svårt när blodet kommer i tid och otid, ikväll var det en blodblandad flytning igen och så molar det som tusan i magen.
    Men är sjukskriven nu två veckor framåt,och har ett ultraljud+NIPT test inbokat den 1.3. Får försöka ha is i magen till dess bara nu,jag har ju fått se ett hjärta slå för nån dag sen så.
  • Sussna85
    Annna84 skrev 2021-02-19 15:05:26 följande:

Vad bra att du är hemma och ta det lugnt nu i 2 veckor, var det pga av blödningen? Jag förstår att det känns långt kvar till nästa ultraljud och nipt, men gud så skönt när du har tagit dig över den delen. Och underbart att det lilla hjärtat slår.

Ja, oj vad många olika metoder det ändå finns. Jag kör stimulerad cykel nu för att stödja lite extra inför insättning. På min klinik får vi även välja mellan att ta lutinus eller ta 2 sprutor ovitrelle. Jag har testat båda men tror mer på lutinus, trots kladdet :) Om jag räknar utifrån tidigare försök så borde jag få sätta in embryot den 3/3. Dagarna släpar sig framåt...

Jo det är pga av hematomet, jag längtar så att våga och kunna träna och vara aktiv. Men fick erfara häromdagen när jag var mer på gång med promenader och sparksläde med dottern att det inte funkar ännu,började blöda mera då igen. Men såklart går bäbis först.

Ja det finns verkligen en djungel av metoder,och det är ju bra förstås. Så finns det att välja mellan och som passar var och en individ:) Helt otroligt hur långt vetenskapen har kommit i detta ändå,första ivf barnet föddes väl nån gång i slutet-70 talet tror jag :)

Nu hejjar jag starkt på dig och den lilla flingan i frysen! <3
  • Sussna85
    Annna84 skrev 2021-03-02 16:10:33 följande:

Nu har jag satt in en blastocyst (6dagars), så nu börjar väntan.. 3 timmar hittills, haha

Detta är min 5e insättning i ordningen. Nu ska det gå :)

Så härligt! Nu håller jag såååå mina tummar för dig!! <3
  • Sussna85
    Annna84 skrev 2021-03-03 16:31:41 följande:
    Tack fina du! RD1 nu och det känns som att tiden går långsamt framåt, samtidigt som det går mycket snabbare med en blastocyst än en 2-dagars, då 3 dagar har redan förflutit :)

Jag läste att det gick bra för dig på ultraljudet, så skönt att höra! Hoppas verkligen att du kan slappna av lite nu, trots de envisa blödningarna som kommer.
    Ja tänk att få 3 dagar till godo,inte illaSkrattande Men ja,dessa ruvardagar är inte bara en dans på rosor inte...
    Ja,fick se en liten krabat i måndags som sprattlade påSolig Försöker lära mig att leva med blödningarna som kommer och går,har haft lite rosa nu alla dagar efter ultraljudet bara vid varje toalettbesök. Men försöker att inte hetsa upp mig nu längre,lite svårt för mig,men det går inte att leva i den oro jag har haft heller hela tiden.
  • Sussna85
    Always choklad skrev 2021-03-03 22:06:12 följande:

Hej grattis!

Vilken vecka är du i ????

Tack <3 Vecka 10,9+1 :)
  • Sussna85
    Dhalia skrev 2021-03-03 20:26:28 följande:

Ååh va roligt att höra att den sprattlar, måste va så underbart att se :) kan dem blödningarna va kvar så under hela graviditeten eller brukar dem avta efter en tid?

Ja verkligen <3

Ingen gyn/läkare har faktiskt sagt nått vettigt om mina blödningar ,att det där är svårt att säga typ :/
  • Sussna85
    Always choklad skrev 2021-03-04 17:53:19 följande:
    Åhå mysigt, när blir nästa ultraljud. Tänkte vi ivf are om de kör det mer tätt?
    Egentligen inte,iallafall inte här i Finland,jag var beviljad ett extra tidigt VUL,annars är jag med i de vanliga standard ultraljuden bara.
    Har gjort 4 st VUL nu sammanlagt,2 av dessa var utöver de beviljade.
    Nästa blir RUL i slutet av april typ,men vi har bokat in ett privat i början av april så sambon kan få sen den lill* oxå nån gångSolig
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020