IVF hösten/vintern 2020
Men så underbart :) :) :)
Men så underbart :) :) :)
Spännande! Tror du ska räkna återföringsdatum -16 som mensens första dag. :)
Ja precis! :) Embryot var väl 2 dagar och sen räknar man äggplock som ägglossning och drar bort två veckor.
Ja precis, det stämmer. Två veckor innan äggplockningsdagen får du ange som startdag för sista mensen (om det är det som appen efterfrågar). Så spännande! Hur mår du? :)
Hej igen. Vad gjordes det för test på din sambos spermier? Testade dom spermie för spermie eller på helheten? Jag tror inte att det är något test vi kan göra i Sverige nämligen..
Tänk att det blev ett positivt besked när du några dagar innan var totalt nedslagen. Underbart!
Jag längtar efter dom där symtomen som du nämner, usch vad det är jobbigt att gå och vänta och känna efter. Det är som du säger mycket som är inbillning också ?fick jag inte lite ont i magen nu? eller ?nu har jag metallsmak i munnen?
Hej tillbaka
Nu dags med start proginon imorgon tror jag fick inte tag på Livio idag, börjat förblöda lite smått idag men inte så tampong behövs bara trosskydd. Så borde vara start imorgon.
Då kör vi igen
Hej tillbaka
Nu dags med start proginon imorgon tror jag fick inte tag på Livio idag, börjat förblöda lite smått idag men inte så tampong behövs bara trosskydd. Så borde vara start imorgon.
Då kör vi igen
Började få spottings igår kväll och idag. Så nu kommer den då. Oftast när ja tagit tabletterna rätt så har ja fått efter 2 dagar och borde fått förra helgen. Men ja tror ja fick börja med dem när de blev försent för märkte att läkaren och sjuksköterskan uppfatta olika och jag va ju lite trög efter uppvaket så sjuksköterskan skulle upprepa till mig. Men då sa läkaren börja om 7 dagar dvs cykeldag 15. Medan sköterskan sa börja imorn dvs CD 8, då hinner man inte få igång ägglossningen och skulle isåfall fått mens ännu tidigare men nu blev de ju nästan när min vanliga skulle kommit. Men läkaren sa sen igen nej om 7 dagar. Enligt FASS va de också CD8 ifall man ska få tidigare blödning. Aja får starta IVF några dagar senare i februari då fan haha. Va segt hoppas de slutar snart.
Tack så mycket för svar :) Jag har läst att man kan göra det testet i Riga och intressant att det går att göra i Finland också. Vad gör man om testet visar dåligt resultat? Dvs går det ens att göra något?
Idag va jag på ultraljudskontroll för att se om Progynon gjort nåt bra resultat. Det hade det :) så nästa vecka på tisdag blir det återföring! Så sjukt nervös! Började gråta framför läkarn då det blev så känslomässigt för att det är det allra sista embryot som kommer sättas in då vi e klara med ivf försök.