• Sussna85

IVF hösten/vintern 2020

Filly skrev 2021-02-01 22:39:25 följande:

Det är så, kanske låter otroligt töntigt Haha, men jag ler när jag läser om när du beskriver hur du mår och hur känslan är. Är så glad för eran skull!:D. Tänka sig att man letar sådana tecken på kroppen Haha.

Skummade igenom tidigare inlägg, är det ultraljud snart då?

Minns när du skrev om stormen och ni kunde inte ta båten osv.. och nu idag så har du ett litet frö som bonar in sig ordentligt:D fantastiskt!!

Ja det gör ju det. Nu fick vi besked om att 3ägg kunde frysas efter noggrann uppföljning så det känns ändå glädjande:).

Nej det är ingen fara, jag är inte alls lika aktiv längre. Det tog så mycket på krafterna att bygga upp förväntningar så jag kikar in lite då och då:). 13/2 är det testdag.

Usch, knappt jag vill skriva det... vill inte se något tomt test.

Och jo,fick hem remiss igår på ett tidigt ultraljud den 11.2 :)
  • Sussna85
    minnie768 skrev 2021-02-02 09:36:13 följande:

Ja det kändes väldigt skönt att läkare 2 (bm) läste på ytterligare och lugnade mig. Tack! Jag hoppas iaf att huvudvärken mellan anfallen mildras. Läkare 1 sa ju att jag kunde ta uppåt 2 tabletter/dag, men det kommer jag inte att göra. Det är ändå under så pass kort tid också, vill inte riskera att ha något kvar i kroppen när bf närmar sig och man vet ju aldrig när mini tittar ut <3

Tack fina du, tänker tillbaka på när jag precis plussade och letade symptom :) Håller tummarna att tiden till VUL går fort och att allt ser bra ut då. Stor kram tillbaka! 

Tack tack snälla du!
  • Sussna85

Fick reda på mitt HCG idag oxå,igår då jag tog det var jag i v5(4+4) och det ligger på 2348mIU/ml. Så det verkar ju ligga sådär i mitten av det normala utefter de tabeller som finns. Så ett litet lugn kan jag nu för tillfället känna :)

• Sussna85
    GlitterLina skrev 2021-02-02 16:06:15 följande:

Då va det gjort!

Det allra sista embryot är på plats. Denna gång fick det ?bada? i Embryo Glue innan.

GlitterLina skrev 2021-02-02 16:06:44 följande:

Vad skönt :)

Ja det var det :)

Och yeey hejja det lilla embryot nu! Mitt lilla fick oxå ta sig ett litet embryoglue bad. Hoppas det kommer att ge ert lilla ägget en extra skjuts nu :D

När är TD?
  • Sussna85
    Annna84 skrev 2021-02-02 21:13:46 följande:
    Skönt att höra och att du kan känna ett litet lugn i kroppen :)
    Hjärta Och jag säger som de andra i tråden RD 4 är tidigt,jag vet att man såååå gärna vill börja testa nästann direkt när man hoppar från gynstolen,haha. Men du har alla chanser till ett plus ännu!
    Filly skrev 2021-02-02 20:44:02 följande:
    Åh vad skönt att höra!:)
    AndraSladdis skrev 2021-02-03 10:54:12 följande:
    Så roligt att höra!

Clemmentina skrev 2021-02-02 18:31:48 följande:
    Åh vad skönt besked! :)

JaHjärta Tack hörrni! Solig
  • Sussna85
    Annna84 skrev 2021-02-03 15:57:36 följande:

Ojojoj ja, griper efter halmstrån.. men visst fick du ett plus väldigt tidigt? Hua, denna väntan..

Jo,det fick jag redan på RD 8 med ett 2 dagars,men som du skriver ovan,det är sån variation när man plussar efter insättning. Och jag tror att plussa RD 8 med ett 2 dagars är väldigt tidigt egentligen. Därför vill jag inte att du misströstar ännu vännen! <3 Kram!
  • Sussna85
    Chajsa skrev 2021-02-04 10:30:18 följande:

Hej, jag var med i tråden i höstas. Blev gravid på första ivf- försöket med färsk blastocyst. Oförklarligt barnlös och försökt lite mer än ett år. Det visade sig att jag väntade tvillingar. Jag har nu tyvärr tvingats göra en sen abort då de drabbats av en aggressiv blodflödessjukdom och hade inget hopp om att överleva. Totalt mörker och ångest. Försöker nu se framåt. Väntar på att mens och ÄL ska komma igång så att jag kan sätta in den blastocyst jag har i frysen. Så rädd att det aldrig mer ska gå. Snälla ge mig lite hopp. Följs gärna åt, är detta tråden vi fortsätter i eller finns det en tråd för 2021?

Åh mitt hjärta brister, så hemsk att behöva gå igenom. En stor kram till erHjärta
    Vad starkt att kunna blicka framåt igen och se till en ny chans för en graviditet.För det kommer ni att få,du kommer att kunna bli gravid igen,du har ju kunnat ta emot och få äggen att fästa, så jag håller tummarna hårt för er och er blastocyst nu
  • Sussna85
    Annna84 skrev 2021-02-04 11:18:44 följande:
    Söta du <3 Jag håller ut och hoppas. Hoppas att mensen inte dyker upp som beräknat på lördag. Kram
    Och jag håller mina tummar och tårHjärta
  • Sussna85
    Dhalia skrev 2021-02-03 19:16:09 följande:
    Ja de va typ så jag testade RD 7 med 3 dagars och då va de negativt sedan blev de ett pluss på testdagen, svagt men det ökade senare. Tror den bästa möjliga indikationen är att vänta till äl+12 utan att riskera total besvikelse i onödan. För de är nog inte så många som plussar så tidigt. Men ja vågade inte testa mer förrän testdagen så vem vet när ja skulle sett som tidigast efteråt :D
    Ja precis{#emotions_dlg.flower} Men det är ju ack så svårt att väntaDrömmer Jag blev så jäkla förvånad när det kom fram två streck,och kunde ju verkilgen inte tro på det.Alls.
    Men sen är det ju som du skriver risk för total besvikelse ist, kan hända helt i onödan.
  • Sussna85
    Chajsa skrev 2021-02-04 22:39:23 följande:

Tack fina du. Avbrytande i vecka 20 var helt inhumant och fruktansvärt. Att behöva berätta för omgivningen, göra sig av med dubbletten av bebisgrejerna (även om vi inte köpt något stort), planera om från att jag skulle på föräldraledighet parallellt med sorg och total chock. Kommer ta lång tid att bearbeta samtidigt som jag ?måste? komma vidare.

Såg att du är gravid och blir helt varm i hjärtat, jättestort grattis! <3 ska bli spännande att följa. Jag ser så mycket fram emot att komma igång igen.

Ja fy verkligen så fruktansvärt att behöva uppleva :/ Så är det,detta är inget du kan komma igenom på en handvändning,långt ifrån,men starkt att du/ni kan bearbeta sorgen och gå vidare och kunna blicka framåt igen. Stor stor kram!

Och tack snälla du! <3 Ja plötsligt hände det och jag blev så förvånad och glad över att få se två streck på stickan.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020