IVF hösten/vintern 2020
Godmorgon! Ruvardag 8(med blasto) och denna present idag! Har mått lite illa och varit varm/kall, svullen mage, ingen PMS osv. Så detta var anledningen :) helt otroligt, första IVF! Nu hoppas vi den vill stanna med oss <3
Godmorgon! Ruvardag 8(med blasto) och denna present idag! Har mått lite illa och varit varm/kall, svullen mage, ingen PMS osv. Så detta var anledningen :) helt otroligt, första IVF! Nu hoppas vi den vill stanna med oss <3
Jättemysigt och overkligt! Det sjuka var att sonen (4år) gjorde armband igår kväll av pärlor och den blev för liten så sade han ?den är till bebisen. Bebisen görs just nu i mammas mage? maken hörde också- helt sjukt. Vi har varit noga med att inte säga ngt till honom och detta var ju innan vi visste. Läskigt!
Jag ska snart sluta grubbla mitt eget- längtr att orka kommentera era inlägg. Snart. Ännu är jag en sörjande kvinna som tyvärr inte orkar så mycket mer. Men snart.. har en fråga om ni orkar, har någon av er hört andra som inte fått till frysen men ändå lyckats bli gravid? Tänker bara om det betyder att mina ägg är helt urkass, eller om det finns en chans.. undra om det därför inte gått när vi försökt naturligt! Så har ni hört.. tack snälla och kramar
Vilken vecka är du i nu? Ja,fy att må dåligt,det är på gott och ont lite har jag tyckt. Skitjobbigt men på samma gång lite betryggande. Kramar <3
Tack snälla för pepp! Ja- jobb hemifrån är guld värt i dessa lägen, när man mår dåligt. Jag är också glad för det, vet inte hur jag hade orkat annars- hade nog sjukskrki it mig. Är du illamående eller? Och en fråga- är detra just din andra IVF?
Får jag fråga vad det kommer sig att du ska ta både progynon (och vad gör det?) och lutinus fram till efter första ultraljudet då du bör vara runt v8?
Jag är nämligen i v 5 nu, ultraljud 17/11 (runt v8), men jag ska bara ta lutinus två gånger/dag i några dagar till och har gjort så sedan testdag 24/10.
Jag nojar så att det ska skita sig pga jag slutar med lutinuset så är nästan sugen på att fortsätta lite längre
Får jag fråga vad det kommer sig att du ska ta både progynon (och vad gör det?) och lutinus fram till efter första ultraljudet då du bör vara runt v8?
Jag är nämligen i v 5 nu, ultraljud 17/11 (runt v8), men jag ska bara ta lutinus två gånger/dag i några dagar till och har gjort så sedan testdag 24/10.
Jag nojar så att det ska skita sig pga jag slutar med lutinuset så är nästan sugen på att fortsätta lite längre
Igår kväll kom det lite lite blodblandade flytningar,hoppas att det är mensen som är pågång lite tidigare! Molar ordentligt oxå.
Nog för att jag bara är på dag 24 idag,så att den ska starta såhär tidigt är lite konstigt,men men...jag är glad om jag får starta med sprutorna denna vecka redan :D
Så inget till frysen första gången om jag tolkar dig rätt, men på andra fick du både insättning och till frysen. Av de i frysen fick du din dotter och ni även denna graviditet? Har jag förstått rätt? Visst sade du att du tog akupunktur- var det ngt speciellt just för fertilitet? Vilka vitaminer tog du? Ingen alkohol undr sprutorna?
Skönt att du fick prata med dom! Då hoppas vi att du mår bättre snartJag har mer Lutinus hemma, har en kompis som fick avbryta sin behandling och av någon anledning inte kunde använda tabletterna så jag fick dom eftersom vi snart skulle sätta igång. Detta glömdes dock bort när vi stod på apoteket och skulle hämta ut all medicin.......
Tycker ni jag ska ringa och prata med kliniken och fråga om jag kan fortsätta lite till? Det kan väl inte skada som sagt?!
Hmm spännande tabletter. Kanske bör jag också. Vart beställde du?
Såg du mår dåligt nu- är det illamående? Postafen hjälpte mig i min graviditet och seabands, äta mycket i små portioner och faktiskt att kräkas..
Mensen drog igång ordentligt i måndags. Ringde kliniken igen och berättade. De skulle höra av sig då det var fullt överallt. Tyvärr kan de inte hjälpa denna menscykel och de får se om de ens kan hjälpa nästa. Annars är det från januari de eventuellt kan hjälpa. Hur många gånger ska man få ett nej? Hur länge ska man ens behöva vänta? Vi får hjälp genom regionen men känns sol att man snart vill betala själv på privat klinik för att få hjälp. Vi har väntat i 2 år????