Sussna85 skrev 2020-10-06 19:41:21 följande:
Tack snälla!
De hade dom! Är lite lat så infogar det jag skrev i tråden lite längre upp,hehe.
Då byter vi klinik! Fick ett bra första intryck av läkaren på Mehiläinen felicitas,hon fråga mycket mer ingående frågor och hade direkt en plan. Har haft mailkontakt med mig med ännu mera frågor under dagen.
Nu ska jag få pröva en spruta som heter Elonva,den tas bara1 gång och ska hålla i 7 dagar,sen stöder man efter det med t.ex gonal-f eller menopur. Denna spruta ska kunna ge bättre kvalitet på äggen.
Nån som har prövat denna Elonva spruta?
Sen sa läkaren att jag har ett sämre AMH värde för min ålder(34) jag har 1,2ug/l man ska tydligen ha minst 2ug/l.
Ingen har sagt till mig,vare sig min gyn,eller gamla kliniken,att det är på sämre sidan:( detta AMH värde kan oxå ha gjort att vi får så fragmenterade ägg så hon.
Läkaren verkar oxå vilja pröva ICSI,nått gamla kliniken inte ha tyckt att behövs fast jag har frågat om det skulle vara bättre för vår del.
Låter lovande :) Skönt med en doktor som bryr sig och frågar lite mer, då vill hon ju verkligen göra nåt nytt liksom.
Aldrig hört om elonva, å andra sidan har jag knappt koll på vad jag fått i mina behandlingar. Har alltid tänkt att doktorn vet bäst och inte brytt mig så mycket. Har ju funkat hittills, hihi. Jag har mest varit bekymrad att hålla kroppen i balans, gick på akupunktur hos en som även gav råd i kinesisk örtmedicin.
Det gjorde susen för mig! Ett ägg på första plocket sen fick jag nålarna i mig och på nästa plockade dom 12, har för mig att jag körde ?samma protokoll?