• eeerica

IVF hösten/vintern 2020

Enkeli skrev 2020-10-09 13:24:52 följande:

Nu är mitt äggplock klart, blev 19 ägg- helt sjukt! Känns helt ok med allt. Och gjorde knappt ont tycker jag. Nu blir det bara mysa!

Ojoj! 19 är många :) Håller tummarna för många finfina embryon!
  • eeerica
    Scasm skrev 2020-10-09 13:58:25 följande:
    Jajjemän, de ringde aldrig så nu har jag ett embryo insatt samt ett till frysen. Av 13 ägg hade 9 befruktats så de odlar även vidare några i några dagar till. Så nu håller jag tummarna för alla våra små blobbar.
    Åh så härligt!! Hoppas den stannar därinne Glad En dryyyyg väntan på att få testa nu...4 dagar sen jag fick insatt men känns som 4 veckor, så se till att vara sysselsatt ;) 
  • eeerica
    Enkeli skrev 2020-10-09 16:40:47 följande:

Tack snälla! Och tack för alla tummar.. hur går det för dig?

Tjaaa...här är långsamma dagar...men jag mår bra. Fick återföring av en 5-dagars i måndags och Flyter det på som det ska är det testdag nästa lördag :)
  • eeerica

Tjaaa...här är långsamma dagar...men jag mår bra. Fick återföring av en 5-dagars i måndags och Flyter det på som det ska är det testdag nästa lördag :)

Förstår inte riktigt hur den här sidan funkar..hahaha!! Man kan kanske redigera sina svar, men lägger ett tillägg, jag fick ett fryst insatt. Vi är inne på ett syskonförsök. Fick en dotter för snart 5 år sen och hade två 5-dagars kvar i frysen. Tänkte nu eller aldrig...
  • eeerica
    Enkeli skrev 2020-10-09 18:54:02 följande:

Inte helt lätt med sidan- håller med! Spännande, nästa lördag låter ju supersnart! Vi har en 4,5 åring på naturlig väg.. Hursom- mysigt att ev kunna få ett syskon!! Håller alla tummar för er- ska du tjuvtesta tro? ????

Det är ju ?bara? en vecka till. Är ganska säker på att jag väntar...som doktorn sa: grattis, nu är du gravid tills motsatsen bevisas. Tar honom på orden, för tidigt test innebär nog att man nojar...

Jag tycker också att det skulle vara sååå mysigt med ett litet syskon :)
  • eeerica
    Vemvet20 skrev 2020-10-10 08:24:12 följande:

Jag svarar i tråden för har inte fått kläm än på hur detta forum fungerar. Nu har jag iaf bytt till mobilversionen så ska vi se om det blir enklare..

Tack för era fina kommentarer på mina tidigare inlägg. Nu har jag blött inatt och fortsätter mycket. Testdag imorgon (dag 13 efter insättning av fin blastocyst). Så nu tog jag ingen Lutinus vagitorie(progesteronet). Testdag är imorgon men vet att det är kört. Blir väl först imorgon jag kan landa i det fullt ut. Igår var jag utmattad mentalt. Så jobbigt att vara på jobbet. Det fungerar ganska bra med kollegor och barn(jobbar på förskola) men jobbigast är kontakten med föräldrarna. Att inte kunna förklara varför man är väldigt trött. Och egentligen väldigt ledsen. Skulle varit befriande att säga nåt men känns för privat. Så man får gå runt och låtsas som att det regnar. Det känns som ett sånt föringande av ens känslor. ?Jo jag är ok, lite trött? (jag är helt slut och mentalt nedsmält efter en misslyckad ivf. Jag är ledsen och har ont och jag blöder!!!)

Men jag kommer att ta nya tag snart. Vill det ska bli måndag så jag kan ringa kliniken och börja göra en ny plan. Är stressad över tiden för fyller 40 i januari och hade gärna hunnit med tre försök innan dess då vi i Stockholm får det bekostat.

Är det någon mer här som är lite äldre?

Jag håller alla timmar och tår för er som kämpar, unga som lite äldre som jag!!! Styrka till alla.

Så tråkigt att läsa, beklagar verkligen!!

Jag är äldre, började min resa när jag var 38, fick på mitt tredje försök (fryst återföring) en liten dotter en månad innan jag fyllde 40. Dock fick jag höra att sålänge man påbörjat ivf-resan innan åldersgränsen så får man sina försök (är det olika i kommunerna? Eller kanske ändrat..) Jag hade två kvar i frysen från då, och nu fick vi ett syskonförsök insatt i måndags och jag har hunnit fylla 44

Styrka och kramar till dig <3
  • eeerica
    Vemvet20 skrev 2020-10-10 08:52:56 följande:

Eeerica! Vad roligt att ni lyckades Med ivf och fick en dotter, grattis! Det ger mig hopp..Lycka till med syskonförsöket nu! Jag frågade om det med åldersgränsen och sköterskan svarade att alla måste ske innan man fyller 40. Hade hoppats det var att man fick fortsätta om man börjat innan...

Orkar du förklara för mig hur man gör om man vill svara någon i tråden? När jag citerar går det inte att skriva något, det går inte att göra skiljetecken. Därför jag råkade citera dig utan att skriva något....har inte fattat hur man gör.

Igen, lycka till!??

Tack!!

Du ska citera som du gjorde. Jag skriver efter texten i rutan som kommer upp. Då ser man vad man svarar på och den texten hamnar i färgade fältet. Antar att man kan radera den texten, men tycker det är bra att den finns där så ser man direkt vad någon svarar på :) Prova igen!
  • eeerica
    Enkeli skrev 2020-10-10 09:26:02 följande:

Åhh, förstår att det är enormt mycket på spel. Hoppas innerligt allt går fint nu för er!! Lova uppdatera här hur det går? Hittade en podd på spotify för underhållning under ruvardagar- den heter ruvarpodden och avsnitt 14! Testa den :)

Ska kolla in den podden :) Tack! Jag lovar uppdatera er här.
  • eeerica

Hej alla kämpar här inne!!

Skulle vilja veta hur ni tänker kring graviditetstest som ju ska tas på morgonurin. Jag fick FET förra måndagen och har testdag nu på lördag, är inte det lite tidigt? Men men, mitt stora problem är att jag sover så sjukt dåligt och vaknar 2-3 gånger per natt och minst 1 gång måste jag upp och kissa allt mellan 12-04 brukar det bli. Brukar gå upp mellan 5-5.30 normalt. Är det någon som har nån som helst koll på vad jag skulle kunna räkna som morgonurin? Kl 4 är ju självklart morgon...men kl 2 vad hade ni räknat det som?

• eeerica
    Sussna85 skrev 2020-10-13 08:19:56 följande:
    Har oxå haft ganska tidigt testdag från min klinik,12-13 dagar från ET :)

Egentligen så spelar det väl inte så stor roll på om du testar kl 2 på natten eller 5 på morgonen. Bara kisset har legat i blåsan gärna 3-4h och att du inte druckit kopiösa mängder vätska före :D Känner du någe speciella symptom? <3
    Lite så tänkte jag också...ska dricka väldigt lite på fredag kväll då :) 
    Jag är illamående, men det kan ju lika gärna vara progynonen och/eller lutinus som spökar. Då för 5 år sen kände jag ingenting och då vart jag gravid, då använde jag crinonegel istället och fick testdag 16 dagar efter FET. Nåja, det är bara att vänta ut tiden, men det går trööögt.
    Jobbigt att blada för mycket här inne....så hur går det för dig?
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020