• eeerica

IVF hösten/vintern 2020

minnie768 skrev 2020-10-16 09:08:49 följande:

Hur länge har ni andra hållt er innan ni testat? Har ni lyckas vänta in ev mens alt. testdag eller har ni tjuvtestat?

Men man kan ju ändå inget göra, tänker jag... Jag har testdag imorgon, tanken har väl slagit mig att testa tidigt, men det finns ingen anledning till det. Ett tidigt negativt är ju inte ett säkert negativt, och är det positivt, ja då får man helt enkelt veta nån dag tidigare bara.
  • eeerica
    minnie768 skrev 2020-10-16 11:58:11 följande:

Oj starkt jobbat av dig!! Hur länge har du ruvat? Har förstått att det kan skilja rätt många dagar på testdag klinik till klinik

Fick min FET den 5e, så 11 dagar. Tyckte det var tidigt med test på dag 12, när jag fick min dotter hade jag testdag på dag 17. Men testade 2 dagar tidigare pga att vi skulle på semester på testdagen, och recept förnyades ju bara vid positivt svar. Samma klinik men olika läkare
  • eeerica
    Sussna85 skrev 2020-10-16 15:11:09 följande:

Ändå strongt av dig att inte tjuvtesta tycker jag Men du har så rätt som du skriver.

Här har jag bara junnit testa typ en gång/ruvning. Har alltid börjat blöda på dag 10 efter insättning.

Har ändå alltid fått relativt tidiga testdagar från kliniken, på dag 12-13 efter ET. Läser att de flesta andra har mycket längre...

Fast det är ju ganska skönt att få en tidig testdag, men undrar hur dom kan tänka så olika.

Men nu är det segt...bara ikväll också! Får väl ta ett städryck så går tiden snabbare tills dottern och pappan kommer hem, sen är det full rulle och tankarna håller sig i skick :)

Kan inte nog poängtera vad jag önskar alla lycka till, det skär i hjärtat när man läser inlägg här <3
  • eeerica

Godmorgon :)

Så var testdagen äntligen här. Visst är det ett svagt streck? Sambon sover ( kanske även alla som brukar vara här)

Får väl vänta nån dag till och se om det blir tydligare...

• eeerica
    Enkeli skrev 2020-10-16 21:01:55 följande:

Åhh så spännande med testdag! Hur känns det? Har du haft symtom? Lycka till??

Tack! Tror jag lyckades få till ett svagt streck... Jag har illamående då och då men annars inga symptom alls.
  • eeerica
    Sussna85 skrev 2020-10-16 16:14:30 följande:

Jo det är det Men ja, jag har lärt mig att ingen klinik är den andra lik, typ,haha. Ja heja heja dig, inte ens en dag kvar nu!

Här försöker jag underhålla mig ca två veckor till genom att laga lite middagar till nära och kära,början ikväll Alla sprutor väntar på mig i kylskåpet nu...

Ja,jag säger detsamma Slänger ut en stoooor kram till er alla i tråden! Ni är grymma allihopa!

Nu är det gjort! Resultatet har jag lagt i ett eget inlägg, men jo ett svagt streck är jag rätt övertygad om, så får väl skicka in det svaret och göra ett nytt om några dagar :)

Mer än grymma skulle jag säga, finns inte ord för att beskriva styrkan i ivf-are <3
  • eeerica
    Clemmentina skrev 2020-10-17 07:15:15 följande:

Det är ändå ett tydligt streck. :) Stort grattis! Nu hoppas vi strecket blir starkare.

Tack :)
  • eeerica
    Chajsa skrev 2020-10-17 08:06:19 följande:

Grattis!!! Så glad för din skull! ????

Tack :)
  • eeerica
    Scasm skrev 2020-10-17 06:37:48 följande:

Idag tjuvtestade jag med CBs testa tidigt. Och jag tycker nog att jag anar ett sträck. Jag tog otrivelle 5/10 så det borde ha gått ur kroppen. Men som säkert fler här tänker så betyder det positiva testet såhär tidigt enbart att det är positivt nu och att jag hoppas på en stegring. Min egentliga testdag är 23/10 men känner jag mig rätt så kommer jag testa varannan dag fram till officiella testdagen.

Jo visst finns där något, definitivt med tanke på att det är jättetidigt, så det blir nog starkare om några dagar :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020