• Sussna85

IVF hösten/vintern 2020

Annna84 skrev 2021-01-23 14:27:22 följande:

Hej alla starka tjejer! Jag hänger på här. Jag har följt er sen i våras och hoppas så för er alla. Susanna, jag håller tummarna för att det är ett riktigt plus för dig!! Och att ni andra får komma igång med er nästa behandling snart. Detta är verkligen så påfrestande att gå igenom. Jag har snart varit inne i ivf-svängen 1år och på fredag ska vi sätta tillbaka ett fryst embryo (min 4e återföring på 3st behandlingar) De första behandlingarna gick inte alls bra men på tredje fick vi mirakulöst embryon till frysen.

Nu har jag testat akupunktur inför den här insättningen, hoppas att det fungerar.

Åh tack snälla <3

Det är väldigt påfrestande jo,men jag hoppas att alla här i tråden får nått gott ut av det :)

Oj då är det nära för dig att få ruva,spännande:) hoppas akupunkturen gör susen för slemhinnan!
  • Sussna85
    Miilna2015 skrev 2021-01-23 16:25:17 följande:

Hej,

Ni som har börjat med sprutorna - har ni också upplevt att det kommer en droppe läkemedel på huden när ni drar ut sprutan efter injektion? Det gör alltid det för mig, jag gör precis så som instruktionerna visar men det känns obehagligt att en droppe kommer ut igen, jag är rädd att dosen blir för låg eftersom en del hamnar utanför, det är ju pytteliten mängd från början (0,375 och 0,5 ml). Detta händer med båda typer av sprutor, de som är som en vanlig spruta och ?pennorna?.

/orolig

Nä inte att det har kommit tillbaka ur sticket...däremot har jag många gånger råkat spruta ut mer än 1 droppe innan sticket,och ändå har jag fått bra resultat,på antalet ägg iallafall :) Tror inte du behöver oroa dig,håll in ett tag sprutkolven innan du släpper på den och drar ut sprutan(säkert gör du så redan men )

Sen masserar jag alltid stickstället direkt efteråt. För att rubb it in så att säga :D
  • Sussna85
    AndraSladdis skrev 2021-01-23 20:57:05 följande:

Jag ser nu att du själv hade hittat ett läkarsvar på internet om att gnrh agonist kan ge falsk positiv. Har sökt men inte hittat något mer sånt. Men nu gäller det väl bara att hålla huvudet kallt (lätt att säga) och testa igen om ett par dagar. Om det ökar så är det ju inte Gonapeptyl....

Jo jag hitta en sida där de hade frågat om just innehållet i Gonapeptyl kan ge falskt positivt,och tydligen kunde det de enligt den web läkaren :) Men,de var egentligen det enda riktigt konkreta jag hitta på just det..så ja,tiden får utvisa om detta är på eller ej.
  • Sussna85
    Annna84 skrev 2021-01-23 21:24:54 följande:

Det hoppas jag med :) Nu ska det bli spännande att ruva igen, även fast jag tycker att det är den psykiskt mest påfrestande perioden. Hoppas att akupunkturen har gjort susen.

Spännande för dig att testa igen imorgon, jag håller tummarna

Jag gick på akupunktur inför en av mina behandlingar,tyvärr hjälpte det inte mig,just då,men jag tror på akupunkturens krafter. Så hoppas det ska gynna dig <3 tack,ska se om jag vågar mig på ett imorgon,vill inte se ett svagare streck...annars får de bli på måndag.
  • Sussna85
    Dhalia skrev 2021-01-24 09:33:15 följande:

Det är nog bättre att vänta till måndag tror inte de kommer synas så mycket starkare på en dag. Har man flera tester så kan man ju men tänkte så du inte blir besviken i onödan och tror det är påväg åt fel håll.

Så är det,har bunkrat upp med vanliga och ett digitalt tills imorgon,hehe.
    Lunaymar skrev 2021-01-24 10:13:08 följande:

Du har säkert tänkt på det själv men maila/ring kliniken imorgonbitti och fråga :) de kan nog ge ett korrekt svar.

Men jag håller tummarna att det har funkat (det ser onekligen ut så!!!).

Tack för tummhållningen :) jag tar ett slutgiltigt test imorgon bitti. Beroende på om det mycket starkare eller ej,så utgår jag från det och mailar antingen med panik om frågor om Gonapeptyl,eller att vi lyckades,hehe.
    GlitterLina skrev 2021-01-24 01:45:49 följande:

Wow det måste ju va på riktigt det där :) hoppas testet blir starkare om nån dag!

Tack! <3 Vi får se imorgon hur det ser ut.
  • Sussna85

Alltså det är fan på riktigt,vi lyckades! Å herregud...testet så mycket starkare idag och oxå GRAVID 1-2 digitalt fick jag.

• Sussna85
    Annna84 skrev 2021-01-25 07:59:28 följande:

Men åååååå!!! GRATTIS!!! Helt underbart ju!!

Lunaymar skrev 2021-01-25 08:04:03 följande:

Grattis!!!!!!

Dhalia skrev 2021-01-25 08:40:26 följande:

Åhh grattis!!!! Vilken lycka <3

Clemmentina skrev 2021-01-25 08:41:58 följande:

Wow, vad roligt! Stort grattis. :) Har du räknar på när det blir bf?

AndraSladdis skrev 2021-01-25 10:16:36 följande:

Så himla stort grattis från mig, även i detta forum:) !!!

Tack så innerligt allihopa:) <3 jag är så lycklig, men lite svårt är det att ta in är det,och såklart en aningen orolig oxå att allt ska gå vägen. Men jag försöker tänka att jag väntar inte missfall,puh.
  • Sussna85
    Ölandstoka skrev 2021-01-25 13:23:02 följande:
    Grattis!!!! Helt fantastiskt :D Gåshud, tårögd och SÅ glad för din (er) skull. Magiskt!
    Tack så mycket! Hjärta Tårarna rann hela vägen på jobb imorse,det känns faktiskt lite som magi just nu!{#emotions_dlg.flower}

• Sussna85
    Clemmentina skrev 2021-01-25 08:41:58 följande:
    Wow, vad roligt! Stort grattis. :) Har du räknar på när det blir bf?
    Jag har ju räknat som vanligt i gravidappen som jag ladda ner, alltså från min sista mens första dag och då säger den 30.9Drömmer
  • Sussna85
    Annna84 skrev 2021-01-25 20:49:15 följande:

Ååå! Efter sommaren :) Kände/känner du några symtom?

Jo,ett tidigt litet höstbarn,det blir bra det :)

Jag började faktiskt känna stickningar i brösten typ dagen efter det fäste,i fredags hade jag en sjuk känsla i magen hela dagen,det lixom brände. Livmodertappen har varit i en helt annan position en vanligt...

Nu mår jag illa,började i helgen,redan lixom!

Jag som faktiskt har tänkt att det kan inte vara möjligt att man känner symptom så tidigt efter äl,tji fick jag. Jag menar nu vet jag ju så gott som på dagen när ägget fäste,och symptomen kom krypandes direkt efter,häftigt.

Sen har jag ändå varit så bombsäker på att mina symptom har varit mentala bara..men icke :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020