• Sussna85

IVF hösten/vintern 2020

Ha ett riktigt gott nytt år allihopa! SkålHoppas så att 2021 blir ett lyckans år för oss allaHjärta

• Sussna85
    Always choklad skrev 2021-01-03 08:26:25 följande:

Hej

2 ivf nu 2 ägget av totalt 4.

2 kvar i frysen.

Totalt 4 st misslyckade nu, 1 missfall då det dog efter 6v fick framkalla medicinsk abort, övriga fastnade ej.

Negativt test nu för 1h sedan. Gått på lutinus så kommer som en blixt från klar himmel. Svullna bröst och mage. Ligger här i mörkret och skriver förstörd under täcket.

Fan fan fan!

Väntar bara på att mensen skall komma igång..

Min lillasyster skall få barn i mitten av april, orkar snart inte mer..

Åh,en stor stor kram till dig! Den där känslan av hopplöshet är så jobbig,tung och tärande. Här trillar det oxå in folk till höger och vänster som väntar barn,fast man grattar så svider tårarna bakom ögonen varje gång för sin eget kämpade skull att oxå få bli gravid.

Men ni har två chanser kvar i frysen <3 Hoppas att det är just det barn ni har väntat på<3
  • Sussna85
    Dhalia skrev 2021-01-06 11:46:08 följande:

Ja de bra att känslorna får komma ut för att sedan ta nya tag. De är så energikrävande att behöva kämpa så länge. Och alla steg är så stressande och oroande och de kommer de nog va tills man föder en vacker dag.

Hoppas att vi alla får uppleva det 2021!

Ja tror dem väntar tills en normal mens kommer emellan och det är nog bäst men förstår man blir otålig till slut.

Clemmentina, för mig blir det hysto imorgon för att ta bort ytterligare av det som är kvar av skiljeväggen. Snarare är det nu tjockare i taket då. Så hoppas för övrigt att allt ser ut fint i livmodern dvs inga polyper eller andra konstigheter känner inte jag orkar med sånt haha.

Då önskar jag dig lycka till imorgon på hyston!
    Jag var igår till gyn efteren remiss jag har väntat på typ 1 månad. Vill på själv att de kollar upp min livmder,hon tog prov innifrån livmodern,hette nått som ja inte kommer ihåg just nu, pinella nått? HahaSkrattande  Så vi får se vad det provsvaret visar.
  • Sussna85

Här började året helt ok med att min donator har börjat med sprutornaGlad
    Får veta på hennes UL på måndag hur det ser ut med antal ägg och förhoppningsvis ÄP. Så går lite på nålar här hemma just nu och önskar så att hon får bra med både antal ägg och bra kvalitet.

När jag var till gyn igår så bad jag henne på samma gång mäta slemhinna och se hur folliklarna såg ut. Slemhinnan var 7 mm nu redan så den är redo att få sig ett litet äggSkrattande

• Sussna85
    Clemmentina skrev 2021-01-05 08:22:55 följande:

Gott nytt år alla fina! Hoppas att 2021 är allas vårt år.

För egen del dröjer det nog lite innan vi kommer igång med ny behandling. Dels har mitt hcg sjunkit väldigt långsamt efter missfallet för en månad sedan. Dels verkar det som om Corona igen begränsar klinikens verksamhet.

Hur går det för er andra som fortfarande försöker?

Gott nytt 2021 och hoppas så att det kommer vi ett jäkla bra ett för oss alla!Hjärta

Vad jobbigt att det drar ut så för dig med missfallet,men hoppas att både din kropp och kliniken snart är på gång igen{#emotions_dlg.flower} Hur var det nu, hade ni i frysen eller blir det att börja från början för er igen nu med allt?
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2021-01-06 19:31:00 följande:

Tack detsamma! Spännande att din donator är igång med sprutorna. :) Nu hoppas vi det blir många ägg.

Det har varit riktigt jobbigt med långsamt sjunkande hcg och blödningar. Har varit många gånger och lämnat hcg-prov nu. Vi fick dessvärre inget till frysen sist så det blir ny behandling. Gissar på att det blir först i februari/mars någon gång om inte Corona sätter stopp för det längre tid.

Tack,hoppas det :) ja fy vad ledsamt att det skulle gå så för dig. Men det var ändå ett helt "vanligt" mf som ändå tar så där lång tid eller har det varit mera därtill?
  • Sussna85
    Dhalia skrev 2021-01-06 21:17:03 följande:
    Tack så mycket :) har inte hört om de förut, trodde man hade läst om de mesta men finns något nytt hela tiden :D men kollar dem mängden nk celler i livmodern eller är de något slags ERA test?

Läste från äggdonations sidan att donatorn var igång med sprutorna, så det är inte så långt kvar tills det förhoppsningsvis blir ET. Helt sjukt så snabbt det gick för er :D
    Hur gick det idag för dig? Ja jag vet inte riktigt vad de gjorde,haha. Men de gick in i livmodern och svepte runt väggarna med en minimal flaskborste typFoten i munnen Men det skulle visa sen på om man har infektion eller annat.

Alltså nu kanske jag verkar helt bakom flötet, men går det att läsa om sånt på en äggdonationssida? Men jo faktiskt, helt otroligt att vi redan får vara igång med detta.
  • Sussna85
    Filly skrev 2021-01-07 19:26:57 följande:
    Men vad spännande!:D så snabbt ni kunde komma igång. Hoppas nu att donatorn får fin fina ägg av bästa kvalitet.

Hur ser planeringen ut då med insättning osv för eran del?
    Ja,spännande och nervigt, hoppas så på ett bra besked på måndag den 11.1 då donatorn har UL, sen är planen att det blir ÄP på torsdag/fredag och ET för min del kanske den 18.1 då Glad
  • Sussna85
    Always choklad skrev 2021-01-07 19:05:59 följande:
    Vad roligt hoppas hon är redo att ruva snart
    Hoppas hoppas så på det{#emotions_dlg.flower}
  • Sussna85
    AndraSladdis skrev 2021-01-07 21:09:53 följande:

Låter bra! Oj vad snabbt det går. Jag är så avis som själv får göra återföring I slutet av februari som tidigast. :)

Ja det är en evig väntan på att få börja,man tycker att alla andra kommer igång så snabbt,haha när man väntar själv på sin nästa behandling. Men jo för oss gick det verkligen undan.

Hoppas att ni har tur med er denna gång <3 Ni börjar från början igen eller hur? Inte några små eskimoer i frysen?
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020