• Sussna85

IVF hösten/vintern 2020

Enkeli skrev 2021-01-19 19:40:44 följande:

Hur känner ni förresten, vill ni följas åt i en fb grupp? Hade varit skönt känner jag att diskutera vidare och följas åt

Jätte gärna! Jag är på!
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2021-01-20 07:56:46 följande:

Nu är jag nog alltför desperat..

Måndag morgon och idag..ser ni ngt alls ? *fundersam*

Åh,nånting skymtar jag där...hmm, jag tycker nog att du ska hålla ut med Lutinus några dagar till Hjärta Jag kan skicka meddelande åt dig här om min fb sidaGlad
  • Sussna85
    Lunaymar skrev 2021-01-19 20:56:17 följande:
    Har följt alla dina inlägg och hållit tummarna och jag blir så ledsen att se detta :( jag förstår att allting känns mörkt nu men än finns det hopp <3

Ta hand om dig och varandra och massa kramar
    Tack vännen, det värmer att läsaHjärta Nädå än är inte hoppet ute,vi kämpar vidare.

Men så läser jag att du har plussat mot alla odds,herregud GRATTIS! Blir helt tårögd att läsa, vad roligt! Detta är ju verkligen ett "ge aldrig upp hoppet senario!"
  • Sussna85
    Dhalia skrev 2021-01-20 17:33:04 följande:
    Ja känns så konstigt eftersom ni gjorde de men ja vet ju inte exakt hur dem nu gör den analysen. Då kanske de skulle va bra att komplettera. Känns lite tråkigt att dem är så efter med DNA analyser på spermier. Vore ju skönt om man kunde göra alla dem analyserna här i Sverige.

Aa ja tog de nästan för givet att nu är problemet löst och allt kommer fixa sig med ÄD. Har ju lite liknande problem då vi också haft problem med fragmentering. Har ju alltid tänkt att då kanske de blir löst med ÄD om vi också kommer dit:( men de ska fan inte va lätt :(
    Ja faktiskt, känns för knöligt att ta oss utomlands för ytterligare test,de skulle kunna börja utbilda sig vidare i DNA analyser i både Finland och Sverige faktiskt,eller i mycket mera än just detta, det känns som de ligger lite bakåt i ivf/ÄD behandlingar om man läser på andra kliniker då utomlands... Skulle vara så mycket lättare om de var up to date med allt härSkrattande

Men jo, det var ju de jag oxå gjorde, fanns inte en tanke på att samma problem skulle uppstå denna gång. Därav blev fallet så hårt,hårdast hittills, började storgråta framför chefen som bara skulle gå förbi och fråga hur det var i förbifarten,håhå

Så nej, det ska fan inte vara lätt, har lärt mig det tidigt i livet och tusan det håller i sig ännu, haha.

Men hoppas så för er att ni lyckas med denna ivf så ni inte behöver ta ställning till ÄD Kramar!{#emotions_dlg.flower}
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2021-01-20 21:40:22 följande:

Har du kollat olga fertility clinic i ryssland? Stort strg jag bet men de har money back guarantee om man inte får barn

Har läst i äggdonations tråden om Olga,är ett alternativ börjar jag känna. Var inte alls med på listan förut över alternativ,men allt ändras ju mer bakslag man får...
  • Sussna85
    Ivf2020 skrev 2021-01-20 19:52:19 följande:

Hej!

Helt ny här.. Började med ivf förra hösten, överstimulerad med utplock av 55(!) ägg, 10 st klara sig för återfrys. Gjort 3 återsättningar, plussade 21 dec på 3e försöket. Idag gjorde vi vul, 8+4, får kalldusch med beskedet ofostrig graviditet. Aldrig känt mig så låg, så hemsk, så barnlös.. Imorgon blir det cytotec för att få ut hinnsäcken.. Någon mer detta hänt för? Känner mig såå ensam..

Kramar till dig! Vad hemsk att gå igenom <3

Men 55 st ägg HERREGUD! Hoppas att allt går som det ska med tabletterna så ni sedan kan blicka framåt igen! <3
  • Sussna85
    Ivf2020 skrev 2021-01-21 12:58:12 följande:
    Det var en ganska tuff procedur att få ut alla.. Tror jag låg i 45 minuter ungefär.. Detta är bara första äggplocket, så går de inte på dessa 7 har jag ju fler att göra. Hoppas det går vägen för er med!
    Uj uj...kram till dig! Förstod att tabletten är tagen, så hoppas du blöder ut allt ordentligt så kroppen hämtar sig inom kortHjärta
  • Sussna85
    GlitterLina skrev 2021-01-21 17:51:05 följande:
    Nä inga kvar

& vi ger upp efter detta

Så det måste va guldägget!
    Då hejjar jag innerligt på det sista lilla ägget!{#emotions_dlg.flower}
  • Sussna85

Fy fan vad nervös jag är,ska få svaret på min Pinelle prov idag,(cellprovfrån livmodern) hypokondriker och dum som jag är har jag börjat googla och nu står Cancer framför ögonen på mig...oron späs på av att inte sköterskan ville säga provsvaret när jag ringde imorse,utan hon gav mig en ringtid till läkare idag. Har för mig att de brukar säga svaren åt en direkt...fy jag blir slut på denna oro över ditten och datten hela tiden.

Plus att den vanliga intensiva mensvärken(bim idag eller imorgon) var ett faktum imorse så nu är jag rätt säker på att det lilla ägget inte tog sig denna gång.

• Sussna85
    GlitterLina skrev 2021-01-22 09:14:03 följande:

Är det det där vanliga cellprovet man brukar ta ca va 3dje år?

När har du testdag?

Nä detta tas inte som standard,iallafall inte här i Finland. Kanske du tänker på Papa prov,det de tar från livmodertappen,gjorde det oxå nu,för jag har haft cellförändringar där. Men det provsvaret hade inte kommit

TD nästa torsdag.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020