• Sussna85

IVF hösten/vintern 2020

Always choklad skrev 2021-01-07 09:34:45 följande:

Hej

Fått tid imorgon med läkare ny plan!

Någon som provat nått alternativ till lutinus?

Gillar inte det då det lutar min kropp att jag är gravid när jag inte är det.

Plan hittills:

Lutinus 2ggr per dag start 4 dagar innan insättning.

Embrynlot - Det missade de denna gång..

Trombyl 1 tab 1 ggr per dag start samma dag som insättning.

Ytterligare ändringar??

Något måste jag ändra.

Rädd att det är mina ägg som ej duger, fyller 40 i år..

Har googlat sönder mig de här dagarna sedan den 3/1 då jag fick neg test.

Står att en del är låghormonare å då kanske man inte visar ett positivt test så tidigt som efter 13 dagar utan man kanske behöver 17 dagar , den testtiden hade jag första 2 insättningarna men de ändrade till 13 pga nya rön.

Gjorde jag fel och avslutade lutinus då jag fick neg test. Men ville bara ut med det så man kan börja om på nytt. Ni förstår vad jag menar.

Ajaj mitt lilla huvud - Blir inte lätt för läkaren imorgon med alla mina frågor. SÅ GLAD! Att de hade tid nu på en gång 3-7 jan har inte varit kul när de haft stängt och med alla mina funderingar som snurrar i skallen. De behöver diskuteras.

Blev visst en mindre roman detta..

Jag har fått istället för Lutinus, Lugesteron eller Cyclogest,vilket jag tycker är mycket bättre en den rinnig och kladdiga Lutinusen. Men de falska grav symtomen finns nog kvar tyvärr ändå,det är ju själva progesteron som gör det :/

Jag äter Q10 och DHEA för min dåliga äggkvalitet,kanske nått du kan pröva :) DHEA är receptbelagt dock.

Hur gick mötet med läkaren?
  • Sussna85
    Dhalia skrev 2021-01-08 10:57:18 följande:

Det gick bra dem tog bort lite till så hoppas de ska göra susen nu. Skulle påbörja provera tabletter om en vecka för slemhinnan va lite tjockare trots de va CD8 och hade i princip slutat blöda. Men Sahlgrenska har lite standby läge nu med IVF så vi får se när man kommer igång. Jäkla corona asså.

Jaha haha men okej de låter ju bra så man ser de inte finns en infektion vid insättningen. Men då får du ett svar innan ET? Haha oj då blev lite galet där menade äggdonationstråden på familjeliv :D

Åh,hoppas på det! Ja faktiskt,jäkla Coronan den ger en stress som man inte skulle behövas ha över allt annat.

Nä tyvärr så kommer svaret att komma om 2-3 veckor först sa läkaren :( Haha! Ok dåså :) Jag tänkte om det finns nått slags register på när donatorer börjar ned sprutorna typ,tänkte hur tusan har jag missat det :D
  • Sussna85
    AndraSladdis skrev 2021-01-09 14:22:32 följande:

Tack!

Nä, vi hade ju plötskigt en otrolig tur sist och har 4 små eskimåer i frysen nu så det är därför det blir återföring i slutet av februari .

Men Ryssland har annorlunda behandlingsplaner plus att jag måste söka nytt visum, därav den långa väntan. Och om embryot inte fäster då i februari blir det minst 2 månader till att vänta, troligtvis ERA test då. Så det tar säkert till slutet av sommaren att sätta in 4 embryon. Inte alls som i Sverige att man sätter in en varje månad.

Ah så var det ja :) Härligt med 4 små eskimåer! Men kanske bra ändå att de inte bara sätter in på löpande band,fast man tycker att väntan är olidlig så är det kanske skönt att det görs detta test emellan FET:en,om det nu skulle bli så att det inte lyckas nu. Men jag håller mina tummar <3

Är inte så insatt i detta ERA test,måste googla! :D
  • Sussna85
    AndraSladdis skrev 2021-01-09 19:04:37 följande:
    Det är ett test för att bestämma hur många dagar efter ÄL/progesteromstart slemhinnan är mest mottaglig för ägget. Till exempel så sätter man in ett 5-dagars embryo normalt vid ÄL+5, men hos vissa är det bättre att sätta in ÄL+4 eller ÄL+6 i stället. Dock har studier visat att de flesta kan bli gravida ändå, även om man inte satt in just den "optimala" dagen.
    Ah ok sedär och intressant att de kan se det!  Glad Tror tyvärr inte jag kommer få svar på nått sånt av min biopsi av livmoderna jag tog för en vecka sen, men om det inte spelar så jätte stor roll i slutändan i de studier som har gjorts som du skriver så är det väl som det är med det. jag hoppas på att mitt provsvar visar en frisk livmoder för ett litet ägg iallafall Skrattande
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2021-01-11 19:03:49 följande:

Hej ?Sussna?- hur går det för dig?

Här blir det insättning av FET imorgon.. märkligt hur ledsen man kan bli någon dag efter ÄL. Kånde tydligt hur ägget lossnade fredag vid lunch.. helt sjukt! Men är så nere.

Att mitt jobb inte heller känns så kul påverkar också!

Vill verkligen verkligen bli gravid nu..

Kram på er alla- vet ni alla kämpar!!

Vad roligt att hör av dig :) Åh så skoj! Lycka till imorgon då <3

ja jag känner med dig, vad hjälper det att ägget lossar så fint när det inte funkar ändå naturligt...åh. Vad jobbade du som? :) En stor stor kram till dig!
  • Sussna85

Men jo! De ringde från kliniken idag. Min donator hade så många och fina ägg redan så det blir ÄP på onsdag och ET för min del på fredag denna vecka redan! Herregud.

Men med den inställda färjturen pga av blåsten i färskt minne, då sist vi skulle iväg till kliniken, så oroar jag mig en aning för imorgon natt. Det blåser som FAN här nu igen,hoppas att det mojnar tills imorgon natt då vi ska iväg första turen för veckan :/

• Sussna85
    AndraSladdis skrev 2021-01-11 21:53:39 följande:
    Vi håller tummarna! Det gör det säkert!
    Tack GladHjärta
    AndraSladdis skrev 2021-01-12 13:05:29 följande:
    Fantastiskt roligt! Jag tänker att de kanske kan vänta någon dag med ET i värsta fall, och sätta in tredagars i stället för tvådagars. Lycka till!
    AndraSladdis skrev 2021-01-12 13:03:47 följande:

Fantastiskt roligt! Jag tänker att de kanske kan vänta någon dag med ET i värsta fall, och sätta in tredagars i stället för tvådagars. Lycka till!

Fast just det, äggen ska ju befruktas vid ÄP så din partner behövs just då. Håller tummarna hårt i alla fall.
    Jo, jag höll på att glömma bort hans del i det hela själv denna gång,haha.

Så jo,imorgon far vi bara för att han ska få göra sitt så att säga. Sen är det första gången jag kommer att få tillbaka ett 2 dagars ägg, har läst statistik och berättelser vad som skulle vara bäst chans att bli gravid på ett 2 dagars versus ett 5 dagars t,ex. Blir inte klokare...men jag skulle ändå ha önskat att kliniken skulle ha odlat vidare över helgen,eller, jag vet inte,då igen är det närmare mens dag så det känns inte heller säkert. Hur man en gör har man rumpan bak lixomDrömmer

• Sussna85
    Enkeli skrev 2021-01-13 08:24:09 följande:

HJÄLP! Något kom ut ur mig nyss när jag duschade.. kan detta vara embryot? Jag vet att de inte brukar komma ut men nu känns det konstigt. Den har liten cellmassa i sig. Snälla ngn? Jag har ringt kliniken som inte öppet än

Nej men gud! Inte kan det vara embryot tror jag <3 De ska inte vara så stort och synligt väl? Tror du inte det är lite torkade rester från progesteron eller lutinus?
  • Sussna85
    AndraSladdis skrev 2021-01-12 20:49:17 följande:

Ja, det är ju främst om man har många ägg och vill "konkurrera" embryona mot varandra för att hitta det allra starkaste exemplaret som man sätter in dag 5. Då eliminerar man de embryon som slutar utvecklas innan dag 5. Du förlorar dock inga embryon om du sätter in dag 2 utan de kvarvarande starka embryon fryses ju in.

Clemmentina skrev 2021-01-13 08:02:58 följande:

Håller tummarna för att färjan går som den ska! Svårt att veta som är bäst. Ibland trivs embryon bättre i livmodern än utanför. Dessutom odlar de ju vidare övriga som blivit befruktade! Hoppas så att det är er tur nu!

Enkeli skrev 2021-01-12 22:12:52 följande:

Men gud vad snabbt det gått för dig! Helt otroligt!! Nu kommer det nog gå strålande fint..

Jag hade Frys transfer idag så nu ruvar man- ajaj så tufft! Testdag 23/1..

Tack alla fina <3

Vår donator har nu gett oss 10 mogna ägg! Sambons spermierna var lite bättre denna gång så de försöker nu på att 5 gör de ICSI på och 5 ivf.

De odlar vidare på dessa så länge vi önskar sa sköterskan,förutom de vi får tillbaka på fredag då:) Så det är nu man måste ta ställning till detta. Men har förstått att de kan frysa t.ex 2 dagars och sen odla vidare på det vid FET till en blastocyst. Ja många tankar,men är så glad att det hittills ser riktigt bra ut! :D
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2021-01-13 14:24:40 följande:

Så glad för dig! Äntligen går det bättre.. nu kommer ni lyckas, är alldeles säker! Hur ser dina förberedelser ut? Har du ägglossning nu? Ellrr hur funkar det?

Jag har ätit Zumenon(östrogen) sen andra blödningsdagen så detta görs i stimulerad cykel. Har nu oxå lagt till progesteron idag. Vad jag har förstått så blir ens egen cykerubbad när man knaprar Zumenon och äl uteblir och slemhinnan byggs på för att förberedas för ET :)

Vad skönt att du fick svar från kliniken,man blir ju så jäkla nojig över allting som försiggår när det kommer till detta.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020