• Sussna85

IVF hösten/vintern 2020

Lunaymar skrev 2020-10-27 17:52:50 följande:
    Berätta gärna mer!! Något du själv har testat? :)
    Nu är detta jag har läst mig till själv,har inget belägg från nån läkare, jag är ett litet fan av naturpreparat och testar gärna lite olika  alternativa saker Glad

Extra vitamin E bygger upp slemhinnan positivt,Jättenattljusolja,L-arginin och Membrasin ska oxå gynna.
    Så jag äter de två förstnämna,plus Q10 för äggkvalitet och denna behandling får jag oxå testa DHEA tabletter för bättre äggkvalitet, utskrivna av nya kliniken.
    Akupunktur kan man oxå testa för att stärka och bygga upp en fin slemhinna,pröva på det förra behandlingen.
  • Sussna85
    eeerica skrev 2020-10-27 18:48:59 följande:
    Jo visst är det så. Jag är i vecka 6 nu. Den 12e nov hoppas jag få se hjärtat slå, och då äntligen få slippa progynonen och lutinus. Den 13e sen ska jag till mvc, då jag antar att jag ska få sprutor, en spruta varje dag under resten av graviditeten. Precis som när jag väntade dottern. Sprutan är blodförtunnande, jag har några i släkten med kärlsjukdomar, närmast mamma och moster som båda fick blödning i hjärnan.

Det är ju inte speciellt skönt att sticka sig själv....
    Ok, då får vi hoppas att tiden går snabbt till ditt ultraljud och att ditt illamånde ger med sig lite ändå, fy vad jobbigt att må så illa i vecka 6 redanSkäms Var det så vid din förra graviditet oxå? Bra att de har koll på dig med tanke på risken för blodproppar i släkten.
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-10-27 16:06:16 följande:
    Låter som en bra plan! Då hoppas vi spottings uteblir och att fredagen den 13:e är din turdag. :)

Ja jag hoppas det är så! Skönt att det fanns en hel del ägg på gång. Börjar kännas en hel del i magen nu faktiskt.
    Lycka till på ditt andra UL imorgon!{#emotions_dlg.flower} Hejjar på flera fina ägg.
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-10-27 21:03:08 följande:
    Det är just Carl Von Linne vi går på :) hur kommer det sig att det var just den kliniken ni kollade på i Sverige?

Bara lite brun flytning och mensvärk, men tror mensen sätter igång iaf senast imorgon.. skönt!
    Ah ok! Är ni nöjda med den kliniken? Det skulle ha varit nära och bra att köra från Grisslehamn upp till Uppsala och så verkar de vara ganska långt fram i ny teknik och en Europas ledande vad det verkarGlad

Jag tror att bara denna Corona lugnar ned sig så vi får komma till Sverige utan att sitta 14 dagar i karantänFoten i munnenoch om vi inte lyckas såsmåningom i Finland så kommer vi att söka oss till nån svensk klinik ist.

Ok, hoppas hoppas den sätter igång då,skönt att det inte blev långdraget!
  • Sussna85
    GlitterLina skrev 2020-10-27 20:56:00 följande:

I torsdags började vi me ny behandling inför återförande i november. Först Provera i 10 dagar & sen letrozol

Härligt att få vara igång igen!{#emotions_dlg.flower}
  • Sussna85

Igår kväll kom det lite lite blodblandade flytningar,hoppas att det är mensen som är pågång lite tidigare! Molar ordentligt oxå.

Nog för att jag bara är på dag 24 idag,så att den ska starta såhär tidigt är lite konstigt,men men...jag är glad om jag får starta med sprutorna denna vecka redan :D

• Sussna85
    eeerica skrev 2020-10-28 09:03:56 följande:

Det hoppas vi på! Kroppen kan ju vara lite konstigt i den här svängen...

Ja verkligen...inget mer blod idag,men hoppas på ett flöde snart,haha. Hoppas medicinen du ska ta hjälper för illamåendet!
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-10-28 09:07:50 följande:

Åh spännande! Då är det snart dags igen.

Ja,det närmar sig! Har du varit på UL?
  • Sussna85
    Ölandstoka skrev 2020-10-28 11:53:39 följande:

Hoppas! :) Har sagt det förr men det är så lustigt hur jätteglad man kan bli över mens ibland. Väldigt sällan dock.. Hoppas att det blir din sista på läääänge :D

Ja vad de kan ändras,från att varje månad ha önskat mensen dit pepparn växer,och nu inför varje ivf är väntan lång för tanten...men nu,nu hoppas jag att den blir den sista på

länge jo <3
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-10-28 14:43:40 följande:

Men ojjojjoj vad spännande!!! Hoppas hoppas hoppas. Ibland överraskar kroppen.. du skrev att CVL är ledande i Europa, var har du läst det? Skulle vara spännande läsa :)

Hur är de i Finland?

Ja..än har den inte kommit igång,bara små lirp som min kollega säger,haha. Men hoppas snart,kollar på sprutan varje gång jag öppnar kylskåpet!

Ja nu ska jag väl vara lite försiktig med vad jag skriver,det stod på clv hemsida att de var ledande i Norden och så hänvisar dom till en undersökning som tydligen görs endel år som heter Q-ivf,där de uppvisar statistik över ivf behandlingar i Sverige,där ser det ut som cvl är en av de ledande iallafall :D

Ja...faktiskt titta vi inte så noga på vilka kliniker i Finland som var i topp. Var lättast att ta oss till Åbo,så vi hade 3 st kliniker att välja på där :) så jag sluta undersöka saken när vi hitta dom och valde då Aurakliniken först. Nu får vi se om Mehiläinen Felicitas är bättre,de verkar ha nyare behandlingsformer iallafall ser jag nu när jag förstår hur mycket funkar.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020