• Sussna85

IVF hösten/vintern 2020

Ölandstoka skrev 2020-11-05 18:39:20 följande:

Tack :) Testdag är fredag den 13de. Det lockar att testa på söndag, på farsdag.. Har inga spottings dykt upp då så kanske jag testar. Det känns alldeles för tidigt men SOM jag har dagdrömt om att testa i smyg och ge mannen ett positivt test i present :)

Här är en till som håller tummarna! <3

Förstår dina dagdrömmar,vilken farsdagspresent det skulle vara! Och som du skriver ingen graviditet behöver vara den andra lik :)

Jag är nog lite som dig drar gärna på testande så länge det går,är skönare att dagdrömma och leva i sina förhoppningar. Men sen när jag en gång har börjat testat barkar det totalt för mig,och jag har lärt mig att inte ha så många test hemma där i slutet av ruvningen,hehe.
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-11-05 17:50:53 följande:

En del har inga symptom när de plussar och det där med symptom kan tydligen variera från gång till gång. Men förstår dig! Brukar också göra så och hellre bli positivt överraskad.

Jag har haft ganska ont i magen sedan plocket men nu börjar det lägga sig. Ruvardag 4 så det är för tidigt för några symptom oavsett. Testdag 16 november men kommer testa senast 15:e (tycker som du att det är bättre att testa på helgen.

Har testat lite lugn fertilitetsyoga och meditation här sen återföring. Så skönt! Rekommenderar :)

Vad skönt att det onda börjar lägga sig! Det lät intressant, fertilitetsyoga :)
  • Sussna85

Fick för mig igår att jag ville kolla upp mitt AMH och FSH värde igen. Mitt AMH värde har ju varit lite nedsatt. Så imorse var jag och tog blodprov,spännande och lite läskigt att se hur det ligger till nu.

Men,jag glömde ju att fråga om Elonva sprutan jag tog igår kan påverka blodprovsresultatet med de hormoner den innehåller...hoppas inte det.

• Sussna85
    Ölandstoka skrev 2020-11-06 09:19:23 följande:

Jag har bara ett test hemma och egentligen har jag bestämt med mig själv att jag inte ska köpa fler alls. Det där testet ska bli positivt punkt! Fast samtidigt är det "skönt" att testa neg så att men kan sluta med lutinus.

De är rätt inställning det! Vi hejjar på det <3
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-11-06 10:29:26 följande:

Det är såå skönt! Både att ha mindre ont i magen och att yoga. :) Hur känns det efter sprutan?

Ja :) jag är lite av en träningsnarkoman,men ha fått ta till lite lugnare träningsmetoder t.ex efter ÄP. Och pilates/yoga som jag förut tyckte var alltför tråkigt har jag nu kommit att gilla,och lära mig att andas emellanåt ;)

Känns inget speciellt ännu,sved mer än de andra hormonsprutorna att spruta in dock,läste att det tar ca 35h innan den börjar kicka in så att säga. Men ultraljudet blev just inbokat kl 15 på tisdag,så få se då hur det ser ut :)
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-11-06 16:29:02 följande:

Så tråkiga nyheter idag! Fick hem brev om att inga embryon kunde frysas. Där sjönk hoppet om det jag ruvar på med. Vad gick fel nu? Var det dumt med mikroinjektion eller är det slumpen? Sist fick vi ju två fina blastocyster till frysen...

Jamen vännen vad tråkigt,men det behöver inte betyda att den du ruvar på är dålig! <3

Tror inte att de var icsi som gjorde det,de ska de ju ta ut de bästa simmarna och injicera in . Det är säkert en jäkla otur bara

:( Står det inte när man får hem brevet om nån orsak,t.ex fragmentering etc?
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-11-06 17:24:53 följande:

Tack båda två! Så gulliga ni är. <3 Det är en tröst att veta att det finns fina personer här inne som förstår vad man går igenom. Hoppas också att jag ruvar på ett guldägg.

Fick ingen uppgift varför äggen inte kunde frysas men det mest rimliga är nog att det var slumpen men tanke på att det gick bättre sist.

Vi har en del trevligheter bokade i helgen vilket känns skönt nu. Behöver bara tänka på annat ett par dagar. Hoppas ni får en fin helg! Kram

De är så skönt att inte vara ensam. Vi hoppas på ett riktigt guldägg i din mage nu :) härligt att ha helgen lite uppbokad med skojiga saker och förhoppningsvis få tankarna på annat en stund <3 Tack detsamma! Kramar
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-11-06 17:24:53 följande:

Tack båda två! Så gulliga ni är. <3 Det är en tröst att veta att det finns fina personer här inne som förstår vad man går igenom. Hoppas också att jag ruvar på ett guldägg.

Fick ingen uppgift varför äggen inte kunde frysas men det mest rimliga är nog att det var slumpen men tanke på att det gick bättre sist.

Vi har en del trevligheter bokade i helgen vilket känns skönt nu. Behöver bara tänka på annat ett par dagar. Hoppas ni får en fin helg! Kram

Känns som en del i denna process är lämnat till tur och slumpen,det är så skönt att inte vara ensam. Vi hoppas på ett riktigt guldägg i din mage nu :) härligt att ha helgen lite uppbokad med skojiga saker och förhoppningsvis få tankarna på annat en stund jo <3 Tack detsamma! Kramar
  • Sussna85
    Ägget1000 skrev 2020-11-06 20:06:58 följande:

Hej har en lite akut fråga! Jag fick min mens nu (fredag kväll) och kan inte ringa till reproduktion Huddinge förrän måndag. Jag tror att de menade att jag ska ringa dem på måndag och inte börja med hormonsprutorna innan men blir osäker om jag fattat fel och nu får jag ju inte tag på någon. Måndag blir ju dag 3 på min mens och kanske för sent! Någon som har erfarenhet av detta? Tänker ifall jag borde börja i morgon eller på söndag ändå...

Vet att några kliniker har så  att om mensen kommer efter kl 18 på kvällen så räknar men nästa dag som dag 1. Och som Lunaymar skriver mellan dag 2-3 så kan man börja med sprutorna :)

Min klinik vill att man ringer dom på måndagen om mensen startar inför en helg och jag har då kunnat starta med sprutan på t.ex en söndag ändå om det råkar vara 2 blödningsdagen. Lycka till!{#emotions_dlg.flower}
  • Sussna85
    Kovcci skrev 2020-11-06 19:41:29 följande:

Hej,

Hoppar också in här :)

Idag har jag haft äggplock och det blev 10 st ägg.

Nu sitter vi här och är sjukt nervösa inför samtalet imorgon då vi får reda på

om vi har fått några befruktade ägg eller inte.

Vi har gjort 3 st ivf i Sverige och vi har aldrig fått några befruktade ägg.

Så nu håller vi tummarna och tårna att vi får ett positivt samtal imorgon.

Hej! Det var ju ett fint ÄP med 10 st äggGlad Förstår så väl er nervositet, håller tummarna för ett positivt samtal idag då! Vad har faktorn varit för att ni har haft en så dålig befruktningsgrad?
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020