• Sussna85

IVF hösten/vintern 2020

Ölandstoka skrev 2020-11-14 10:30:54 följande:

Får lite rysningar :) Grattis och heja embryot!

Ja faktiskt. Jag hoppas så att det ska klara sig vidare nu bara. Tack för att du hejar på den lilla <3 stödet man får härinne betyder så mycket. Hur är det med dig just nu? :)
  • Sussna85
    Onemore2018 skrev 2020-11-14 09:23:42 följande:

Vid frukosten ringde telefonen. Det var embryologen. 4 av 8 ägg är befruktade och det blir återinföring på måndag. Åh jag hoppas att det lilla vill stanna i magen. Jag blev så glad att det blev befruktat men så rädd nu för vad som ska kommas. Hur har det gått för er andra? Jag ska börja med lutinus i morgon eftermiddag. Läst att många får graviditetssymtom av dom?

Jamen yeey!! Vårt lilla ägg har tydligen lyckas dela sig. Så jag börjar med Cyclogest ikväll i väntan på vidare uppdatering på måndag.

Jo Lutinus kan ge gravsymtom deluxe :/
  • Sussna85
    prickblomma81 skrev 2020-11-14 12:28:05 följande:

Håller alla tummar för dig! Jag hade 0,5 i amh för knappt tre år sedan när jag blev gravid med dottern via ivf (har säkert skrivit det till dig tidigare), då fick vi tre ägg varav två delade sig. Nu har jag amh 0,1 tyvärr och fick avbryta stimuleringen pga för dåligt svar. Men ska börja igen vid nästa mens.

Ja detta ger en ju lite hopp iallafall :) Vet ju att kvinnor med mycket lägre amh än mig gör flera ivf försök och lyckas. Man jobbigt att behöva avbryta <3 Hoppas på bättre resultat nästa gång! Vilka sprutor och vilken mängd hade du när ni lyckades? Hade du samma medicin detta försök?
  • Sussna85
    Ölandstoka skrev 2020-11-14 12:29:04 följande:

Hejar massor! :)

Känner mig hormonell, kan knappt läsa den här tråden utan att bli tårögd till höger och vänster haha :D Och brösten ömmar. Lite smått illamående ibland när jag är hungrig och lite trött också. Och längtar massor efter ultraljudet 2 december :)

Åh <3 Det förstår jag att du gör! Men vad skönt att få ha lite symptom,om man inte har det så nojjar man lätt över det ist,hehe. Det är svårt att vara riktigt nöjd lixom :D
  • Sussna85
    Onemore2018 skrev 2020-11-14 12:44:27 följande:

Åh så kul för er! Heja ägget??

Ja! Vågar absolut inte ropa hej ännu,men en liten bit påväg...Vi fick sen den svåra frågan där efter ÄP om vi oxå vilja ha insättning på måndag,på dag 3. Eller om vi skulle försöka få den lilla till en blastocyst. Vi valde att om det nu delar på sig utan större fragmentering så ska det odlas till en blastis. Får hoppas att vi valde rätt,är så svårt när man får en fråga sådär..

Men hoppas ni får nån till frysen av era 4 ägg sen oxå,hejjar på det! <3
  • Sussna85
    Kovcci skrev 2020-11-14 14:24:52 följande:

10 ägg fick jag när de va dags för äggplock men det var bara en av dom som blev befruktad. Blev jätte besviken men sen tänkte jag bättre 1 ägg än inget alls. Är på RD5 idag. Så ge inte upp än, det kanske är ett guldägg <3

Härligt att höra! <3 Då hoppas jag på ett fint plus för dig inom kort :)
  • Sussna85
    Kovcci skrev 2020-11-14 14:24:52 följande:

10 ägg fick jag när de va dags för äggplock men det var bara en av dom som blev befruktad. Blev jätte besviken men sen tänkte jag bättre 1 ägg än inget alls. Är på RD5 idag. Så ge inte upp än, det kanske är ett guldägg <3

Härligt att höra! <3 Då hoppas jag på ett fint plus för dig inom kort :)
  • Sussna85
    Amandaida skrev 2020-11-14 14:52:37 följande:

Så glad för din skull <3 nu hoppas vi det går hela vägen!! :)

Tack snälla! Det hoppas jag innerligt oxå. Hur går ruvningen då?
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-11-14 17:19:23 följande:

En bra start! Nu håller vi tummarna! <3

Ja absolut :)Tack!<3 hur går det för dig,testa snart? :D
  • Sussna85
    Filly skrev 2020-11-14 20:24:09 följande:

Åh vad roligt att höra!???? Håller alla tummar för lilla ägget!

Tack<3 Hur mår du i ruvningen?
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020