motheroflife skrev 2020-11-16 10:45:30 följande:
Vi har ringt runt lite nu på morgonen och verkar som att man kan få remiss till KIs ANOVA för ytterligare avancerade analyser av sperma + Malmö reproduktionscentrum gör även det. Så lite hopp finns det!
Jag har mitt första VUL på fredag och är då dag 10 av progynon, så får se när jag får göra insättningen men hoppas nästa vecka..? Är min första FET så vet inte riktigt när jag kan förvänta mig att det sker :)
Vad bra att ni har hittat klinker som kan hjälpa! Var är Kls ANOVA? Ok,hoppas att det ser bra ut på fredag då. Har bara gjort färsk återföring så vet inte riktigt hur ett FET funkar i praktiken:)
motheroflife skrev 2020-11-16 10:49:46 följande:
Tråkiga besked. Är det hög DNA fragmentering i ägget eller spermierna som är boven? Det jag har läst är endast om DNA fragmentering hos spermierna och jag har läst att man dels kan behandla det med antibiotika och även läst studier om att spermierna kan skapas vid ejakulering, och att man har kunnat få ned fragmenteringen rejält om man gör TESA/PESA istället. Dvs spermierna direkt från testikeln innehåller mindre DNA fragmentering. Kan leta upp länk till studien om du vill läsa?
Vet inte varför detta händer,jag har lågt amh värde men efter att ha läst runt ganska mycket behöver inte ett lågt amh värde ställa till det så mycket som det har gjort för oss med denna fragmentering som nu blir,försök nr 4 nu och har varit lika vare gång. Men enligt läkaren vi har nu så är det AMH värdet mitt som ställer till det,men nu vet jag inte riktigt om jag ska hålla med det...
Låter som en spännande läsning! Länka gärna jo :)