• Sussna85

IVF hösten/vintern 2020

Lunaymar skrev 2020-12-05 20:50:54 följande:

Hej!

En fråga ang mens och ruvning till er alla.

Vid misslyckad graviditet, när fick ni era mens vid ET och FET?

Vid ET fick jag mens redan på RD10 men nu , efter FET (med blastocyst), är jag på RD 8 och ingen mens än. Jag kör bara på progesteron denna gång. Så nu undrar jag om det är lutinus som skjuter upp min mens eller om det kanske kam finnas ngn liten chans att jag är gravid.. men varför kan den kontrollera mensen nu och inte vid ET. Så många frågor, blir galen.

Har TD fredag nästa vecka och typ inga konstiga symptom (molvärk och trötthet som båda kan vara pga lutinus).

Tusen tack för era svar :)

Jag har alltid fått mens 11 dagar efter ET. Fast jag har tagit progesteron i höga doser.

Jag hejjar på er alla som ruvar! <3
  • Sussna85
    GlitterLina skrev 2020-12-07 11:48:48 följande:

Testdag idag, skit är det! Så negativt det kan bli :( :(

Kramar till dig!
  • Sussna85
    Lunaymar skrev 2020-12-07 23:49:49 följande:

Jag testade och det var så negativt som det kunde bli. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta så jag gjorde båda. Har ändå haft en känsla om att det inte har fungerat denhär gången heller. Men vi ska testa på fredag igen iaf!

Låter som att vi har liknande histora. Vi fick ut 11 ägg men endast 3 mogna (läkarna förklarade att vi kanske borde ha väntat nå dag till med ÄP, suck). Av dessa befruktades två och jag ruvade på en tredagars och nu på blastocysten. Aldrig varit gravid förut och vi fick också hjälp efter ett år. Verkar iaf som att de mogna äggen kan bli befruktade (och klarar långtidsodling) så det är ju positivt. Men helq processen är så påfrestande. Det här med att faila och resa sig upp igen. Hur gammal är du? Jag blir snart 32 (vilket också gör mig stressad, haha).

Åh,det är så jobbigt att få de där blanka testet upptryckt i ansiktet,kramar <3 Men hoppas din magkänsla ändå inte stämmer och att det var för tidigt att testa! Här är en till som stressar nptt enormt över min ålder,35 nu i december...min sambo hade en tanke om att vänta till september nästa år nu med ÄD, då vi blir beviljade gratisförsöken...tusan heller att jag väntar så länge. Jag tar hellre ett mindre lån och fortsätter försöken privat sålänge. Min mentala hälsa skulle inte klara att vänta 9 månader. Håhå.
  • Sussna85
    Tiara8 skrev 2020-12-08 10:43:05 följande:

Hej tjejer!

Liksom ni andra så går jag och känner efter vartenda litet graviditetstecken, är på ruvdag 6 efter insättning av en fem dagars. Lutinusen ger ju liknande graviditetssymtom och jag är extremt trött, får rejäl molvärk/mensvärk från och till samt ont i ryggen. Mitt försök var av en färsk blasocyst. Kunde verkligen inte låta bli att göra ett tidigt graviditetstest idag, jag vet så väl att det är alldeles för tidigt (hade insättning i onsdags) men jag är såååå nyfiken. Fick detta svar, vad tror ni? Det är ju ett svagt streck men samtidigt kanske jag fortfarande är fullproppad av massa mediciner efter alla sprutor etc som her någon typ av utslag. Vad tror ni? Vågar inte ta ut något i förskott <3

Ägglossningssprutan kan hålla i sig så länge som upp till 10 dagar. 12 dagar för mig...Men om jag läste rätt har du tagit den sprutan den 27.11? Så det är ju ett tag sen! Så jag vågar mig på ett grattis! <3
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-12-09 20:29:21 följande:

Hej alla! Hur har ni det?

Vi är inne på injektionsdag 10 och precis som förra gången vi gjorde ivf så är min kropp tyvärr för trög på att reagera på stimuleringen. Kör på 262.5 menopur vilket borde hjälpt, men äggen små än. Ökar nu till 300. Så himla trist allt och gråtit idag.. känns som historien upprepar sig igen. Svarar för dåligt på stimuleringen och blir väl inget barn denna gång heller. Många ägg är der ändå på g men de är små.. åhh, så tärande detta är!

Åh vad frustrerande att det verkar upprepa sig,men förhoppningsvis får ni ändå ut tillräckligt fina ägg i slutändan,de hinner ju växa sig fina ännu. Hoppas hoppas på det <3 Hur länge fick du stimulera sist? Stor kram till dig!

Här är jag i nått slags vakuum,är ju så van att köra dessa behandlingar nu,och nu är det bara stopp,och väntan.

En väntan som jag inte vet vart leder en,slits mellan hopp och förtvivlan över vårt kommande ÄD.
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-12-10 11:50:40 följande:

Hej :) tog 17 dagar sist från start till ÄP- 3 ultraljud.. idag är jag på 11e dagen och ska dit imorgon så kanske går ändå lite fortare än sist, får se.

Förstår det är jobbigt att vänta, vilket är nästa steg? Vad säger de hur länge det tar? Blir det ÄD från Finland?

Ok,då hoppas jag för bättre tillväxt tills imorgon :) <3

Vi är klara med allt faktiskt,sista besöket inför ÄD gjordes förra veckan i Åbo,så det blir ÄD från Finland jo :)

Nu är det bara att vänta på rätt donator som förhoppningsvis kommer jan-feb nästa år. Fanns ganska bra med kvinnor som vill donera,om alla som har visat intresse till kliniken vill fortsätta med donationen så ska det inte vara lång väntan sa läkeren på kliniken.
  • Sussna85
    Lunaymar skrev 2020-12-10 12:11:14 följande:

Förstår dig helt och hade gjort samma.

Jag fick negativt på testet och har börjat blöda lite. Det enda positiva är att jag kan sluta med lutinus och med alla biverkningar jag får av den (tror jag har fått alla som står på FASS haha). Men tack för ditt stöd <3 just nu känner jag mig tom och behöver lite tid för att orka vidare.

Håller tummarna för dig och ÄD :)

Åh vad tråkiga nyheter,en stor stor kram till dig! <3 Förstår så väl den tomhet du känner.

Såg att du har ett amh på 1.3. Jag hade ju ett amh på 1.2 för ca 10 mån sen,vilket de sa direkt att var på låga sidan för min ålder när jag skickade mina uppgifter till denna nya klinik. Och nu så ligger det på 0.53,jag fick nu börja äta DHEA tabletter för att åtminstone försöka gynna de få ägg jag har kvar.

Otroligt frustrerande när de inte lyssnar på en och ens input. För de KAN ju ändra och hjälpa i behandlingen på så många andra vis bara de skulle ha en ordentlig grund att börja med,suck...
  • Sussna85
    Lunaymar skrev 2020-12-10 14:47:27 följande:

Hej!

Jag håller helt med och undrar om man skulle kunna få bättre hjälp privat. Här känns det som att de bara kör på löpande band, utan att ens reflektera över hur det hela kan förbättras för varje patient. Så nu funderar jag på om vi inte ska testa att prata med ngn privatklinik och höra vad de skulle ha gjort.

Ja privatklinikerna är iallafall lite mera lyhörda och inte så fyrkantiga i sitt behandlingsätt,vad jag har hört iallafall :) har ju tagit allt privat från första början.. men inte ens de privata går med på allt man vill och skulle vilja pröva :/ Men iallafall mer ändå :) Så jag tycker det absolut skulle vara en tanke för er!
  • Sussna85

Åh herregud,samtalet jag trodde skulle ta tid kom idag! Vi har en donator! 170 cm,blåa ögon och ljusbrunt hår. En bra matchning med mig. Om vi väljer att gå vidare nu med detta första alternativ(kommer ju flera med tiden) så får vi börja i januari, vecka 2,med behandling. Men sambon och jag är överens,vi tutar väl och kör :D

• Sussna85

Åh herregud,samtalet jag trodde skulle ta tid kom idag! Vi har en donator! 170 cm,blåa ögon och ljusbrunt hår. En bra matchning med mig. Om vi väljer att gå vidare nu med detta första alternativ(kommer ju flera med tiden) så får vi börja i januari, vecka 2,med behandling. Men sambon och jag är överens,vi tutar väl och kör :D

Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020