• Sussna85

IVF hösten/vintern 2020

April18 skrev 2020-10-22 08:53:00 följande:
    Nej hon sa inget. Jag påpekade själv att jag var väldigt öm i magen och svullen men hon sa att det kan vara vätska från blåsorna och att det kommer att avta. Idag mår jag mycket bättre.

Dem odlar vidare de 3 som återstår, jag lär väl bli uppring imorgon eller på måndag 
    Vad skönt att det känns bättre idagGlad Hoppas då att ni får nån liten till frysen!
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-10-22 15:23:11 följande:
    Jättemysigt och overkligt! Det sjuka var att sonen (4år) gjorde armband igår kväll av pärlor och den blev för liten så sade han ?den är till bebisen. Bebisen görs just nu i mammas mage? maken hörde också- helt sjukt. Vi har varit noga med att inte säga ngt till honom och detta var ju innan vi visste. Läskigt!
    Hehe,coolt! De har nog ett sjätte sinne de där små barnen iblandSkrattande
  • Sussna85
    Onemore2018 skrev 2020-10-23 12:00:33 följande:

Herregud!!!! Är det nu vi kör start? Gick på toaletten nyss och torkade mig, färskt blod. Med tanke på att min mens är så knepig ibland så hoppas jag att detta är mens start. Ibland börjar det med brunt och nu kol färskt, vad händer om man bärjar med sprutor i morgon och der visar sig att det inte var mens?? Har aldrig varit så nervös som nu. Fertilitetskliniken hade inga samtalstider kvar och jsg har mejlat de

Oh yeey! Hoppas på att det är mensen då! Man kan oxå börja på blödningsdagen 3 vet jag. Men kanske det inte går med alla hormonsprutor förstås...men sen räknar man ju inför sprutstart den första dagen med ordentligt rinnande blod. Så om det inte kommer igång ordentligt idag så blir väl sprutstart först om två dagar typ? Om du börjar blöda ordentligt imorgon då alltså :)
  • Sussna85

Herregud!!!! Är det nu vi kör start? Gick på toaletten nyss och torkade mig, färskt blod. Med tanke på att min mens är så knepig ibland så hoppas jag att detta är mens start. Ibland börjar det med brunt och nu kol färskt, vad händer om man bärjar med sprutor i morgon och der visar sig att det inte var mens?? Har aldrig varit så nervös som nu. Fertilitetskliniken hade inga samtalstider kvar och jsg har mejlat de

Oh yeey! Hoppas på att det är mensen då! Man kan oxå börja på blödningsdagen 3 vet jag. Men kanske det inte går med alla hormonsprutor förstås...men sen räknar man ju inför sprutstart den första dagen med ordentligt rinnande blod. Så om det inte kommer igång ordentligt idag så blir väl sprutstart först om två dagar typ? Om du börjar blöda ordentligt imorgon då alltså :)
  • Sussna85

Oh yeey! Hoppas på att det är mensen då! Man kan oxå börja på blödningsdagen 3 vet jag. Men kanske det inte går med alla hormonsprutor förstås...men sen räknar man ju inför sprutstart den första dagen med ordentligt rinnande blod. Så om det inte kommer igång ordentligt idag så blir väl sprutstart först om två dagar typ?

Om du börjar blöda ordentligt imorgon då alltså :)
  • Sussna85
    Vemvet20 skrev 2020-10-23 13:01:19 följande:

Hej alla! Nu ska jag börja ivf be två nästa mens. Min ägglossning känns inte som vanligt. Har NOLL fertilt sekret. Så deppigt! Nojjar över om det är min ålder som gör att östrogenet håller på att minska. Så stressande, och stress torkar upp sekretet har jag hört. Så vet inte ut eller in. Har ni som har erfarenhet märkt av om ägglossningen kommit senare efter en ivf? Och brukar ni göra ett försök(om några förutsättningar kanske finns) på naturlig väg mellan två ivf behandlingar? Eller är det så att kroppen behöver vila helt och det inte är bra förutsätt för att bli gravid då, alltså efter en ivf?

Håller tummarna för alla er!

Min ägglossning har kommit lite senare typ en gång av tre ivf försök. Denna sista gång var den enligt stickorna på dag 14-15 redan,har normalt en 30 dagars cykel.

Hoppet är ju det sista som lämnar en så vi försöker nog mensen mellan försöken hejvilt :)
  • Sussna85
    Onemore2018 skrev 2020-10-23 12:56:20 följande:

Glädje blev till sorg väldigt fort. Vi skulle kontakta fertlithetsenheten. Inga samtalstider kvar men mejlade gebom 1177. Nej tyvärr vi har fullt i behandlingsprogramme, injektionsuppstart 3/1. Fattr inget alls. Vi har ju hämtat sprutor, läkaren skrev ju in oss.... jag sitter bara och gråter. Skrev tillbaka till dom men fick inget svar och nu inga svar alls.... får de göra så här? De hade ju lovat oss????

Fy vad jobbigt och inte rätt om ni har blivit lovade! Usch,förstår din sorg <3
  • Sussna85
    Chajsa skrev 2020-10-23 15:42:18 följande:

Jag plussade i måndags, har sedan dess haft molvärk i både äggstockar och själva magen, igår hade jag så ont att det var svårt att andas och gå upprätt. Vet att livmodern växer i början men så här ont så tidigt?? Orolig och går på toa och letar blod hela tiden...

Usch då! Låter lite mer än bara molvärk de. Jag skulle råda dig att fara in om det inte går över. Bättre att kolla att allt är ok, du ska ju inte behöva gå runt och ha så ontHjärta
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-10-24 11:44:15 följande:
    Tack snälla för stödet och peppande ord! Ja, är så kluven. Hade äggplock den 9/10 så egentligen precis 15 dagar sen, ökning med digitala kanske inte så exakt.

Här mina tester, den högst uppe är från idag den andra från igår
    Vännen! Kramar! Som Clemmentina skriver, det svagare testet idag kan vara för att urinen inte är lika konsentrerad,och så ökar hcg varannan dag typ juGlad Så att det inte har ökat nämnvärt på två dagar efter varandre betyder inte att det är kört! Jag hejar fortfarande för den lilla i din mage!Hjärta
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020