• Sussna85

IVF hösten/vintern 2020

minnie768 skrev 2020-10-20 08:58:29 följande:

Tänk att det äntligen är min tur att lägga upp en sån här bild! Ännu väldigt tidigt, ET 9/10 men ingen tvekan att jag faktiskt är gravid! Nu hoppas jag att pyret vill stanna :) vilken lycka efter 2,5 år

Åh så härligt! Grattis grattis <3 så då är du på dag +12 då efter insättning?
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-10-20 10:33:43 följande:

Hur ska man kunna hålla sig att inte testa.. jag har testdag 27/10 men har bestämt mig testa på fredag- för vill passera kritiska dagarna för mens först. Är på dag 28 nu och min menscykel brukar vara mellan 27-31..mer åt det håller dock med 28. Men är sjukt nervöst! Känner inte att jag har PMS som jag brukar(har helt hemska symtom sen jag fick barn för 4,5 år sen) så det känns som bästa tecknet som inte beror på Lutinus.. men dessa sista dagar ÄR så tuffa och inte minst att jag fick igår brevet aty inget gått till frysen. Är så oerhört tungt isf om detta inte blir ngt- mycket mer pengar igen, frånvaro från jobbet, längre väntan innan man kan starta osv osv. Ja, ni vet! Behövde bara ?prata av mig? lite

Ja fy,det är ju inte bara att sätta in de där lilla ägget! Väntan,oron,frånvaron både psykiskt och psykiskt...för att inte tala om alla pengar som rinner iväg(vilket såklart är värt vartenda öre bara man lyckas)

Men ändå låter dina symptom,eller frånvaron av dom,spännande :) Tiden går oerhört långsamt här med,vill bara påbörja min nästa behandling. NU,direkt! Kramar till dig! <3
  • Sussna85
    Pan21 skrev 2020-10-20 11:49:07 följande:
    Ja.. överanalyseringen har varit på maxnivå inatt kan jag säga, är så orolig att jag går runt och mår illa hela tiden. Känner mig helt tom. Det var ju inte såhär det skulle bli..
    Det är min specialitet oxå, övertänkande/analyserandeFoten i munnen Nä skämtosido,men vi får hålla tummarna för den lilla i magen extra hårt nu då!. Jag vill inte på nått sätt förminska din besvikelse,men ni har ändå två små eskimåer ifall detta nu inte skulle gå vägen. Ni behöver inte börja från nollHjärta
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-10-20 13:57:59 följande:

Du är så gullig! Hoppas verkligen du får starta snart med din behandling.. vad är nästa steg för dig nu?

Ni är alla så fina här i tråden <3

Ja jag hoppas att det bara är att köra igång precis i början av November då mensen ska komma. Då blir det med engångssprutan Elonva då, och Menopur vid behov,egentligen är alla mediciner utbytta,ska få pröva äggmognadssprutan Pevaryl denna gång oxå. Så lite spännande känns det med nytt koncept :D och äntligen fick jag utskrivet en större dos progesteron oxå.
  • Sussna85
    Scasm skrev 2020-10-21 06:13:44 följande:

Idag borde jag få mens. Men jag tror inte den kommer :D

En fin stegring! Så nä,du får nog vara utan din mens nu ett bra tag framöver :D
  • Sussna85
    April18 skrev 2020-10-21 11:33:26 följande:

Hej,
    Nu hoppar jag på tråden.
    Jag har sedan 3,5 år tillbaka försökt att bli med barn. Plussade naturligt okt -18 och fick ett tidigt missfall.
    Vi började med IVF i jan -20 och har ännu inte lyckats plussa. Idag har jag tid igen för ET efter äggplock i måndags, men har så fruktansvärt ont i magen.
    Detta är min tredje behandling och aldrig tidigare har jag haft såhär ont.
    8 ägg ut - hoppas jag får åtminstone 1 ägg till frysen. 

Har haft olika ont efter ÄP alla mina gånger, nu sist smärta det ordentligt i magen nästan 1 vecka efteråt. Har oxå gjort tre behandlingar hittills. Men de sa inget idag på ET om ev överstimulering?
    April18 skrev 2020-10-21 14:52:59 följande:

Det gick jätte bra.

8 ägg plockades ut i måndags varav 7 av dem var mogna. 4 bekfruktade och ett tillbaka. Testdag om 16 dagar. Jag hoppas verkligen det går hela vägen nu ??

Håller tummarna för dig med nu Hjärta Odlar de vidare på de 3 återstående?

• Sussna85
    Scasm skrev 2020-10-20 19:51:16 följande:
    Spännande! Håller tummarna här
    Tack tackHjärta
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-10-22 06:01:36 följande:

Godmorgon! Ruvardag 8(med blasto) och denna present idag! Har mått lite illa och varit varm/kall, svullen mage, ingen PMS osv. Så detta var anledningen :) helt otroligt, första IVF! Nu hoppas vi den vill stanna med oss <3

Hehe,du kunde inte hålla dig till fredag :D

Och bra va väl det,för dina aningar stämde! Så mycket grattis! <3
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-10-22 09:38:37 följande:

Haha nej jag kunde inte! Fick ett infall- vaknar på natten av illamående så kändes som det var dags att testa:) tack snälla!

Snart är det din tur <3

Men vad häftigt att man kan känna så starkt på sig att det har lyckats. Dina instinktiva klappar på magen stämde :)

Tack vännen,jag hoppas så att det snart är vår tur med!
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020