• Sussna85

IVF hösten/vintern 2020

Enkeli skrev 2020-10-11 20:00:05 följande:
    Vad trist att höra! Jag älskar Åland- vi har åkt i 5 år varje sommar dit och hyrt stuga ..förutom i sommar då! Försök att inte stressa upp dig, vet att det är svårt men det går säkert att lösa iaf..att åka till Finland! Inom finland borde man få resa och ni har godtagbara skäl? Går säkert att fixa ett intyg!
    Ok,roligt att höra :) Ja det är en härlig ö att bo på!
    Jo jag ska försöka att hålla huvudet kallt, de borde inte få stänga gränsen mellan Åland och Finland eftersom vi lixom tillhör finland juhSkrattande Annars tänker jag som dig att med godtagbara själ och kanske intyg så måste vi ju få komma till kliniken ändå. Tack för pepp Hjärta
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-10-11 20:31:50 följande:

Aha, spännande! Så mycket man inte vet men allt låter ju logiskt. Vi får hoppas icsi gör susen för er och den nya medicinen med. Tror inte den är med i högkostnadsskyddet här i Sverige, vilket gör att den sällan används.

Vi ska börja en ny omgång när jag får en ny blödning. Den borde komma i veckan. Tog sista tabletten Provera i fredags!

Jo det verkar vara en medicin som inte använts så mycket,Elonva lanserades 2010 som ett nytt läkemedel inom ivf läste jag mig till,så den är ganska ny. Men jag hoppas att detta gör susen jo :)

Då håller jag tummarna för er detta försök med icsi <3

:)
  • Sussna85
    Ölandstoka skrev 2020-10-12 08:58:51 följande:

Hej :) Känns det bra att vara på gång igen? Kommer ni att få göra något nytt/annorlunda den här gången?

Jag fick äntligen mens förra veckan så hoppas på fet om ca två veckor :)

Mådde inte toppen efter den misslyckade behandlingen så jag har hållit mig borta från familjeliv, har mycket att läsa ikapp nu :)

Tänkte oxå på dig och hur det går :) bra att kanske ta en liten paus från allt och komma igen med ny styrka <3

Spännande att snart få FET :)Hur många ägg hade ni i frysen?
  • Sussna85
    Ölandstoka skrev 2020-10-12 13:55:58 följande:

Tre små isbjörnar :) Det känns så skönt att vara igång igen. Cykeln efter en misslyckad ivf är hemsk!

Så frustrerande tider att aldrig känna sig säker på framtiden. Hoppas verkligen att det inte blir några problem att ta sig till kliniken!

Så härligt med 3 små isbjörnar:)

Jo,den cykeln är hemsk,är nu mitt i en sådan och tiden är så låååång och psykiskt mår jag sämre än när jag får sticka mina nålar i magen,ha.

Ja jag hoppas att läget håller sig relativt stabilt tills vi ska börja fara dit om ca 3 veckor.
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-10-12 14:46:40 följande:

Tror jag hade fel där, verkar ju ingå i högkostnadsskyddet. Bra att testa något nytt och inte helt fel med en spruta som man inte behöver ta dagligen. :)

Hoppas också icsi ska göra susen för oss!

Ok det låter bra :) hade faktiskt inte kollat upp det,så tack! Ja absolut,man brukar behöva lägga till en spruta av annan sort ändå i slutet sa läkaren,men några dagar sprutfri innan fyremadelen är ju inte helt fel :)
  • Sussna85
    Pan21 skrev 2020-10-12 19:42:57 följande:

Idag gjorde jag mitt första äggplock (totalfrys), det gick över förväntan smärtmässigt och kände ytterst lite inne på sal. Det jobbigaste var nog illamåendet efteråt av det morfin man fick. Fick ut 24 ägg, de minsta blåsorna lämnade hon. Blir ytterligare en seg väntan nu till nästa måndag då vi får reda på hur många som klarade sig till frysen, är livrädd att inget kommer klara sig..

Oj det var en del de! Varför blev det totalfrys i 2 månader? Pga av antalet och risk för överstimulering,eller annat?

Då håller jag tummarna för er och att ni får många fina eskimåer till frysen Hjärta

• Sussna85
    Scasm skrev 2020-10-12 20:28:47 följande:

Här är jag på ruvardag 3.

Lutinusen har gjort mina bröst väldigt känsliga men jag känner att jag fått in rutinen med att stoppa upp tabletten 3 ggr om dagen. Kladdet som kommer ut är mindre trevligt men man får väll stå ut.

Nästa målstolpe för mig är att få hem brevet om hur många befruktade som klarade sig till frysen förutom det 2 dagars de frös direkt. Jag har någon tanke om att det skulle kunna säga något om hur bra kvalitet mina ägg har. Att liksom få se om de överlever utanför kroppen en sväng gör det mer troligt att det jag har i mig nu skulle kunna leva fortfarande. Man blir nog lite knäpp av att vara i denna karusell :')

Ja lutinus och dess härliga biverkningar och kladd....
    när jag var på sista ET och det bara rann lutinus ur mig där i gynstolen haha,
    så skrev läkaren ut ett annat progesteron, Lugesteron 200mg, mjuka kapslar åt mig,mycket mindre kladd och lättare att föra in :)
    Ett tips att höra om de kan skriva ut sånt iställetGlad

Men yeey till att få ruva! HjärtaLängtar så och hoppas att jag ska få göra det snart igen...
    Så har jag oxå tänkt,är de så starka att de utvecklas fint utanför kroppen så är kanske chansen större med den lilla de sätter in Skrattande

Men du ruvar nu på ett 2 dagars som de först fryste då eller?
  • Sussna85
    Scasm skrev 2020-10-12 21:10:12 följande:
    Tack för tips!

Hoppas du får ruva snart igen, för mig är det första gången så har inte speciellt höga förväntningar på att det ska gå vägen. Men kul att du har haft liknande tankar om äggen.

Det jag ruvar på nu är ett tvådagars men färskt återför, jag anar dock att min kropp inte var riktigt redo. Jag hade inte slutat blöda helt efter äggplock så jag hoppas på att kunna återföra något fryst vid nästa cykel.
    Ok då förstår jag, så de fryste ett direkt alltså ,och förde in ett :) Jag har oxå blött ganska länge efter ÄP,bara som spottings i slutet men, slutat blöda typ nån dag före ET bara.

• Sussna85
    Pan21 skrev 2020-10-12 21:18:34 följande:
    Tack snälla du! Ja, det var för risk för överstimulering, har multifollikulära äggstockar så var förberedd. Två månader då dom vill att man har en naturlig mens innan FET, den som kommer nu räknas inte som det. Var själv förvirrad så frågade specifikt om de ?två månader? som läkaren nämnde vid sista VUL. (Supertrevligt med all väntan i denna karusell.. not.)
    Aha ok, de tänker så...precis som de vill att man väntar en månad mellan behandlingar dåObestämdja fy fan med all denna väntan i alla olika situationer. Visste man inte vad väntan innebar innan man börja med denna karusell så fick man iallafall erfara det nu,håhå.
  • Sussna85
    eeerica skrev 2020-10-13 08:12:36 följande:

Hej alla kämpar här inne!!

Skulle vilja veta hur ni tänker kring graviditetstest som ju ska tas på morgonurin. Jag fick FET förra måndagen och har testdag nu på lördag, är inte det lite tidigt? Men men, mitt stora problem är att jag sover så sjukt dåligt och vaknar 2-3 gånger per natt och minst 1 gång måste jag upp och kissa allt mellan 12-04 brukar det bli. Brukar gå upp mellan 5-5.30 normalt. Är det någon som har nån som helst koll på vad jag skulle kunna räkna som morgonurin? Kl 4 är ju självklart morgon...men kl 2 vad hade ni räknat det som?

Har oxå haft ganska tidigt testdag från min klinik,12-13 dagar från ET :)

Egentligen så spelar det väl inte så stor roll på om du testar kl 2 på natten eller 5 på morgonen. Bara kisset har legat i blåsan gärna 3-4h och att du inte druckit kopiösa mängder vätska före :D Känner du någe speciella symptom? <3
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020