• Always choklad

IVF hösten/vintern 2020

Ivf2020 skrev 2021-04-20 15:39:00 följande:

Du är i rd1. Satte du in ett 2dagars?:)

Nej 5 dagars
  • Always choklad
    Cissi2801 skrev 2021-04-20 18:07:40 följande:

Hej alla!

En liten uppdatering, jag har testdag nu på måndag.. började få symtom några dagar efter ägginsättningen..och fick hem brev idag från sahlgrenska att det inte blev några ägg till frysen.. känns sådär..

Hej jag känner med dig, hoppas det är + på måndag. Styrkekram
  • Always choklad
    Always choklad skrev 2021-04-20 08:53:20 följande:

Ingen aning än..de hintade om ev resultat men ej klart än.. det kommer besked på posten.

Hej

Just fått mitt besked. Inga till frysen men varför 1a gången blev det en och nu sist 3. Nu ingen?

Förstår inte riktigt varför..

Såg säkert 10 eller 15 barnvagnar nu när jag var på promenad i sakta mak 1h. De har en tendens att dyka upp överallt när man inte vill och mammagrupper och pappagrupper som verkar ha det så trevligt så. Låter bitter men man blir lite så.

Håller tummarna för det som trycker i magen nu som fan. Måste bli lugn inte stressa upp mig inte bra..

Väntar på att de ska ringa nu kanske jag får nån förklaring i alla fall..
  • Always choklad
    Always choklad skrev 2021-04-21 12:47:57 följande:

Hej

Just fått mitt besked. Inga till frysen men varför 1a gången blev det en och nu sist 3. Nu ingen?

Förstår inte riktigt varför..

Såg säkert 10 eller 15 barnvagnar nu när jag var på promenad i sakta mak 1h. De har en tendens att dyka upp överallt när man inte vill och mammagrupper och pappagrupper som verkar ha det så trevligt så. Låter bitter men man blir lite så.

Håller tummarna för det som trycker i magen nu som fan. Måste bli lugn inte stressa upp mig inte bra..

Väntar på att de ska ringa nu kanske jag får nån förklaring i alla fall..

Tack för all support ?

De sa att de hade fel antal celler och därför ej fryses ned dag 6 pga att de ej skulle klara en upptining.

Finns inget recept till varför de gick 2 ggr och 1ggr inte. Utan är slumpen, det är olika förutsättningar från gång till gång. Olika ägg olika spermier..även om det är samma personer.

Nästa gång jag pratar med nån läkare ska jag se om de kunde se nått i labbet men inget sköterskorna har vetenskap om I alla fall, de som är på telefonjour.
  • Always choklad
    Chajsa skrev 2021-04-21 17:36:56 följande:

Hej alla längtare!

Jag var med i tråden i höstas, blev gravid med enäggstvillingar på första färskförsöket men tvingades avbryta min graviditet efter halva tiden pga att de drabbades av en svår blodsjukdom och inte skulle överleva. Det har varit en mardröm från början till slut och jag har många gånger tänkt att jag kommer dö av sorg. Livet ser nu 10 veckor efter avbrytandet lite ljusare ut, jag har äntligen haft mens och ägglossning är beräknad till fredag då jag ska in till kliniken och kolla äggen, kanske få en ägglossningsspruta för att sätta in den frysta blastocyst jag har kvar. Förstår inte riktigt hur det funkar när den sätts in i naturlig cykel- återföringen sker inte förrän en vecka efter ägglossningen? Hur funkar det?

Är förväntansfull och hoppas såå på att det ska fästa igen. Samtidigt sjukt orolig för allt men glad att kunna göra något konkret som tar mig vidare. Skönt att ha er att dela detta med!

Hej smärtar att höra din historia.

Tufft av dig att orka ta nya tag.

I naturlig cykel jag har gjort det några ggr nu.

För mig har det varit först ultraljud för å se att de ser ok ut men det har jag krävt vet ej om det är standard.

Du tar ägglossningstest dag för dag från ungf ett par dagar innan du beräknar att du skall få ägglossning. När du fått positivt ringer du till kliniken och meddelar därefter ger de dig besked om när återföring ska ske och så måste den andra partern godkänna (om nån sån finns) att ägget sätts in i dig.

Sedan får ni veta om ni skall ha lutinus innan eller ej, tror det är standard men osäker..alla har olika. Det är en (FET) frysen embryo transfer
  • Always choklad
    Chajsa skrev 2021-04-21 23:17:00 följande:

Tack snälla för svar! Jag tror det är lite annorlunda på min klinik. Tar du ingen spruta? Jag ska inte ta ägglossningstest utan de tittade i tisdags och trodde ägglossningen skulle ske på fredag, då ska jag tillbaka för nytt UL och isåfall ta en ägglossningsspruta och sen stoppar de in blasto en vecka senare. Var befinner du dig i processen nu?

Hej

Ovitrellen har jag endast haft som backup så att ägglossningen ej ska krocka så att återföringen blir en helg, då har de stängt nämligen där jag går. Hände en gång att det krockade och då fick jag vänta 1 månad.

Just nu är jag ruvare dag 3, jag satte in en färsk blastocyst i måndags.
  • Always choklad
    Jenzia skrev 2021-04-22 10:28:18 följande:

Fråga till er som gjort FET. Har någon fått tillbaka blastocyst (femdagars) först 6:e dagen efter ägglossning? RMC har stängt den 5:e dagen (tisdag) efter ägglossning (idag) och därför har jag fått tid för återföring först den 6:e dagen (onsdag). Det känns lite fel, men kanske ändå inte spelar någon roll för själva implantationen?! Men har ju läst att embryot ska föras tillbaka på rätt dag för att det ska bli en implantation.

Hej

Det brukar vara dag 6. Ägglossning är dag 1 och sen 5dagars blastocyst skall stämma.
  • Always choklad
    Jenzia skrev 2021-04-22 13:10:24 följande:

Ringde och frågade, RMC Malmö har tydligen återföring på dag 7 som standard, att forskning visat att det var bästa dagen för en blastocyst. Konstigt att de skiljer sig åt från andra kliniker!

Ja är verkligen olika
  • Always choklad
    Always choklad skrev 2021-04-21 13:58:15 följande:

Tack för all support ?

De sa att de hade fel antal celler och därför ej fryses ned dag 6 pga att de ej skulle klara en upptining.

Finns inget recept till varför de gick 2 ggr och 1ggr inte. Utan är slumpen, det är olika förutsättningar från gång till gång. Olika ägg olika spermier..även om det är samma personer.

Nästa gång jag pratar med nån läkare ska jag se om de kunde se nått i labbet men inget sköterskorna har vetenskap om I alla fall, de som är på telefonjour.

Hej rullar på här.

Magen är så svullen under loppet av ett år har jag typ gått upp typ 7-8 kg. Har inte riktigt kommit igång med träningen mellan missfall ivf behandlingar återföringar m.m.

Nån fler som har samma problem?

Har inte haft på mig några jeans efter i mån. Tvivlar det går..

Peppar peppar håller tummarna för den i magen. Det lilla påskägget. Inatt hade jag myror i benen var tvungen upp och vandra lite. Såg att banan kan hjälpa och liten prommis innan man ska sova så det har jag gjort.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020