IVF hösten/vintern 2020
Tack! I vanliga fall brukar man ju vilja att mensen inte kommer men nu vill jag inget hellre. Vill ju bara komma igång med nästa behandling!
Tack! I vanliga fall brukar man ju vilja att mensen inte kommer men nu vill jag inget hellre. Vill ju bara komma igång med nästa behandling!
Liten uppdatering från mig, tom hinnsäck på 7+2, fått cytotec nu för att få ut det. Ska bli skönt att få slut på lidandet och att rikta mig mot ngt annat. Vi ska fortsätta men vart och hur vet jag inte än. Längtar få ut detta så att man kan må som vanligt och inte må illa!
Tack för pepp! Redan nu mår jag bra. Kan äntligen andas och känns som blodet cirkulerar igen i ansiktet, kan äta och vara utan illamående. Det här har varit fruktansvärt, önskar ingen behöver gå genom detta.
Tiden efter missed abortion var tydligen svårare än vad jag trott. Mår rätt dåligt och kämpar med ångest/depression.. blöder ut stora klumpar så processen är väl igång och mycket hormoner som lämnar kroppen.. har ngn ngt tips vart man kan vända sig för att hitta ngt som får en må bättre?
Hej
Just pratat med kliniken. Jag skall fylla 40 i maj och de gör inga landstingfinansierade färska återföringar efter 40. Nu skall min läkare be om att få göra en färsk återföring istället för en frusen som är på tur egentligen då jag har gjort 2 och har kvar 1. Nämnde kortison som nån tipsade om här så det ser ut att bli det, skall minska immunförsvaret så man ej stöter bort embryot viket jag verkar göra. Troligen blir det i styrd stimulerad cykel. + Lutinus + Trombyl + Progynon + Embryoblut. Kanske är så att min kropp stöter bort som min gynläkare misstänkte innan all ivf satte igång..
Känner mig som nu i limbo och tårarna rinner.. Då kan jag bara vänta och se vad domen blir. Får jag höra vad domen blir..
Bra med färsk återföring då det innebär att vi får fler ägg till frysen nu..
Kanske slutar i slutändan med att nån annan får bära mina ägg.
De verkar det inte vara nå fel på, det är först när de ska in i min kropp..
Hej! så bra att de kan hjälpa till nu innan 40årsdagen!
låter som att de har en plan och gör allt för att hjälpa dig. Jag fick kortison (efter egen förfrågan) på min klinik i Prag 2018 och det gav bra resultat och jag hade inga direkta problem med det, man ska tänka på att trappa ner väldigt långsamt bara.
Embryoblut har jag ej hört talas om, men kanske är liknande embryo glue? som en näring man stoppar embryot i som ska göra det lättare för receptorerna i livmodern att ta emot och göra så det fäster?
Jag tror det kommer gå bra för, håller alla tummar! kram!
Förstått att det är ovanligt att få kortison utskrivet i Sverige. :( Så blir också nyfiken på vilken klinik det är. Är du sällan sjuk alltså?
Hoppas på att du får göra ditt sista landstingsfinansierade försök nu inom kort, för visst innebär det att du kan sätta in de frysta efter 40 och få de försöken inom landstinget?
På vilken klinik går du? Blir lite intresserad att höra att de faktiskt tror på immunförsvarets inverkan. Jag har funderat mycket över det själv efter 5st återföranden som misslyckats men jag har bara fått höra ?det är ju jättebra att du är så frisk? vilket jag såklart är glad för, men det vore intressant att veta om det är ett problem just när det gäller att få embryot att fästa.
Hej ja det innebär att man får sätta in de frusna i återföring efter fyllda 40. Tror och tror som läkaren sa finns det inga bekräftade vetenskapliga bevis på att det ger en mer gynnsam miljö. Men i vissa fall har det haft en inverkan. Men försämrar immunförsvaret överlag det skall det göra. Har inget att förlora på att prova..
Precis men hon fick också en cocktail av saker att ta samtidigt, finns något mer man kan ta förutom kortision... ska se om ja hittar den rapporten. Va något som lågmolekylärt heparin Har för mig hon hade tio missfall.Ja hon tog det och en "cocktail" typ av allt möjligt då. Finns också lågmolekylärt heparin som också är något som skulle kunna användas för att förhindra missfall. Men kortison verkar många ha tagit som typ misslyckats att få det att fästa alls också. Skulle detta misslyckas hos oss igen så kommrr ja ta kortison nästa gång. Jag har det redan hemma men ska inte ta de nu då jag fick trombyl plus progesteron.