Annna84 skrev 2021-02-05 10:30:57 följande:
Känner igen mig, jag har också lagt ner både facebook och instagram nu, varje gång jag gick in var det antingen ultraljudsbilder eller bilder på magar. Märkte att jag bara mådde sämre av det, väldigt skönt att förskona sig från bilderna. Vill heller inte verka bitter, usch, det är svårt. Jag tycker att det jobbigaste är när någon precis har blivit gravid och man ska sitta där och verka så himla glad fast det gör så jäkla ont. När barnet väl kommer tycker jag inte att det är lika jobbigt, förutom att jag känner mig utanför. Jag har berättat om läget för alla mina kompisar, och det är väldigt skönt att kunna säga som det är.
Är din syster yngre?
Jo man är inte ensam om detta, det är tydligt skjutit bort vänner och släkt i min närhet som blitt gravida alt de man gråtit ut hos innan jag började med ivf då har jag bara vänt mig till en vän plus en till som jag träffade när jag var på insättning på sjukhuset, blev det som oundvikligt.
Vet inte om det är bra eller dåligt att hantera det så men nu är det så.
Jo yngre är hon 7 år och de försökte nån månad sen fungerade det bara. Väldigt orättvist. Men jag är givetvis glad för det dock lite avundsjuk.