• Always choklad

IVF hösten/vintern 2020

Annna84 skrev 2021-02-04 11:05:50 följande:

Usch, jag minns också att jag var stressad innan IVFen och jag ville ha barn och min sambo ville vänta. Skönt att tillslut vara eniga om vägen framåt. Jag var så inställd på att det skulle fungera snabbt med ivf och så gjorde det inte det, det har gjort mig rädd. Men nu tänker jag; tillslut ska det gå.

Vad hjälper progynon till med? Hoppas hoppas att det hjälper.

Har ni kvar en i frysen och hur många insättningar har ni gjort?

Hej jo progynon det bygger upp slemhinnan. Första gången nu i ej naturlig cykel. Vi har satt i 4 och gjort 2 ivf. Blir ny 1 till FET och har en kvar därefter i frysen
  • Always choklad
    Chajsa skrev 2021-02-04 10:30:18 följande:

Hej, jag var med i tråden i höstas. Blev gravid på första ivf- försöket med färsk blastocyst. Oförklarligt barnlös och försökt lite mer än ett år. Det visade sig att jag väntade tvillingar. Jag har nu tyvärr tvingats göra en sen abort då de drabbats av en aggressiv blodflödessjukdom och hade inget hopp om att överleva. Totalt mörker och ångest. Försöker nu se framåt. Väntar på att mens och ÄL ska komma igång så att jag kan sätta in den blastocyst jag har i frysen. Så rädd att det aldrig mer ska gå. Snälla ge mig lite hopp. Följs gärna åt, är detta tråden vi fortsätter i eller finns det en tråd för 2021?

Hej beklagar sorgen. Jag hoppas innerligt att det går hel vägen. när du är redo mentalt och fysiskt Nin doktor säger i alla fall att har man varit gravid en gång är chansen stor att man blir det igen. Kanske en lite tröst i alla fall.
  • Always choklad
    Chajsa skrev 2021-02-04 22:32:15 följande:

Tack för pepp<3

Sån tur att jag har er i denna tråd. Pratar inte med någon om ivfen.

Hej

Ja jag höll på bli smått tokig. Min vän som jag valt att prata med svarade inte vid mitt sista misslyckade. Så gick in här och registrerade och bara tömde mitt hjärta. Har fortsatt med det när jag behövt. Sedan har jag helt kopplat av detta när jag inte behövt för att få lite distans.

Har även inte varit inne på Facebook eller Instagram de senaste åren, orkar ej med bäbisbilder samt träffar inga bäbisar yngre än ett år. Verkar vara min magiska gräns. Blir svårt nu när min syster skall ha barn i mitten av april men det får gå på nå sätt hoppas jag utan att bryta ihop.
  • Always choklad
    Annna84 skrev 2021-02-05 10:30:57 följande:

Känner igen mig, jag har också lagt ner både facebook och instagram nu, varje gång jag gick in var det antingen ultraljudsbilder eller bilder på magar. Märkte att jag bara mådde sämre av det, väldigt skönt att förskona sig från bilderna. Vill heller inte verka bitter, usch, det är svårt. Jag tycker att det jobbigaste är när någon precis har blivit gravid och man ska sitta där och verka så himla glad fast det gör så jäkla ont. När barnet väl kommer tycker jag inte att det är lika jobbigt, förutom att jag känner mig utanför. Jag har berättat om läget för alla mina kompisar, och det är väldigt skönt att kunna säga som det är.

Är din syster yngre?

Jo man är inte ensam om detta, det är tydligt skjutit bort vänner och släkt i min närhet som blitt gravida alt de man gråtit ut hos innan jag började med ivf då har jag bara vänt mig till en vän plus en till som jag träffade när jag var på insättning på sjukhuset, blev det som oundvikligt.

Vet inte om det är bra eller dåligt att hantera det så men nu är det så.

Jo yngre är hon 7 år och de försökte nån månad sen fungerade det bara. Väldigt orättvist. Men jag är givetvis glad för det dock lite avundsjuk.
  • Always choklad

Hej var på ul nu på morgonen. Kör med proginon ej naturlig cykel. Hade slemhinna 8mm. Nu väntar jag på besked vad de säger om jag är redo att köra återföring nästa vecka eller..

• Always choklad
    Clemmentina skrev 2021-02-08 14:37:57 följande:

Det låter bra! Minimum tror jag är 7 mm och den växer säkert till sig ännu mer om det inte är återföring förrän nästa vecka. Håller tummarna!

Hej

Jo var tydligen tillräckligt fick besked just att jag har återföring nu nästa vecka tisdag. Börjar med lutinus torsdag.
  • Always choklad
    Annna84 skrev 2021-02-09 08:14:06 följande:

Hej! Behöver bara skriva av mig, är så himla orolig. Jag fick Gravid 1-2veckor på digitalt test på BIM i lördags och jättesvagt på sticka. Testade två dagar senare (igår morse)på vanlig sticka och strecket är så svagt att det knappt går att se, det är nästan så att man måste lysa bakom. Och jag får för mig att det är något fel. Borde inte testet vara starkare två dagar efter BIM?

Ser tex att du glitterLina har jättestarkt streck. Kan det vara stora skillnader mellan personer och även typ av stickor?

Usch vad jag oroar mig, vet inte om jag ska testa igen imorgon eller vänta till på söndag när jag har testdag.

Känner lite i magen då och då men inget annat.

Hej mitt tips för din egen skull slappna av och testa på testdagen. Kan variera så mycket beroende på dag intag av dryck mat hur man varit på toaletten m.m.

Du blir tokig om du skall hålla på att testa då och då.
  • Always choklad
    Sussna85 skrev 2021-02-09 20:38:07 följande:

Jag tog just extra östrogen och extra progesteron på eget behåg faktiskt. Hoppas att det kanske hjälper på nått vis fast jag redan blöder mycket. Ja...jag har ju sån jäkla arbetsmoral och har redan varit hemma med dottern förra veckan en hel del. Men ska se hur natten fortlöper,om jag får mera ont/blöder ännu mer.Ja det ger lite hopp med såna historier,tack fina <3 om det vara skulle vara blödning,men med denna värk därtill,förbannat :/

Hej håller tummarna att det är en ofarlig blödning. Styrkekram
  • Always choklad

Hej på proginon återföring nu på tisdag nästa vecka några dagar nu har jag varit tung i underlivet och trött. Är trötthet en vanlig bieffekt. Huvudvärk har jag läst men trött och matt?

I och för sig blir jag det av lutinus också..

Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020