• Always choklad

IVF hösten/vintern 2020

Always choklad skrev 2021-04-30 10:33:03 följande:

Ja det stämmer ju, vi är så många här, vilken vecka kan hon vara på nu. Jag googlade runt i mån som besatt om blödningar hittade då en positiv tråd om folk med blödningar där det gått bra - ett barn blir till. Ska se om det går att länka dit på nå vänster..hjälpte att lugna lite.

Just ringt arbetsmiljömedecin för att fråga om vibrationer då jag inspekterar i bygg och anläggningsprojekt och inte vill utsätta mig för några risker eller inte jag utan vad jag referar till som lilla påskägget. De ska ringa åter i början av nästa v. Rädd jag måste ta ett väldigt tidigt samtal med min arbetsgivare..beror på vad de säger. Är så skumpiga vägar att åka runt på..

Ettbarnblirtill.se - så heter det en tjej som skapat en blogg.
  • Always choklad
    Dhalia skrev 2021-04-30 11:04:37 följande:

Ja tror hon är runt v16 om inte mer. Ja absolut kan de gå bra tror de ganska vanligt vid IVF. För de ganska ofta man läser att folk blöder men ändå går bra.

De nog klokt så man inte riskerar. Man ska tänka på sig själv. Min chef visste om jag inte vill jobba med vad somhelst eftersom jag är på labb så är inte allt så bra för en växande bebis. Plus alla pengar man lagt och som staten lägger för att detta ska lyckas så är de dumt att riskera minsta lilla.

Ja jobbigt att det smårinner lite då å då, just nu kommer det lite. Kom igång när jag tog promenad.
  • Always choklad
    Always choklad skrev 2021-04-30 10:33:03 följande:

Ja det stämmer ju, vi är så många här, vilken vecka kan hon vara på nu. Jag googlade runt i mån som besatt om blödningar hittade då en positiv tråd om folk med blödningar där det gått bra - ett barn blir till. Ska se om det går att länka dit på nå vänster..hjälpte att lugna lite.

Just ringt arbetsmiljömedecin för att fråga om vibrationer då jag inspekterar i bygg och anläggningsprojekt och inte vill utsätta mig för några risker eller inte jag utan vad jag referar till som lilla påskägget. De ska ringa åter i början av nästa v. Rädd jag måste ta ett väldigt tidigt samtal med min arbetsgivare..beror på vad de säger. Är så skumpiga vägar att åka runt på..

Ettbarnblirtill.se - så heter det en tjej som skapat en blogg.
    Ivf2020 skrev 2021-04-30 12:35:20 följande:

Förstår att ni är nyfikna, och tro det eller ej.. Där inne låg det en liten krabat med ett hjärta som slog. 12mm stor.. Nu är de hemska väntan till v 12, sen kanske jag med slappnar av.. Hoppas så väldigt att dett går vägen..

Vad glad jag blir att höra
  • Always choklad
    Dhalia skrev 2021-04-30 15:58:30 följande:

Kan tänka mig att de väldigt oroande. När fick du tid för VUL?

Om 3v, försöker bara vara småstad och lugn nu
  • Always choklad
    Chajsa skrev 2021-04-30 16:21:14 följande:

Hej fina ni, någon som vet om man ska ta lutinus på morgonen inför en FET kl 13? Jag skulle börja med dem igår men undrar om det kan störa själva återföringen om det är rester av lutinus i vägen? Kliniken har ingen telefontid längre men ni vet säkert!

Hej

Om du har insättning först vid ett kan du ta morgonlutinusen. Kroppen har hunnit ta emot den. Beror lite på hur du lagt upp när du tar din lutinus. En gång körde jag 7, 14 och hade insättning runt då, då tog jag den vid 14 först efter insättningen men satte in den vid 7. Var samma nu sist då jag hade insättning 13:15 då tog jag min på morgonen 9.

Hoppas det blev någorlunda klart..
  • Always choklad
    Always choklad skrev 2021-04-30 16:14:46 följande:

Om 3v, försöker bara vara småstad och lugn nu

Småglad ska de va..äta bra och ta det lungt. Vissa får ju som mens tydligen vid graviditet när den brukar infinna sig kanske jag är sån. Eller så ligger moderkakan längst ner i livmodern å skaver, då blöder man tydligen en del.. Ingen aning.
  • Always choklad
    Inalina skrev 2021-05-03 09:04:19 följande:

hej vännen, förstår att man oroar sig för allt (jag minns själv hur det var) men man måste försöka lita på att kroppen tar hand om den lilla krabaten nu om det inte kommer massor med blod eller du får väldigt ont i magen så försök hålla dig lugn. (Även kan det gå bra så det är ingen dom heller). jag blödde till o från under första veckorna fram till v 12 ungefär, och det var absolut inget fel och ingen kunde förklara varför. Hur mår du annars?

Hej, jag testade positivt i fredags. Har haft först rosa klegg måndagen sen har de varit ömsom mörkgammelrosa till röda olika nyanser blod/flytningar som kommit ut som en dusch antingen när jag gått på toa eller i binda typ var 2/3 timme en liten dusch när jag är i rörelse på nått sätt. Har trombyl + lutinus + kortison. Tror det ökar på vätskan och blodflödet en del. Funderar och ta mer järntabletter för att inte sjunka för mycket måste ge effekt att småblöda lite då å då. Vill inte bli trött i huvudet och knopp nu mer än nödvändigt. Hur gjorde du?
  • Always choklad
    Inalina skrev 2021-05-03 20:05:49 följande:

ja men åh stort stort grattis till plusset!!! det är ju fantastiskt! jag tror också att framförallt trombyl kan göra att man blöder lättare/mer men jag kan inte ritkgit det där. järntabletter skadar nog inte, när du kommit en bit i graviditeten är ju järn viktigt  som tillskott så du kan ju lika gärna börja bygga upp nu. jag köpte blutsaft (minns ej  - Floradix heter det nog) som jag tog en shot om dagen minst under hela graviditeten då järntabletter fick jag så sjukt ont i magen av. 

kram hoppas det slutar blöda snart så du kan bli lite lugn och njuta av att du är gravid 

Ja det känns bra i övrigt. Blutsaft har jag kört på förut. Är lågjärnare och har svårt att ta upp järn. Käkar dureferon 1 tab per dag men ska nog dryga ut det med nått annat. Ultraljud om 3 v känns långt dit.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020