Dhalia skrev 2021-05-07 11:38:04 följande:
När ja läste senare vet inte om ja missuppfattade henne angående sprutan tidigare, men kan vara så ifall man har antikroppar så följer man bara bebisens utveckling för den kan få blodbrist ibland får man göra blodtransfusion medan bebisen är i magen redan och sedan försöker man ha kvar den i magen så länge de går och plockar ut tidigare om de börjar bli kritiskt.
Va bra att du har möte redan! Lycka till. Annars vet ja en del kan få problem med blödningar en längre tid men de går ändå bra.
Hej så nu har jag varit hos barnmorskan på ett första besök samma som för ett år sen då jag fick missed abortion. Så hon kom ihåg mig lite grann. Jag blev ledsen efter jag fått sitta i väntrummet med flera gravida och en nyfödd. Hade bokat in en tid och sen på ul fick jag veta att det avstannat v6, gick då dit ändå för att få prata och vad jag kanske kunde tänka på till nästa gång, blev lite terapi..
Fick veta att blodgrupp tar vi nästa gång men jag fick ta urinprov för å kolla odling hade äggvita i urinen + jag det var lite blodblandat men det visste jag ju. Fick även väga mig och ta blodtryck. Sen pratade vi om kost och vanor fick även bok om kost och att vänta barn, var ett bra möte.
V28 kontrollerar man att om kvinnan är rhneg om nått blod gått över till fostret, då blir det en graviditet med många kontroller nämligen .
Den där sprutan Rofylax är endast för barn 2. Hon sa även det blir V5 men tycker det åxå är svårt att beräkna vid ivf. Nästa besök 2v in i juni efter UL.
Nu ska jag bara kolla av och försöka landa i detta hon förstod att det var mentalt jobbigt med småblödningarna.
Så nu är det väl bara att vara glad antar jag, kan dock inte riktigt glädjas eller tro på det innan jag ser ett tickande hjärta ?