• schulia1

BIM 10/8, låt oss följas åt

Hej på er ??

Vore kul om vi är fler med BIM runt samma datum som kan föjas åt ????

30 år Skövde-tjej och är inne på andra försöket mot ett syskon. Har använt mig av ägglossningstickor där jag fick tydliga utslag nu senast.

Skriv gärna er ålder, vilket försök ni är inne på, om ni väntar första barnet eller syskon och gärna vart ni bor.

• Svar på tråden BIM 10/8, låt oss följas åt
  • NiMi12

Grattis till plusset i tråden!

Jag är på äl +9 idag och tycker tiden sniglar sig framåt. För min del är det ingen idé att börja testa än. Orkar egentligen inte se något negativt test alls så borde vänta till BIM. Men har sagt till mig själv att det är ok att testa på lördag som är äl +12.

Jag är otålig som tusan nu, tycker inte att jag har rätt känsla i kroppen och att jag har alldeles för lite stickningar i livmodern som jag har när jag har varit gravid. Känns ganska kört. Men man vill samtidigt inte ge upp förrän man vet att det är kört. Är så här varenda månad, så jag borde tagga ner och göra något produktivt istället haha!

• Tigu
    Eveelina89 skrev 2020-08-05 07:39:59 följande:

Tycker mig se något ja! Men det är himla svårt med bilder : /

Jag tog ett nytt imorse, Bim -3 borde det inte synas mer eller? : ( : (

Har lång cykel, ca 33 dagar, äl +11 är det på bilden

Jag ser!!
  • Eveelina89
    Maramba skrev 2020-08-05 09:12:43 följande:

jag tycker ditt test är ganska starkt för att vara före Bim :)

Åå tack så mycket! Jag är så nervös, så fort jag inte har molvärk så känns det som något är fel.. usch, varför ska det vara såhär! Men jag ringde Mvc och förklarade läget, skulle få komma dit imorgon <3

Men jag har så jävla ont i fiffin!! Är detta ett vanligt fenomen eller har jag fått svamp?!? : /
  • Maramba

Jag gjorde ett nytt test nu ikväll som blev helt blankt. Så jag får försöka smälta att det som fanns inte finns kvar.

Får försöka tänka positivt att jag åtminstone måste haft ägglossning då i alla fall, samt att vi lyckades bli gravida även om det sket sig väldigt tidigt.

• odlarmamman
    Maramba skrev 2020-08-05 19:27:19 följande:

Jag gjorde ett nytt test nu ikväll som blev helt blankt. Så jag får försöka smälta att det som fanns inte finns kvar.

Får försöka tänka positivt att jag åtminstone måste haft ägglossning då i alla fall, samt att vi lyckades bli gravida även om det sket sig väldigt tidigt.

Så kämpigt, kram <3
  • odlarmamman

Orkar inte försöka ta en bättre bild så här mitt i natten... Men mitt clearblue blir lite starkare för varje dag. Inatt blev det dock bara 3 timmar mellan sista kiss och "morgonurin" vid kl 2.Nu har jag bara en kvar sen av dom. Vet inte om jag ska vänta ett par dagar för att se att skillnaden blir ännu större.

Det andra är ett test som inte är testa tidigt. Står testa tidigast på dagen för beräknad mens. Men visar ändå en svag men väl synbar linje. Vågar jag prova ett digitalt igen då tro på morgonens urin eller ska jag vänta nån dag till?
  • Trean2021
    odlarmamman skrev 2020-08-06 02:16:38 följande:

Orkar inte försöka ta en bättre bild så här mitt i natten... Men mitt clearblue blir lite starkare för varje dag. Inatt blev det dock bara 3 timmar mellan sista kiss och "morgonurin" vid kl 2.Nu har jag bara en kvar sen av dom. Vet inte om jag ska vänta ett par dagar för att se att skillnaden blir ännu större.

Det andra är ett test som inte är testa tidigt. Står testa tidigast på dagen för beräknad mens. Men visar ändå en svag men väl synbar linje. Vågar jag prova ett digitalt igen då tro på morgonens urin eller ska jag vänta nån dag till?

Eftersom det visar positivt på ?vanligt? prov skulle jag nog våga mig på ett digitalt på morgonen! Varför inte ta liten extra chans just när det är din födelsedag också! Stort grattis till dig, hoppas digitala visar så du kan dela den fina nyheten med din man :)
  • Hemligperson2020

Testade mig nyss BIM -4 och testet var blankt (testlagrets sticka). Haft känningar i brösten de senaste 2-3 dagarna och varit extra hungrig på morgonen. Men antar att jag inbillar mig och förmodligen är mensen på g.

• odlarmamman
    Trean2021 skrev 2020-08-06 06:04:03 följande:

Eftersom det visar positivt på ?vanligt? prov skulle jag nog våga mig på ett digitalt på morgonen! Varför inte ta liten extra chans just när det är din födelsedag också! Stort grattis till dig, hoppas digitala visar så du kan dela den fina nyheten med din man :)

Tack så mycket <3

Jag har sparat urinen och hoppas det ska bli utslag på digitalt med.

Han råkade dock se mina tester igår =P

Jag hade gömt under ett par tights bakom min dator på mitt skrivbord för att inte låta för mycket där vid fyra snåret och lägga undan i nåt skåp eller så. Så fick han för sig att han skulle vika in mina tights i garderoben där vid 7 på morgonen så det skulle se lite finare ut. Så jag fick lov att visa honom ändå. Att jag såg nåt men att jag ville vänta, att det är väldigt tidigt och väldigt svagt men att det förhoppningsvis blir starkare <3

Han kommer absolut ha lättare att ta till sig resultatet om det visar ett "gravid" på ett digitalt test =)

Han känner sig plötsligt lite tudelad. Lite så där "hjälp kommer vi nånsin få egentid tillsammans igen?" men också glad och pirrig. Han hade fått en vision under sin springrunda igår att han springer maraton och jag står där och hejar med tre barn och han vinkar och känner sig stolt och får kraft av familjen. Han har också pratat väldigt mycket om olika barnnamn hela sommaren. Så han är förväntansfull han med men lite "hjälp" tror jag han känner med nu när det börjar bli ett faktum det vi längtat efter <3
  • Trean2021
    odlarmamman skrev 2020-08-06 06:45:57 följande:

Tack så mycket <3

Jag har sparat urinen och hoppas det ska bli utslag på digitalt med.

Han råkade dock se mina tester igår =P

Jag hade gömt under ett par tights bakom min dator på mitt skrivbord för att inte låta för mycket där vid fyra snåret och lägga undan i nåt skåp eller så. Så fick han för sig att han skulle vika in mina tights i garderoben där vid 7 på morgonen så det skulle se lite finare ut. Så jag fick lov att visa honom ändå. Att jag såg nåt men att jag ville vänta, att det är väldigt tidigt och väldigt svagt men att det förhoppningsvis blir starkare <3

Han kommer absolut ha lättare att ta till sig resultatet om det visar ett "gravid" på ett digitalt test =)

Han känner sig plötsligt lite tudelad. Lite så där "hjälp kommer vi nånsin få egentid tillsammans igen?" men också glad och pirrig. Han hade fått en vision under sin springrunda igår att han springer maraton och jag står där och hejar med tre barn och han vinkar och känner sig stolt och får kraft av familjen. Han har också pratat väldigt mycket om olika barnnamn hela sommaren. Så han är förväntansfull han med men lite "hjälp" tror jag han känner med nu när det börjar bli ett faktum det vi längtat efter <3

Förstår dock känslan! Hade så med min yngsta, var så taggad och längtansfull när vi försökte blir gravida och sen när jag blev gravid blev det plötsligt så himla verkligt och alla aspekter av att ha en bebis kom liksom på samma gång. Men när det väl lagt sig så var man så himla förväntansfull :)
Svar på tråden BIM 10/8, låt oss följas åt